HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips versterker koffer AG9119
Minder
Meer
04 feb 2020 14:39 #81966
door hansvermeij
Handtekening
Beantwoord door hansvermeij in topic Philips versterker koffer AG9119
Ik vind het leuk om de oude platenspelers weer helemaal origineel te krijgen Huub. Gitaar spelen deed ik in de jaren 60 en een redelijk stemgeluid kan ik nu wel vergeten. Vandaar de oude rock en roll zoektochten LPs en singels uit de jare 50 en 60.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 feb 2020 14:30 #81964
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips versterker koffer AG9119
Heb jij er ook dan een gietaar op aangesloten Hans
of bezit jij een goeden zang stem vandaar de MIC ?
ik gebruik het voor de ouden platen ook wel 78 toeren
huub
of bezit jij een goeden zang stem vandaar de MIC ?
ik gebruik het voor de ouden platen ook wel 78 toeren
huub
Minder
Meer
04 feb 2020 14:18 #81963
door hansvermeij
Handtekening
Beantwoord door hansvermeij in topic Philips versterker koffer AG9119
Huub ik heb 3 kofferspelers alle 3 met de AD 1720 en het is voor in huis prima.Gedeeltelijk afschermen achterkant van de klankkast (deksel) geeft redelijk resultaat. Bij de AG 9106 is bij gebruik van de microfoon het prima merkbaar. Tevens heb ik nog een AG 9106 over met de orginele microfoon EL 6100/02. Nog liefhebbers ? Groeten hans.
Handtekening
03 feb 2020 19:45 #81955
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips versterker koffer AG9119
Ook stereo elementen, zoals GP230 kunnen er zonder meer op, dan moet je een brugje op het element zetten dat de twee buitenste aansluitingen doorverbindt.
Alleen werkt dan de muting niet meer, maar dat is niet al te hinderlijk. De muting verbindt alleen de twee buitenste lippen op de arm door in rust.
Bij mij moest ik de basregelaar vervangen, er zat te veel weerstand tussen de loper en de koolbaan waardoor de regeling minimaal was, alleen in de uiterste standen was het goed. Dit heeft ook invloed op de hoogregeling, omdat de basregelaar als vaste verzwakker werkt voor midden en hoog. De regeling is nu weer goed van zowel hoog als laag.
Groeten,
Peter
Alleen werkt dan de muting niet meer, maar dat is niet al te hinderlijk. De muting verbindt alleen de twee buitenste lippen op de arm door in rust.
Bij mij moest ik de basregelaar vervangen, er zat te veel weerstand tussen de loper en de koolbaan waardoor de regeling minimaal was, alleen in de uiterste standen was het goed. Dit heeft ook invloed op de hoogregeling, omdat de basregelaar als vaste verzwakker werkt voor midden en hoog. De regeling is nu weer goed van zowel hoog als laag.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
03 feb 2020 19:18 - 03 feb 2020 19:18 #81954
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips versterker koffer AG9119
Bert en ook de lateren PU elementen
bvb Mono GP 235 doen het ook heeel goed
mooie vervanger ook voor de ouden kantel elementen
huub
bvb Mono GP 235 doen het ook heeel goed
mooie vervanger ook voor de ouden kantel elementen
huub
Laatst bewerkt 03 feb 2020 19:18 door Huub.
03 feb 2020 18:05 #81951
door Bert Kn
Ben ik zonder meer met je eens Jan er zal zeker winst te behalen zijn.
Voor mij is dat ook geen discussie punt.
De AG9119 kreeg ik gratis bij de AG9128 WAARVAN HIER VERMELDING.
Toen ik hem aan slingerde werd ik aangenaam verrast.
Mooie klank en goede toonregel mogelijkheden ook voor zo een eenvoudige koffergrammofoon.
Dat er nog meer winst uit te halen valt oké maar zoals eerder vermeldt ik vind het meer dan prima zoals hij is.
Gewoon een goed ding om zo heel af en toe uit nostalgie een plaatje op te draaien.
Datzelfde geldt ook voor mijn andere vintage spul zoals bijv. de AG9004/AG9007 combi en het F9X38A meubel.
Die maken hier ook geen overuren.
Verder geen verkeerd spul hoor maar voor de ware beleving heb ik toch wel wat anders meer bij de tijd in huis.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips versterker koffer AG9119
Maar met een breedbandluidspreker (AD3700M, AD3800M, AD3701M, enz) in een passende behuizing is zeker winst te behalen tov. de luidsprekerdeksels. Ook PTT-luidsprekers doen het verrassend goed.
Ben ik zonder meer met je eens Jan er zal zeker winst te behalen zijn.
Voor mij is dat ook geen discussie punt.
De AG9119 kreeg ik gratis bij de AG9128 WAARVAN HIER VERMELDING.
Toen ik hem aan slingerde werd ik aangenaam verrast.
Mooie klank en goede toonregel mogelijkheden ook voor zo een eenvoudige koffergrammofoon.
Dat er nog meer winst uit te halen valt oké maar zoals eerder vermeldt ik vind het meer dan prima zoals hij is.
Gewoon een goed ding om zo heel af en toe uit nostalgie een plaatje op te draaien.
Datzelfde geldt ook voor mijn andere vintage spul zoals bijv. de AG9004/AG9007 combi en het F9X38A meubel.
Die maken hier ook geen overuren.
Verder geen verkeerd spul hoor maar voor de ware beleving heb ik toch wel wat anders meer bij de tijd in huis.
Mvg.
Bert