- Berichten: 1710
GESPOT
Grundig Ferndirigent op marktplaats
11 nov 2015 00:20 #56378
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Ook wel genoemd de gunfactor, leuk!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
09 nov 2015 18:55 - 09 nov 2015 19:26 #56328
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Tja , dan is hier het laatste nieuws over de welbesproken Ferndirigent.
De eigenaar komt er speciaal voor bij melangs om hem te kunnen testen zodra Henk mijn Grundig 3068* heeft afgeleverd.
Hij vond het gepast gezien jullie bemoeienissen ermee om hem aan mij te gunnen boven de meerbieders, bovendien relativeerden jullie de prijs. Daar mee heeft u een dienst aan bewezen waarvoor ik een diepe buiging maak.
uiteraard! word alles weer voor youtube gefilmd . Ik ga proberen die grappige commercial te paroderen. Salto tv heeft al gevraagd of ze een reportage mogen maken van mij .o.a. hier mee . bluf?? Wacht t af ...jullie kunnen letterlijk álles van mij verwachten. Dat is t voordeel van prettig radio gestoord...en nu ook op tv......als dat maar geen onprettige storing geeft whisling
* Even ook weer iets educatiefs .....de 3068 is het lagere model van de 3060. zie de bijdrage en afbeelding van lid MAURICE H van 6 novenmber 1 uur 02..tja men blijft er voor op!!!!!
De eigenaar komt er speciaal voor bij melangs om hem te kunnen testen zodra Henk mijn Grundig 3068* heeft afgeleverd.
Hij vond het gepast gezien jullie bemoeienissen ermee om hem aan mij te gunnen boven de meerbieders, bovendien relativeerden jullie de prijs. Daar mee heeft u een dienst aan bewezen waarvoor ik een diepe buiging maak.
uiteraard! word alles weer voor youtube gefilmd . Ik ga proberen die grappige commercial te paroderen. Salto tv heeft al gevraagd of ze een reportage mogen maken van mij .o.a. hier mee . bluf?? Wacht t af ...jullie kunnen letterlijk álles van mij verwachten. Dat is t voordeel van prettig radio gestoord...en nu ook op tv......als dat maar geen onprettige storing geeft whisling
* Even ook weer iets educatiefs .....de 3068 is het lagere model van de 3060. zie de bijdrage en afbeelding van lid MAURICE H van 6 novenmber 1 uur 02..tja men blijft er voor op!!!!!
Laatst bewerkt 09 nov 2015 19:26 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 nov 2015 15:44 #56324
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
@ Aan allen;
Prachtig initiatieven van een pas beginnende!
En ach: Zijn wij niet allen met ons eigen ding bezig?
En laten wij voor al ons zelf niet al te serieus nemen.
@ Pierre,
Gewoon je zelf blijven en de dingen doen die je voor zelf en de
anderen nuttig denkt te vinden. Blijven lachen.
Men kan beter over je lachen als huilen.
En enige humor moet kunnen.
Heeft natuurlijk wel zijn grenzen.
Cees.
Prachtig initiatieven van een pas beginnende!
En ach: Zijn wij niet allen met ons eigen ding bezig?
En laten wij voor al ons zelf niet al te serieus nemen.
@ Pierre,
Gewoon je zelf blijven en de dingen doen die je voor zelf en de
anderen nuttig denkt te vinden. Blijven lachen.
Men kan beter over je lachen als huilen.
En enige humor moet kunnen.
Heeft natuurlijk wel zijn grenzen.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
09 nov 2015 13:07 - 09 nov 2015 13:40 #56320
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Dank U voor de lof, stimulans en ook de por. Edoch....Een openlijke prik onder water zie ik voortaan ik liever per P.M. Dan had ik er niet open over hoeven ingaan. Ik heb even achterovergeleund voor al of niet een reactie( en die is 1 malig tegen mn zin openbaar )
quote
In de 4 maanden dat ik lid ben ben ik in breed spectrum met mijn achterstand aan buizenradio kennis bezig geweest. Er is hier geen leerplan route , ik moet dat zelf doen.
