- Berichten: 3361
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Lederen mat voor mijn Lenco L70
01 mei 2021 10:46 - 01 mei 2021 11:04 #90339
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Hier zijn de markeringen te zien in de headshell waar de positie van de naald
precies bepaald is om de fouthoek zo klein mogelijk te houden bij deze speler.
Een mooie service. De naald van mijn M3D staat precies in de goede positie.
Feitelijk vind ik dit erg belangrijk.
Een Lenco is qua beperking van de fouthoek aan het einde van de platen
beter dan bijvoorbeeld de Garrard 4HF, die daar flink de mist in gaat.
Een Lenco L70 in goede conditie en goed afgesteld zoals Lenco het toen
bedoeld heeft voldoet gewoon prima en is prettig in de bediening. mede
dankzij de lift.
Een M3D heeft een mooi wit lijntje aan de voorzijde dat goed zichtbaar is
achter de uitholling van de headshell, waardoor het opzetten precies te bepalen
is. De lift is wat grof, maar je kan hem zelf bedienen en langzaam laten zakken.
En de lederen mat voldoet dus uitstekend. Echt een aanrader.
Bij BOL is hij goedkoper dan bij Smallparts. Je betaald bij BOL geen verzendkosten
en je kan ook achteraf betalen om het eerst uit te proberen. Ook evt. terugsturen
is kosteloos.
precies bepaald is om de fouthoek zo klein mogelijk te houden bij deze speler.
Een mooie service. De naald van mijn M3D staat precies in de goede positie.
Feitelijk vind ik dit erg belangrijk.
Een Lenco is qua beperking van de fouthoek aan het einde van de platen
beter dan bijvoorbeeld de Garrard 4HF, die daar flink de mist in gaat.
Een Lenco L70 in goede conditie en goed afgesteld zoals Lenco het toen
bedoeld heeft voldoet gewoon prima en is prettig in de bediening. mede
dankzij de lift.
Een M3D heeft een mooi wit lijntje aan de voorzijde dat goed zichtbaar is
achter de uitholling van de headshell, waardoor het opzetten precies te bepalen
is. De lift is wat grof, maar je kan hem zelf bedienen en langzaam laten zakken.
En de lederen mat voldoet dus uitstekend. Echt een aanrader.
Bij BOL is hij goedkoper dan bij Smallparts. Je betaald bij BOL geen verzendkosten
en je kan ook achteraf betalen om het eerst uit te proberen. Ook evt. terugsturen
is kosteloos.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 01 mei 2021 11:04 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2021 10:45 - 01 mei 2021 10:50 #90338
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Ja het wordt (of is) nu zo langzamerhand knap vervelend. Hier wordt je toch sch...ziek van, van die doordrammerij van Huub?
Zou hij ook zo vervelend zijn als hij ergens op bezoek is en legt hij daar ook alles onder een vergrootglas?
Je kunt er toch vrede mee hebben dat iemand veel plezier heeft van zijn spullen, ook al is het in jouw ogen niet goed?
Maar misschien is het beter om de reacties van Huub compleet te negeren. In het verleden heb ik geleerd dat negeren een heel sterk wapen kan zijn tegen dit soort uitwassen.
Groeten,
Peter
Zou hij ook zo vervelend zijn als hij ergens op bezoek is en legt hij daar ook alles onder een vergrootglas?
Je kunt er toch vrede mee hebben dat iemand veel plezier heeft van zijn spullen, ook al is het in jouw ogen niet goed?
Maar misschien is het beter om de reacties van Huub compleet te negeren. In het verleden heb ik geleerd dat negeren een heel sterk wapen kan zijn tegen dit soort uitwassen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 01 mei 2021 10:50 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2021 10:45 #90337
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Hallo René,
Sorry, maar je haalt het zelf aan door steeds te reageren. Soms is het beter om dat niet te doen en blijft de sfeer voor de overige forumlezers prettiger. Fijn weekend en groeten, Hans
Sorry, maar je haalt het zelf aan door steeds te reageren. Soms is het beter om dat niet te doen en blijft de sfeer voor de overige forumlezers prettiger. Fijn weekend en groeten, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2021 10:21 #90336
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Neen.
Je amateuristisch geklungel ga ik zeker niet toepassen.
Ik vraag je nu vriendelijk en beleefd te stoppen.
