HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Geen geluid uit platenspeler AG1124
22 nov 2019 17:34 #80688
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Dag Frank.
Misschien kan ik wel wat voor je betekenen.
Ik woon ook in Haarlem dus neem maar contact op via pm op dit forum.
Misschien kan ik wel wat voor je betekenen.
Ik woon ook in Haarlem dus neem maar contact op via pm op dit forum.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lampje1962
- [Lampje1962]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2019 17:11 #80687
door Lampje1962
Beantwoord door Lampje1962 in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Hallo Bert,
Bedankt voor je reactie, je gaf al aan wat Peter zij, element ter ziele, ik ga op zoek naar iets anders, ben niet voor een gat te vangen, en krijg hem vast weer aan de praat.
Groet Frank
Bedankt voor je reactie, je gaf al aan wat Peter zij, element ter ziele, ik ga op zoek naar iets anders, ben niet voor een gat te vangen, en krijg hem vast weer aan de praat.
Groet Frank
- Lampje1962
- [Lampje1962]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2019 17:08 #80686
door Lampje1962
Beantwoord door Lampje1962 in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar een ander element, ik heb net op het internet lopen spitten, en zie dat sommige mensen een Ronette element in de kop inbouwen, deze zie ik nog wel te koop, soms nieuw voor zo'n 20 euro inclusief verzenden, dit word knutsellen, maar als het zo meteen weer werkt, kan ik mijn oude blues elpees weer beluisten.
Groet Frank
Bedankt voor je reactie, ik ga op zoek naar een ander element, ik heb net op het internet lopen spitten, en zie dat sommige mensen een Ronette element in de kop inbouwen, deze zie ik nog wel te koop, soms nieuw voor zo'n 20 euro inclusief verzenden, dit word knutsellen, maar als het zo meteen weer werkt, kan ik mijn oude blues elpees weer beluisten.
Groet Frank
22 nov 2019 16:43 #80685
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Dag Frank,
Welkom hier.
Om te beginnen de Philips AG1124 is er later ingebouwd zoals Peter ook al aangeeft.
Eigenlijk hoort er de Record changer RC6 in te zitten.
Ik verwacht zoals al aangegeven dat het element ter ziele is.
Welkom hier.
Om te beginnen de Philips AG1124 is er later ingebouwd zoals Peter ook al aangeeft.
Eigenlijk hoort er de Record changer RC6 in te zitten.
Ik verwacht zoals al aangegeven dat het element ter ziele is.
Mvg.
Bert
22 nov 2019 16:35 #80684
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Gezien de leeftijd van de radio, zal de platenspeler niet origineel zijn.
Als je het element van de arm neemt, kan je controleren of de koppeling met de radio in orde is. Als je de buitenste twee aansluitingen op de arm aanraakt, moet er een duidelijke brom te horen zijn. Is dat inderdaad het geval, dan is het element defect. Meestal is het vorkje waar de naald in rust, uitgehard, waardoor er van een goed geluid niets terecht komt.
Vervangen van het element is dan de enige optie, vervangingselementen zijn wel te koop, maar wel duur. Je kunt ook de oude kop leeghalen en er een ander element inzetten.
Groeten,
Peter
Als je het element van de arm neemt, kan je controleren of de koppeling met de radio in orde is. Als je de buitenste twee aansluitingen op de arm aanraakt, moet er een duidelijke brom te horen zijn. Is dat inderdaad het geval, dan is het element defect. Meestal is het vorkje waar de naald in rust, uitgehard, waardoor er van een goed geluid niets terecht komt.
Vervangen van het element is dan de enige optie, vervangingselementen zijn wel te koop, maar wel duur. Je kunt ook de oude kop leeghalen en er een ander element inzetten.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- Lampje1962
- [Lampje1962]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 nov 2019 16:20 #80683
door Lampje1962
Geen geluid uit platenspeler AG1124 werd gestart door Lampje1962
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, mijn naam is Frank en ben woonachtig in Haarlem.
Ik ben een oude Philips 722A aan het opknappen, daarin zit een Philips AG1124 platenspeler, het probleem is dat ik er geen geluid uit krijg, als ik boven op de kop van de arm tik, is hij er microphonisch, ga ik met een naaldborsteltje over de naald hoor ik niks, het element is een Philips AG3304, ik weet ook niet of dit er orgineel in zat, ik heb het naaldje vervangen, maar dit gaf geen uitkomst.
Ik hoop op dit forum dat er iemand is die me op weg kan helpen, ik weet dat kristallen na loop van tijd de geest geven, dus misschien moet ik op zoek naar een nieuw element, of een goede vervanger.
Met de vriendelijke groeten Frank
Ik ben een oude Philips 722A aan het opknappen, daarin zit een Philips AG1124 platenspeler, het probleem is dat ik er geen geluid uit krijg, als ik boven op de kop van de arm tik, is hij er microphonisch, ga ik met een naaldborsteltje over de naald hoor ik niks, het element is een Philips AG3304, ik weet ook niet of dit er orgineel in zat, ik heb het naaldje vervangen, maar dit gaf geen uitkomst.
Ik hoop op dit forum dat er iemand is die me op weg kan helpen, ik weet dat kristallen na loop van tijd de geest geven, dus misschien moet ik op zoek naar een nieuw element, of een goede vervanger.
Met de vriendelijke groeten Frank