Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Geen geluid uit platenspeler AG1124

Meer
30 nov 2019 20:23 #80784 door peter1952
Extra condensatoren in serie met ingang is totaal zinloos. De ingang voert geen gelijkspanning. De potmeter, waar de ingang op uitkomt ligt zelf aan massa en de loper van de potmeter ligt via een condensator aan het stuurrooster van de 1e l.f. buis.
Wat wel aanbeveling verdient is om links en rechts van de DAB ontvanger niet rechtstreeks aan elkaar te verbinden maar elk via een weerstand van bijvoorbeeld 1 kΩ aan de pick-up ingang te verbinden.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 nov 2019 14:21 - 30 nov 2019 14:22 #80780 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Je doet er ook nog wel goed aan
als je tussen de dab radio aansluiting een
condensator zet er tussen bvb van 0,1 uf 100 volt of meer
dat is beter tegen stromen en het negetief van de buis
en veiliger voor de dab radio voor stereo per kant een C,
huub
Laatst bewerkt 30 nov 2019 14:22 door Huub.

Meer
30 nov 2019 12:57 #80779 door Lampje1962
Even een update, de Philips platenspeler AG1124, gaat er uit de 722A console, en word vervangen voor een Elac 630 B, ik heb de AZ1 gelijkrichter buis vervangen, en boem L.O.L witte rook ( grapje ), de radio werkt weer ales doet het, ik heb zenders op verschillende kanalen, heb nu een DAB radio aangesloten, en wat komt er een mooi geluid uit die kast, de 12inch speaker leverd prima geluid, en gaat loeihard voor 3 watt, geluid is heel ruimtelijk.
Ik heb het chassis schoongemaakt, met stof en vuil veel het mee, de brdrading is zeer netjes en alles zit nog goed op zijn plek, ook heb ik nog 3 nieuwe buizen op de kop getikt in Oosterijk, een EAB1, EF9, en een EL3, voor 20euro, het is een kwestie van zoeken, 2x Tungcram, Miniwatt-Dario EL3..
Ik ben voor 140euro klaar, ik ben nu al te vreden,
Kon de console v, oor 250euro verkopen aan een Joodse advocaat op de rechtbank waar ik werk, ik heb dt niet gedaan, ben er veel te blij mee, ik denk terug aan de oude tijd, bij mijn oma in de achterkamer waar nog een oude Philips buizenradio stond, waar ik heel wat uurtje naar heb zitten luisteren.

De Philips pickup, is zo meteen te koop, hoef er niet veel voor, er zit een nieuwe naald in, maar het Ra 3304 element heeft de geest gegeven, pickup zit in een hout frame.

Met de vriendelijke groeten Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Meer
26 nov 2019 12:21 - 26 nov 2019 12:24 #80746 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Nette oplossing voor het element. Het klopt dat die buizen vaak wat losraakten van hun voetjes. Als het toestel speelt is er geen aanleiding om ze te vervangen, anders blijf je bezig en nieuw worden ze niet meer gemaakt. Buizen zijn meestal niet stuk, papiercondensatoren blijken na zoveel jaar altijd het zwakke punt, gevolgd door elco's. Als ze die nou allemaal in voetjes hadden gezet...
Laatst bewerkt 26 nov 2019 12:24 door maarten.

Meer
23 nov 2019 13:01 #80702 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Geen geluid uit platenspeler AG1124
Ik heb in de PH tafel destijds een Dual 650 zwart blokje gemaakt of de 630 grijs
past ook goed
huub

Meer
23 nov 2019 12:46 #80701 door Lampje1962
Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken, ik ga er mee aan de slag, de pickup is toch al niet orgineel, dus ga op zoek naar een goed stereo element, die ik ombouw tot mono.
Ik heb op Ebay verschillende nieuwe buizen op de kop getikt voor een prikkie, ik heb nu de AZ1, ECH3, EF6, en EAB1 nieuw voor 30 euro inclusief verzenden, ze komen alle uit spanje, de orginele buizen zijn de buizenvoetjes met een soort patex op het glas gelijmd, waarschijnlijk zat er beweging in.

Met de vriendelijke groeten Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Gemaakt door Kunena