Het beheer heeft het je ook al gevraagd.
Je valt ook, zoals altijd, in herhaling.
Ik ben blij met mijn Lenco L70 en hij voldoet uitstekend.
Nogmaals: het element in de toonkop staat recht.
Je amateuristisch geklungel ga ik zeker niet toepassen.
Ik vraag je nu vriendelijk en beleefd te stoppen.
Het beheer heeft het je ook al gevraagd.
Je valt ook, zoals altijd, in herhaling.
Ik ben blij met mijn Lenco L70 en hij voldoet uitstekend.
Nogmaals: het element in de toonkop staat recht.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2021 10:05 - 01 mei 2021 10:17 #90335
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
Ik heb zelf ook een Lenco en weet dat het arm
As verstelbaar is er zit ook een inkeping op de as
Voor recht stand met Lenco element de Lenco
is op zig zelf goed ik kom het met meer tafels tegen
ook met vaste element inbouw met schroefjes
zit het scheef dan vul ik aan een kant het element op
kan het ook nog nameten met een zuiveren metalen strip
op de platou die platou is Maat gevent daar word het op
gebruikt gelijk met de naald kom het meer tegen
er zit ook draai ruimte in wartel koppen er zit wel een
Centreer pennetje op het arm maar de de slit in de kop is vaat ruim
daaromede geef ik een HINT gebruik een goed vierkant stuikje
glas of degelijke plaatje fiber metaal circa 2/3 cm hoog
Hou dat tegen de voorkant kop op de kop rand tegen
en gelijk op de platou en zet DAN de kop wartel vast
staat het element dan TOCH nog niet regt Vul het op aan en kant
Zo doe ik het altijd ... met water passen dat komt NIET tot zijn regt
De tafel platou IS maat gevent dat word gelijk gebruikt met het element
en nog maals mijn bril is heeel goed Zeis Ikon glazen peper duur Dubbel focus
Geen mulltivocaal .. en kunstof glazen met blauwe tint .maar echt Glas
Dus Optich is alles in orde geen twijfel aan mij
Ik krijg hier ook meer tafels voor Repp en kom dat met regelmaat tegen
Duals komt men dat ook tegen diverse tafels .. en merken
DUS niet speciaal de Lenco van RR ... ik weet waar ik het over heb
Huub
As verstelbaar is er zit ook een inkeping op de as
Voor recht stand met Lenco element de Lenco
is op zig zelf goed ik kom het met meer tafels tegen
ook met vaste element inbouw met schroefjes
zit het scheef dan vul ik aan een kant het element op
kan het ook nog nameten met een zuiveren metalen strip
op de platou die platou is Maat gevent daar word het op
gebruikt gelijk met de naald kom het meer tegen
er zit ook draai ruimte in wartel koppen er zit wel een
Centreer pennetje op het arm maar de de slit in de kop is vaat ruim
daaromede geef ik een HINT gebruik een goed vierkant stuikje
glas of degelijke plaatje fiber metaal circa 2/3 cm hoog
Hou dat tegen de voorkant kop op de kop rand tegen
en gelijk op de platou en zet DAN de kop wartel vast
staat het element dan TOCH nog niet regt Vul het op aan en kant
Zo doe ik het altijd ... met water passen dat komt NIET tot zijn regt
De tafel platou IS maat gevent dat word gelijk gebruikt met het element
en nog maals mijn bril is heeel goed Zeis Ikon glazen peper duur Dubbel focus
Geen mulltivocaal .. en kunstof glazen met blauwe tint .maar echt Glas
Dus Optich is alles in orde geen twijfel aan mij
Ik krijg hier ook meer tafels voor Repp en kom dat met regelmaat tegen
Duals komt men dat ook tegen diverse tafels .. en merken
DUS niet speciaal de Lenco van RR ... ik weet waar ik het over heb
Huub
Laatst bewerkt 01 mei 2021 10:17 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 mei 2021 03:54 - 01 mei 2021 04:27 #90334
door RR1957
precies horizontaal in te stellen met de naald op de plaat. Daarmee staat
de gehele toonkop ook precies horizontaal en evenwijdig met de platen.
Echter, in ruststand hoeft dit niet zo te zijn omdat de houder niet in hoogte
verstelbaar is. In ruststand staat de arm dus een beetje schuin.