Ik kan anderen nu nog te weinig helpen en mag dus om dat voor te bereiden met mn eigen toko ,agenda , en eigen visie hoe ik hier snel denk te groeien bezig zijn.
Ik ben als totale nitwit binnen gekomen, en inmiddels heeft U bijna 9000 keer geklikt op mijn topics (buiten mijn voorstellingstopic) mijn eerste echte topic de Philips B5X43A ( twijvel, hoop, spijt) heeft de 2 duizendste klik gehad. Het kan niet anders of dit komt omdat ik zodanig met me zelf bezig ben dat velen zich in mijn benadering van de zaak herkennen (of verkneukelen). 6000 kliks is geen wedstrijd en ik doe het er niet om ik ben mezelf en dat hebben jullie gewaardeerd. Zeg, dat van die 6000 er 1500? bezoekers zijn en 500? en 500/ b.v. leden zijn, dan zegt dat al genoeg. ( soms zie in wel 1500 buitenstaanders op zaterdagnacht tegen 9 leden ) Het lijkt me stug dat al die belangstellenden die blijven terugkomen op mijn vragen, capriolen, (en wel degelijk echte benadering van het buizenthema gericht op allen )!! (dus niet alleen de leden) Alléén maar mensen zijn die op een egotripper (of zoiets, niet woordneuken nou
) klikken. Ik vermoed vooral beginners als ik zelf die iets aan mijn benadering en taalgebruik herkennen en er iets aan hebben ofméé hebben….........Al helemaal omdat zij door combinatie van mijn benadering en jullie fantastische respons belangstellenden van buiten veel info krijgen . ( let het eens op de zeer dedetaiieerde info die Maarten eens gaf op mijn buizen nummer vraag ((topic b5x43A))....
Ik heb daarin indirect een bijdrage voor groei van ons forum geleverd. Omdat ik vermoed dat er ook mensen geprikkeld worden lid te worden door onze bijdragen en topics. Ik ben daar dan 1 van. En 1 die blijkbaar aanspreekt .Kortom ….9000 kliks omdat ik zo met me zelf bezig was? whisling whisling .
In die periode heb ik .
A.)Veel fotos gemaakt waar anderen ook wat aan hebben. Ik haat dat gedoe eigenlijk, is veel werk ((voor mij dan !)) en doe dat niet voor mezelf, maar reverentie voor anderen en ZEKER de beginners zoals ik...als je t ZO bekijkt , ja dan ben ik inderdaad veel met mn eigen toko bezig!.
B.) Ik heb een fotoreportage gemaakt voor wie niet naar een tentoonstelling kon (Teylers )
BB.) speciaal op grammofoonplaten topic ? laten zien hoe fotogeniek leuk de standhouders er uit zagen. ook niet voor me zelf.....ik heb géén korting op bestelling ermee beacht.
C.) Ik heb de moeite genomen U allen er op te wijzen
D.) Ik heb verschillende leden met hun aanschaf gefeliciteerd
meneer Henkie o.a. en een lid die een Sansui super tuner had verworven
DD.). Op topicsvan anderen ingegaan. (vanEmden) (Bert Kn Windows)( Rene V ..even voorstellen)
E. Ik heb U allen op iemand gewezen die STEREODECODERS bouwt
F.) “voornamelijk met me zelf bezig zijn”.
Ik heb ( met mijn topic categorie Gespot Grundig Ferndirigent)e, en expert alleen al daardoor geinspireerd en gestimuleerd om via 3d printen een afstandbediening voor de Grundig Radio's te ontwerpen tegen een fractie van de waanzinsprijs voor de originelen die te zeldzaam zijn geworden . ) Ook weer een mooi en nuttig uitvloeisel van mijn egotrip hier. Het is nog in overwegingsstadium bij die ander (graag Nú nog géén vragen daarover)
'.
G.) “Voornamelijk met me zelf …' Ik ben 1 van de leden die zoveel mogelijk altijd probeert te bedanken voor een bijdrage op mn topic..
H.) Ik heb van U 26 bedankjes gekregen. Ja waarvoor dan eigenlijk? Blijkbaar is er reden aan te nemen dat ik ook met u bezig blijf.
