HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Garrard RC-80 M
03 feb 2021 19:28 #88629
door Bergmans
Handtekening
Beantwoord door Bergmans in topic Garrard RC-80 M
Beste Francois,
Weet u misschien ook waar ik daar naar zou kunnen zoeken? Want op pickupnaaldenshop.nl vind ik ze niet.
Groeten
Leon
Weet u misschien ook waar ik daar naar zou kunnen zoeken? Want op pickupnaaldenshop.nl vind ik ze niet.
Groeten
Leon
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 feb 2021 19:25 #88628
door Bergmans
Handtekening
Hoi, ik heb op de website gekeken en ze staan er niet op. Wel heb ik een email gestuurd met de vraag of ze mij misschien verder kunnen helpen. Ik wacht nog op het antwoord. Maar dan laat ik weer wat weten.
Groeten
Leon
Groeten
Leon
Handtekening
03 feb 2021 19:17 #88627
door Bergmans
Handtekening
Dankjewel Peter, als de buizen binnen zijn ga ik het proberen en dan laat ik weer even weten hoe het gegaan is.
Groeten
Leon
Groeten
Leon
Handtekening
02 feb 2021 20:00 #88602
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Garrard RC-80 M
Dan heeft er waarschijnlijk een UAF42 in gezeten. Maar je kunt er best een UF41 in zetten, daarvan is pin 4 niet aangesloten en de eigenschappen liggen dicht bij die van de UAF42 bij gebruik als l.f. - versterker.
Pin 4 is het derde rooster en die is bij de UF41 inwendig met de kathode (pin 7) verbonden.
Beiden zijn perhoden met een staartkarakteristiek. Het buizenboek verstrekt wel gegevens voor het gebruik van de UAF42 als l.f. - versterker.
Het is allemaal in dit geval niet zo kritisch.
Groeten,
Peter
Pin 4 is het derde rooster en die is bij de UF41 inwendig met de kathode (pin 7) verbonden.
Beiden zijn perhoden met een staartkarakteristiek. Het buizenboek verstrekt wel gegevens voor het gebruik van de UAF42 als l.f. - versterker.
Het is allemaal in dit geval niet zo kritisch.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans
02 feb 2021 19:24 #88599
door Bergmans
Handtekening
De stand van zaken op dit moment; de buis had ik zelf niet, ik heb bij Wim de Rotte buizen besteld. Hij had deze nog en voor hele nette prijsjes. Gelijk allemaal besteld want voor dat geld hoef je het zeker niet te laten.
Ik wacht totdat ze binnen zijn en dan zal ik het eerst met een UF41 proberen. Ik heb gezien dat op de buisvoet pen 4 en 7 al met elkaar verbonden zijn. Is het dan misschien beter om eerst de UAF42 te proberen of maakt dat niet uit in dit geval?
Ik wacht totdat ze binnen zijn en dan zal ik het eerst met een UF41 proberen. Ik heb gezien dat op de buisvoet pen 4 en 7 al met elkaar verbonden zijn. Is het dan misschien beter om eerst de UAF42 te proberen of maakt dat niet uit in dit geval?
Handtekening
02 feb 2021 19:19 #88598
door Bergmans