Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

singlessinglessingles

  • René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 jun 2011 08:54 - 04 jun 2011 09:11 #5231 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: singlessinglessingles
Mooie foto Max!
Zo willen we hem wel :) .
En inderdaad is de weergave onovertroffen.
Maar wel een bakbeest natuurlijk, bijnaam 'het aquarium'.
Het 200 selectie mechaniek was toen nieuw en men had er
speciaal deze kast voor omheen ontworpen.
De kast kan aan alle kanten open om bij het mechaniek te kunnen
komen, welke ook nog kan draaien.
Later zwichtte men toch voor het 'car-design' met grote bolle
ruiten en veel chroom. Ook mooi, maar anders en minder 'puur design'.

Dus we bewaren de singles nog maar een paar decennia.
Je weet maar nooit.
Daarnaast kocht ik ook toen al alleen originele persingen omdat ik
de oude labels op de platen veel mooier en passender vond om
naar te kijken in de AMI J dan al die lelijke moderne herpersingen.
Bovendien is de kwaliteit van de oude singles veel beter.
Dat zie je nu met het wissel systeem op de platenspeler ook.
Ik heb nog geen slibgevaar ervaren.
Gisteren nog wel geprobeerd met een serie singles van NORTON, die wel
goed werk levert met herpersingen van oude platen.
De serie behelst Rock-a-Billy opnames van het label SUN en was wel
belangwekkend genoeg om indertijd aan te schaffen.
Maar helaas valt er niet mee te wisselen. Groot slibgevaar!
Overigens heb ik het monumentale werkje van Carl Perkins 'Blue Suede Shoes'
wel origineel op het SUN label. In de kast bij mij platenspeler staat ook
van SUN 'High School Confidential' van Jerry Lee Lewis met het fotohoesje.
Uitgebracht vanwege de film waar het lied het themanummer van was.
Een echt zeldzame collectors item en vandaar de ereplaats.




Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 jun 2011 09:11 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jun 2011 08:25 #5230 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Re: singlessinglessingles
De AMI G-200 (foto) staat bij mij ook al jaren bovenaan op de verlanglijst. Deels om het fantastische geluid.
De vrouw wil echter de Seeburg V200 niet kwijt.
Moeders wil is wet.


Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 jun 2011 20:35 - 03 jun 2011 20:35 #5226 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: singlessinglessingles
Hoi Lee.

6000 singles is heel wat!
Weet je nog wel wat je allemaal hebt?
Ik heb in het verleden ook een AMI J 200 gehad, een leuke machine.
Als ik ooit weer groot ben dan wordt het een AMI G, jawel.
Vind niemand mooi, maar ik wel. Design sluit goed aan op het toen
nieuwe 200 selectie systeem.
Ik heb genoeg singles denk ik en koop ze niet meer bij.
Hier in Haarlem zijn nog wel twee kringloop winkels, maar ik kijk nooit
naar de singels. Alleen lp's en vandaag heb ik nog drie mooie gevonden
(klassiek) uit rond 1950. Vivaldi, Mozart en Bruch/Lalo. Volgens mij ben
ik de enige die er de jaren vijfyig lp's uit haal, altijd maar een paar
tussen de honderden lp's van latere tijden. Je moet ze wel herkennen uiteraard.
Verder stellen de winkels weinig voor, mensen potten de oude spullen erg
op momenteel.
78 toeren is ook mooi, zeker jazz en blues. Bij de Weergever nog volop te
vinden, maar dan moet je wel lid worden. Grote expert daar: Chris Ellis.
Henk heeft mijn AG2205 goed gekregen en daar zit een AG3020 headshell bij met
een Ronette element met naald voor 78 toeren platen, dus die kan ik ook weer
met genoegen volop draaien.

:thumbsup:

Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 jun 2011 20:35 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 jun 2011 20:10 #5224 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: singlessinglessingles
Hoi René

Ook ik ben een liefhebber van het draaien van singels, ik doe het met de jukebox, een Ami 200J, mijn Philips AG4025 wisselaar, de TrioTrack, of meubeltje met de Collaro wisselaar met daar bovenop de Blaupunkt Barcelona dus de verzmeling staat echt niet te verstoffen.
Mijn singel verzameling groeit nog met de week (momenteel rond de 6000)al wordt ik wel steeds selectiever.
Ook heb ik steeds meer interesse in de 78 toeren platen en dan met name Jazz en Blues
Een kringloop winkel is er niet meer in Venlo (volgens mij gooit niemand hier nog iets weg:lol:
dus ben ik aangewezen op de rommelmarkten die wij iedere zondag bezoeken, helaas zijn de 78 toeren en minigroove
daar bijna niet te vinden
Ach ja...zo heeft ieder zijn/hr (prettige) afwijking:lol: :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 jun 2011 19:28 - 03 jun 2011 19:28 #5222 door René R
Beantwoord door René R in topic Re: singlessinglessingles
Hoi heren

Op een rommelmarkt gisteren vond ik nog een paar aardige koffertjes.
Vandaar.
Een een dergelijke wisselpen EN volautomatische platenspeler stimuleert
wel om de singeltjes weer op te pakken.
Het aanblik van het wisselen blijft fascinerend als een mechaniek uit
vervlogen tijden waar de laatste generaties met open mond naar staren.
Bij die Philips platenspelers wel de stroboscoop in de gaten houden.
Maar goed, hij zit er niet voor niets op.

:smilythumb:


Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 jun 2011 19:28 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René R
  • [René R]
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 jun 2011 17:56 - 03 jun 2011 17:57 #5213 door René R
singlessinglessingles werd gestart door René R
Hoi


Heeft toch wel wat, zo'n wisselpen voor singles.
Heel wat van deze plaatjes heb ik lang niet meer gedraaid.
Komen nog uit mijn jukebox tijdperk.
Erg grappig.

:thumbsup:





Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 jun 2011 17:57 door René R.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena