HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Thorens TD145 mk2
26 jul 2020 15:30 - 26 jul 2020 15:32 #84754
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Thorens TD145 mk2
Tja er zit ook een stapel aan vulling
onder dat element dat weg nemen en als dat niet kan
gewoon een passend in hoogten element gebruiken
je kan er niks met de arm hoogten verstellen
En dat shure M 75 is niet zo slecht wel wat hoger als
anderen elementen dat vind ik wel .dat M 75 element
is toch wel een veel gebruikt element met de shure naald
liever geen naamaak .
huub
onder dat element dat weg nemen en als dat niet kan
gewoon een passend in hoogten element gebruiken
je kan er niks met de arm hoogten verstellen
En dat shure M 75 is niet zo slecht wel wat hoger als
anderen elementen dat vind ik wel .dat M 75 element
is toch wel een veel gebruikt element met de shure naald
liever geen naamaak .
huub
Laatst bewerkt 26 jul 2020 15:32 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 jul 2020 15:22 - 26 jul 2020 21:12 #84752
door jahn57
Jan Schatorie
Thorens TD145 mk2 werd gestart door jahn57
Beste forum leden, al langer lezer van dit forum, maar nu zelf een vraag. Ik ben bezig met een Thorens 145 mk2. Na de gebruikelijke zaken (lager smeren, snaar en in dit geval defecte besturing automatische afslag) aangepakt te hebben lukt het niet de VTA goed te krijgen door de arm horizontaal af te stellen. Het lukt zelfs helemaal niet de arm horizontaal af te stellen met dit element want dan loopt hij intern vast op de ring tbv de automatische afslag.
Oorspronkelijk zat er een Shure M75 op (schijnt standaard gebruikt te zijn) maar dat bouwt nog hoger dan het Audio Technica element. Kortom de VTA is alleen goed te krijgen als ik de arm in de onderste positie laat staan (was ook origineel zo). Maar dan hangt hij nogal naar achteren. Mogelijk is dat standaard? Of doe ik iets fout?
De armbuis is recht. Op het ww heb ik van alles gevonden maar niets hierover. ik heb wel ervaring met Dual en Lenco maar dit is nieuw voor mij. Hopelijk weet iemand een oplossing. Bij voorbaat dank!
Oorspronkelijk zat er een Shure M75 op (schijnt standaard gebruikt te zijn) maar dat bouwt nog hoger dan het Audio Technica element. Kortom de VTA is alleen goed te krijgen als ik de arm in de onderste positie laat staan (was ook origineel zo). Maar dan hangt hij nogal naar achteren. Mogelijk is dat standaard? Of doe ik iets fout?
De armbuis is recht. Op het ww heb ik van alles gevonden maar niets hierover. ik heb wel ervaring met Dual en Lenco maar dit is nieuw voor mij. Hopelijk weet iemand een oplossing. Bij voorbaat dank!
Jan Schatorie
Laatst bewerkt 26 jul 2020 21:12 door admin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.