Dan laat je wel eens met al dat inlezen in alles wat uitkasten inhield een steek vallen. Niet dat ik me daarvoor moet verontschuldigen maar toch ….Ik heb o.a. Bert Kn b.v. niet gefeliciteerd met zijn fantastische Jupiter aanwinst. Raar …..tegen mn gewoonte in best wel jammer..
Zelf viel me ook wel eens wat tegen...Er waren bij t bandrecorder thema wat ironische prikjes om me uit de tent te lokken met een plaagstoot ?....leek me wijs het vooral als grapjes op te vatten en overigens niet altijd ter zake juist ( ik heb nergens beweerd dat ik de bandrecorder Grundig bij een particulier kocht! Met zolder voorraad nog wel. Zo kan je met veronderstellingen makkelijk iemand in een badineer hoek zetten) ). voorbeeld 2 ( b.v. “het is maar een wieltje' (zoiets in die trant) van bagetaliseren wat voor een ander (mij) een zaak van belang was om voldoende iets aan mn uiterst goed overlegde koop te hebben, word ik niet blij én ik héb er niets aan))
Zo ….ik heb gezegd........a.u.b geen verder commentaar hierop .Dit moet t zijn. Er zijn altijd meer kanten aan iedere zaak en tegenvaller. Ik heb nu alleen even de andere kant van het gelijk aangetipt. En nu de buizenzaken weer....
En ja …..natuurlijk kan ik nu en dan ook om jullie lachen...gelukkig maar he?
* onderstreping door mij.....hier ging het mij om niet op het prettig gestoord zijn ....natuurlijk ben ik prettig gestoord(das weer een compliment van Bert)
Van iedere vinger die naar de maan wijst, wijzen er 4 naar ons zelf”. (Confusius?)
:woohoo:
quote
...aldus Bert KnPierre is in ieder geval prettig gestoord en dat moet je dan in positieve zin zien, wordt van mij ook wel gezegd.Wat mij een beetje van hem tegenvalt is dat hij hoofdzakelijk met zijn eigen ding bezig is en maar weinig oog heeft voor waar anderen mee bezig zijn.*
Dat hoeft natuurlijk niet, maar het valt me wel op.
In de 4 maanden dat ik lid ben ben ik in breed spectrum met mijn achterstand aan buizenradio kennis bezig geweest. Er is hier geen leerplan route , ik moet dat zelf doen.
Ik kan anderen nu nog te weinig helpen en mag dus om dat voor te bereiden met mn eigen toko ,agenda , en eigen visie hoe ik hier snel denk te groeien bezig zijn.
Ik ben als totale nitwit binnen gekomen, en inmiddels heeft U bijna 9000 keer geklikt op mijn topics (buiten mijn voorstellingstopic) mijn eerste echte topic de Philips B5X43A ( twijvel, hoop, spijt) heeft de 2 duizendste klik gehad. Het kan niet anders of dit komt omdat ik zodanig met me zelf bezig ben dat velen zich in mijn benadering van de zaak herkennen (of verkneukelen). 6000 kliks is geen wedstrijd en ik doe het er niet om ik ben mezelf en dat hebben jullie gewaardeerd. Zeg, dat van die 6000 er 1500? bezoekers zijn en 500? en 500/ b.v. leden zijn, dan zegt dat al genoeg. ( soms zie in wel 1500 buitenstaanders op zaterdagnacht tegen 9 leden ) Het lijkt me stug dat al die belangstellenden die blijven terugkomen op mijn vragen, capriolen, (en wel degelijk echte benadering van het buizenthema gericht op allen )!! (dus niet alleen de leden) Alléén maar mensen zijn die op een egotripper (of zoiets, niet woordneuken nou
Ik heb daarin indirect een bijdrage voor groei van ons forum geleverd. Omdat ik vermoed dat er ook mensen geprikkeld worden lid te worden door onze bijdragen en topics. Ik ben daar dan 1 van. En 1 die blijkbaar aanspreekt .Kortom ….9000 kliks omdat ik zo met me zelf bezig was? whisling whisling .
In die periode heb ik .
