Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Thorens TD145 mk2

Meer
26 jul 2020 19:42 #84768 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Thorens TD145 mk2
Zo te zien zit het element veel te laag gemonteerd. Hoe zit het vast aan de kop?

Normaal zitten de koppen van de schroefjes aan de bovenkant van de kop. Het element hoort vlak op de kop te zitten zonder enige opvulling. Je steekt de boutjes vanaf de bovenkant door de kop en zet het element vast met twee moertjes.
Alleen zeer lage elementen hebben een vulplaatje nodig.

Als ik het zo zie is het element op een plaatje geschroefd en dat plaatje weer op de kop. Dat plaatje is volkomen overbodig.

Kijk ook eens op Google hoe het bij andere platenspelers van dit type zit.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 jul 2020 19:01 #84766 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Thorens TD145 mk2
Ligt er geen te dikke mat op de draaitafel ?
Indien je de arm hoger stelt, zou je een vulplaatje tussen element en houder kunnen plaatsen. om uit eindelijk horizontaal uit te komen.
de meeste elementen hebben de naald al onder 15 graden staan, dus gaat de arm op 0 graden.

Cees- pa1dba

Meer
26 jul 2020 18:59 - 26 jul 2020 19:00 #84765 door jahn57
Beantwoord door jahn57 in topic Thorens TD145 mk2
De VTA is de hoek die de naald met de plaat maakt. Normaal is die goed als de arm horizontaal zeg maar waterpas staat t.o.v. het plateau. En dat lukt hier dus niet. De VTA is nu wel kloppend maar het ziet zo vreemd uit dat de arm naar achteren helt. Mogelijk is dit altijd zo bij dit type arm (TP16) daar probeer ik achter te komen.

Omdat ik graag experimenteer met draaitafels heb ik deze aangeschaft Lenco en Dual ken ik wel maar ik wil graag ervaren of deze veel geroemde Thorens nou zoveel beter is. Stil (qua rumble) is hij in elk geval, klankmatig vind ik hem tot nu toe niet beter als de Lenco L75. M.vr.gr. Jan

Jan Schatorie
Laatst bewerkt 26 jul 2020 19:00 door jahn57.

Meer
26 jul 2020 17:18 #84762 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Thorens TD145 mk2
Jan,

Vertical Tracking Angle

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129

Meer
26 jul 2020 17:13 #84761 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Thorens TD145 mk2
Ik ken de afkorting VTA niet. Waar staat daat voor?

Groet, Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129

Meer
26 jul 2020 16:17 #84760 door jahn57
Beantwoord door jahn57 in topic Thorens TD145 mk2
Hallo Huub, dank voor uw antwoord, maar er zit geen extra opvulling; dat wat er zit is nodig om het element te kunnen bevestigen. De arm is overigens wel in hoogte verstelbaar, maar wanneer ik de arm hoger afstel klopt de VTA niet meer, ik ga er vanuit dat het element uiteindelijk horizontaal tov het plateau moet staan. Dat lukt nu maar dan hangt de arm enigszins naar achteren over, mogelijk is dat standaard ook zo maar ik kan het nergens vinden. De arm hoger stellen leidt er ook toe dat de arm niet meer in de armsteun past. M.vr.gr. Jan

Jan Schatorie

Gemaakt door Kunena