Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Lederen mat voor mijn Lenco L70

Meer
30 apr 2021 15:45 - 30 apr 2021 15:51 #90320 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
EERST de water pas op de platou leggen
en dan op de toon kop HIJ zit scheef
het kan ook zo zijn dat het gehelen arm
Niet recht zit door de lagers .of dergelijke
Je kan dan ook het element aan een kant opvullen
goed haaks maken .
Ik zie ook duidelijk van voren van onder
dat het scheef zit meestal zit er ruimte
op het wartel stuk het pennetje of ook de
komtakt pennen .. dan is er niks te verdraaien
enigsten is dan element aan een kant een stripje
bvb foto negentief of ander .
Maar RENE het is SWIS S scheef jammer genoeg
 Met water passen kan je het niet zien 
maar met een even dik stripje onder de voorkant
 van de element houder wel of het gelijk aansluit
 met dikke strip op de platou zonodig met plaat
bijde kanten onder kant zal gelijk rusten zonder kier zgz
maar is op te lossen .. Hr RR.. Niet Boos worden op mij
Het is een Vrienden .TIP .graag gedaan 
succes 
huub
Laatst bewerkt 30 apr 2021 15:51 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 apr 2021 15:03 - 30 apr 2021 15:35 #90319 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70

Ik wil niet wat zeggen
Maar ik zie dat de toon kop scheef zit
kijk maar eens goed naar de foto
gewoon met de wartel vast zetten  de kop recht houden
er zit in de meeste tafels wel wat ruimte
en men zal dan de kop goed recht houden
anders komt de naald scheef in de plaat groeve
deze behoort goed recht in te dalen .
zie het niet als een belediging maar HINT
Ik let er altijd op de meesten niet .
huub
De 'toonkop' zit beslist NIET scheef. 
Na zo'n negen jaar deze Lenco L70 te
gebruiken weet ik heus wel hoe hij werkt. 
Zucht.

Er zijn 2 methodes om de uitlijning van de headshell te controleren.
1: het element en zijn spiegelbeeld staan evenwijdig. 
2: een waterpasje. 
Twee controles dus en uiteraard dit controleren/instellen in de 
speelpositie op en boven de plaat en niet in de rustpositie naast
de draaischijf. 
;-) 

Kortom, je zit er weer eens vierkant naast. 

 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 30 apr 2021 15:35 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 apr 2021 14:55 - 30 apr 2021 14:58 #90318 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Ik wil niet wat zeggen
Maar ik zie dat de toon kop scheef zit
kijk maar eens goed naar de foto
gewoon met de wartel vast zetten  de kop recht houden
er zit in de meeste tafels wel wat ruimte
en men zal dan de kop goed recht houden
anders komt de naald scheef in de plaat groeve
deze behoort goed recht in te dalen .
zie het niet als een belediging maar HINT
Ik let er altijd op de meesten niet .
huub
Laatst bewerkt 30 apr 2021 14:58 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 apr 2021 14:01 - 30 apr 2021 14:06 #90315 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Update.

Na enkele dagen is gebleken dat de lederen mat een fijne en fraaie aanwinst is.
Werkt uitstekend door niets te doen.
Als men goed kijkt is de stroboscoop al naar benden gezakt Prima gewoon. 
Een aanrader. 
Vandaag of morgen krijg ik ook nog het (ontbrekende) Lenco plaatje voor op de plint. 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 30 apr 2021 14:06 door RR1957. Reden: tikvaut

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 apr 2021 13:55 #90270 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Gewicht gebruik ik ook nog wel
Met dunnen LPS maar het zal wel
Goed vlak zijn de mat anders gaat
de dunnen plaat in schotel vorm
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 apr 2021 13:27 - 29 apr 2021 13:28 #90268 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Hoewel ik een dergelijke gewicht niet zal
gaan gebruiken, is wel het effect voor de 
toekomst te zien en dat is alleen maar goed. 

 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 29 apr 2021 13:28 door RR1957. Reden: tikfout herstellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena