- Berichten: 2280
GESPOT
Grundig Ferndirigent op marktplaats
06 nov 2015 19:49 #56290
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Ik vind het onprettig als we elkaars manier van belevenis van de hobby gaan beoordelen. De bijdrage van Pierre gaan allemaal over buizenradio's en dat is helemaal de doelstelling van dit forum.
Ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is.
Ieder vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is.
Henk van 't Kruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2015 19:06 #56288
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
@ Maurice,
"Je hebt er geen bal aan". Dat is vanuit ons praktische denken waar.
Maar een verzamelaar, verzameld vaak niet om de verzamelde
dingen te gebruiken.
Menig radio verzamelaar, knapt radio's op om ze "op een plank" te
zetten. Een enkele keer gaan ze een uurtje aan om de elco's te
formeren. Gebruiken doen ze die niet echt.
En zo kan ook dit een "hebbeding" zijn waar iemand zijn zinnen op
heeft gezet. Nutteloos, maar het scoren daarvan en het hebben
geeft dan een kick. "Als ge maar leut heeft".
Cees.
"Je hebt er geen bal aan". Dat is vanuit ons praktische denken waar.
Maar een verzamelaar, verzameld vaak niet om de verzamelde
dingen te gebruiken.
Menig radio verzamelaar, knapt radio's op om ze "op een plank" te
zetten. Een enkele keer gaan ze een uurtje aan om de elco's te
formeren. Gebruiken doen ze die niet echt.
En zo kan ook dit een "hebbeding" zijn waar iemand zijn zinnen op
heeft gezet. Nutteloos, maar het scoren daarvan en het hebben
geeft dan een kick. "Als ge maar leut heeft".
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2015 18:51 #56287
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
En enthousiast beleven van onze buizen virus hobby, daar gaat het om.
En dus: Prachtig dat enthousiasme van van een nieuweling als Pierre.
@ Pierre; Ga zo door.
Cees.
En dus: Prachtig dat enthousiasme van van een nieuweling als Pierre.
@ Pierre; Ga zo door.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2015 14:59 #56284
door Bert Kn
Maarten,
Het is maar net hoe je het bekijkt het is in ieder geval niet negatief bedoeld, ik spreek liever voor me zelf vandaar.
Pierre is in naar mijn mening in ieder geval super enthousiast met de hobby bezig denk ik zo.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Zo'n opmerking aan Cees' adres kan je ook als op het randje uitleggen want suggereert ergens een vagelijk aanwezige negativiteit
Maarten,
Het is maar net hoe je het bekijkt het is in ieder geval niet negatief bedoeld, ik spreek liever voor me zelf vandaar.
Pierre is in naar mijn mening in ieder geval super enthousiast met de hobby bezig denk ik zo.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2015 03:21 - 06 nov 2015 03:28 #56283
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Zo'n opmerking aan Cees' adres kan je ook als op het randje uitleggen want suggereert ergens een vagelijk aanwezige negativiteit (niet bij jou of bij Cees tenzij ik wat gemist heb), maar dat maak je voor mij helemaal goed door aan te geven dat jij de aanwezigheid van pierre in elk geval als positief ervaart. Prettig gestoord zijn we gelukkig allemaal (in elk geval iedereen die zich aangesproken voelt, ik wel) :thumbsup:
Ik vind het hier mede dankzij pierre gewoon leuk en levendig, soms wat chaotisch met verschillende topics doorelkaar wat misschien vanwege de lengte ook wel weer handig is. Hoofdzakelijk on-topic, gezellig mede door precies genoeg off-topic, en al met al een stukje mooie hobbybeleving inclusief technische inhoud.
Ik vind het hier mede dankzij pierre gewoon leuk en levendig, soms wat chaotisch met verschillende topics doorelkaar wat misschien vanwege de lengte ook wel weer handig is. Hoofdzakelijk on-topic, gezellig mede door precies genoeg off-topic, en al met al een stukje mooie hobbybeleving inclusief technische inhoud.
Laatst bewerkt 06 nov 2015 03:28 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 nov 2015 01:59 - 06 nov 2015 02:35 #56281
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Maurice,
Mooie plaatjes :thumbsup:
Nu spreek je voor ons allen op dit forum maar geeft het iedereen hier plezier?
Weer een opmerking op het randje.
Pierre is in ieder geval prettig gestoord en dat moet je dan in positieve zin zien, wordt van mij ook wel gezegd.
Wat mij een beetje van hem tegenvalt is dat hij hoofdzakelijk met zijn eigen ding bezig is en maar weinig oog heeft voor waar anderen mee bezig zijn.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het valt me wel op.
Mooie plaatjes :thumbsup:
Cees,Jou aanwezigheid op dit forum geeft ons allen plezier.
Nu spreek je voor ons allen op dit forum maar geeft het iedereen hier plezier?
Weer een opmerking op het randje.
Pierre is in ieder geval prettig gestoord en dat moet je dan in positieve zin zien, wordt van mij ook wel gezegd.
Wat mij een beetje van hem tegenvalt is dat hij hoofdzakelijk met zijn eigen ding bezig is en maar weinig oog heeft voor waar anderen mee bezig zijn.
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het valt me wel op.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 06 nov 2015 02:35 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.