Op de eerdere foto is het dus daardoor een perspectivische vertekening
door die foto en dat is iets van Huub niet snapt, net zo goed dat hij niet
snapt dat een lamp op een foto te fel kan lijken te branden terwijl dat in
de werkelijkheid niet zo is.
De toonkop staat dus boven de plaat met de naald in de groef niet scheef
en in het verlengde van de arm precies horizontaal. Zoals het hoort te zijn.
Het element in de toonkop is niet verstelbaar en heeft een vast positie in
die toonkop waardoor hij perfect afgesteld is gemonteerd in die toonkop.
Hij kan daardoor niet eens scheef zitten in die toonkop! Het mooie is nu
juist de de Shure M3D naadloos aansluit in de toonkop. Precies horizontaal
en verticaal zogezegd. Overigens ook een Ronette met zijn montagebeugel.
Er zit in de toonkop aan de zijkanten zelfs een markering wat de ideale
positie van de naald moet zijn voor de juiste instelling voor de zo klein
mogelijke fouthoek en ook daar voldoet een Shure M3D aan.
De naald staat in de toonkop op de ideale plek.
De Lenco L70 verscheen in 1958 als een stereo platenspeler en in dat jaar
verscheen ook de eerste stereo MD element. Je zou daarbij kunnen vermoeden
dat Lenco wellicht rekening heeft gehouden met de M3D bij het ontwerpen
van de toonkop. Maardat is zoals gezegd een vermoeden.
Dank je Bert en daar gaat het om.
Hier nog enkele MK 1 exemplaren van de L70 uit de jaren vijftig.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Lederen mat voor mijn Lenco L70
De arm is bij het draaipunt in hoogte verstelbaar en daarmee is de armHet gaat er om dat het element goed afgesteld is (niet scheef staat) wanneer de arm op de plaat rust. Afhankelijk van hoe de verticale lageras van de arm geplaatst is, kan elementhouder best scheef staan wanneer de arm in ze houder rust. Immers de elementhouder is onder een hoek geplaatst. Of de as staat onder een hoek van 90 graden met de elementhouder (wat altijd het geval is bij wisselaars) of onder een hoek van 90 graden met de arm (wat hier het geval lijkt). Zo kan Huub ook nog gelijk hebben, want hij baseert zich op de foto met de arm in de houder geplaatst.
Groet, Jan
precies horizontaal in te stellen met de naald op de plaat. Daarmee staat
de gehele toonkop ook precies horizontaal en evenwijdig met de platen.
Echter, in ruststand hoeft dit niet zo te zijn omdat de houder niet in hoogte
verstelbaar is. In ruststand staat de arm dus een beetje schuin.
Op de eerdere foto is het dus daardoor een perspectivische vertekening
door die foto en dat is iets van Huub niet snapt, net zo goed dat hij niet
snapt dat een lamp op een foto te fel kan lijken te branden terwijl dat in
de werkelijkheid niet zo is.
De toonkop staat dus boven de plaat met de naald in de groef niet scheef
en in het verlengde van de arm precies horizontaal. Zoals het hoort te zijn.
Het element in de toonkop is niet verstelbaar en heeft een vast positie in
die toonkop waardoor hij perfect afgesteld is gemonteerd in die toonkop.
Hij kan daardoor niet eens scheef zitten in die toonkop! Het mooie is nu
juist de de Shure M3D naadloos aansluit in de toonkop. Precies horizontaal
en verticaal zogezegd. Overigens ook een Ronette met zijn montagebeugel.
Er zit in de toonkop aan de zijkanten zelfs een markering wat de ideale
positie van de naald moet zijn voor de juiste instelling voor de zo klein
mogelijke fouthoek en ook daar voldoet een Shure M3D aan.
De naald staat in de toonkop op de ideale plek.
De Lenco L70 verscheen in 1958 als een stereo platenspeler en in dat jaar
verscheen ook de eerste stereo MD element. Je zou daarbij kunnen vermoeden
dat Lenco wellicht rekening heeft gehouden met de M3D bij het ontwerpen
van de toonkop. Maardat is zoals gezegd een vermoeden.
Dank je Bert en daar gaat het om.
Hier nog enkele MK 1 exemplaren van de L70 uit de jaren vijftig.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 01 mei 2021 04:27 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.