A.)Veel fotos gemaakt waar anderen ook wat aan hebben. Ik haat dat gedoe eigenlijk, is veel werk ((voor mij dan !)) en doe dat niet voor mezelf, maar reverentie voor anderen en ZEKER de beginners zoals ik...als je t ZO bekijkt , ja dan ben ik inderdaad veel met mn eigen toko bezig!.
B.) Ik heb een fotoreportage gemaakt voor wie niet naar een tentoonstelling kon (Teylers )
BB.) speciaal op grammofoonplaten topic ? laten zien hoe fotogeniek leuk de standhouders er uit zagen. ook niet voor me zelf.....ik heb géén korting op bestelling ermee beacht.
C.) Ik heb de moeite genomen U allen er op te wijzen
D.) Ik heb verschillende leden met hun aanschaf gefeliciteerd
meneer Henkie o.a. en een lid die een Sansui super tuner had verworven
DD.). Op topicsvan anderen ingegaan. (vanEmden) (Bert Kn Windows)( Rene V ..even voorstellen)
E. Ik heb U allen op iemand gewezen die STEREODECODERS bouwt
F.) “voornamelijk met me zelf bezig zijn”.
Ik heb ( met mijn topic categorie Gespot Grundig Ferndirigent)e, en expert alleen al daardoor geinspireerd en gestimuleerd om via 3d printen een afstandbediening voor de Grundig Radio's te ontwerpen tegen een fractie van de waanzinsprijs voor de originelen die te zeldzaam zijn geworden . ) Ook weer een mooi en nuttig uitvloeisel van mijn egotrip hier. Het is nog in overwegingsstadium bij die ander (graag Nú nog géén vragen daarover)
'.
G.) “Voornamelijk met me zelf …' Ik ben 1 van de leden die zoveel mogelijk altijd probeert te bedanken voor een bijdrage op mn topic..
H.) Ik heb van U 26 bedankjes gekregen. Ja waarvoor dan eigenlijk? Blijkbaar is er reden aan te nemen dat ik ook met u bezig blijf.
Dan laat je wel eens met al dat inlezen in alles wat uitkasten inhield een steek vallen. Niet dat ik me daarvoor moet verontschuldigen maar toch ….Ik heb o.a. Bert Kn b.v. niet gefeliciteerd met zijn fantastische Jupiter aanwinst. Raar …..tegen mn gewoonte in best wel jammer..
Zelf viel me ook wel eens wat tegen...Er waren bij t bandrecorder thema wat ironische prikjes om me uit de tent te lokken met een plaagstoot ?....leek me wijs het vooral als grapjes op te vatten en overigens niet altijd ter zake juist ( ik heb nergens beweerd dat ik de bandrecorder Grundig bij een particulier kocht! Met zolder voorraad nog wel. Zo kan je met veronderstellingen makkelijk iemand in een badineer hoek zetten) ). voorbeeld 2 ( b.v. “het is maar een wieltje' (zoiets in die trant) van bagetaliseren wat voor een ander (mij) een zaak van belang was om voldoende iets aan mn uiterst goed overlegde koop te hebben, word ik niet blij én ik héb er niets aan))
Zo ….ik heb gezegd........a.u.b geen verder commentaar hierop .Dit moet t zijn. Er zijn altijd meer kanten aan iedere zaak en tegenvaller. Ik heb nu alleen even de andere kant van het gelijk aangetipt. En nu de buizenzaken weer....
En ja …..natuurlijk kan ik nu en dan ook om jullie lachen...gelukkig maar he?
* onderstreping door mij.....hier ging het mij om niet op het prettig gestoord zijn ....natuurlijk ben ik prettig gestoord(das weer een compliment van Bert)
Van iedere vinger die naar de maan wijst, wijzen er 4 naar ons zelf”. (Confusius?)
:woohoo:
Laatst bewerkt 09 nov 2015 13:40 door aan-pierre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten, Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 nov 2015 01:07 #56296
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
@ Jeroen L,
En zo is dat.
Overigens heb ik hier in deze draad geen onprettige dingen over de
belevenis van andermans hobby's gezien.
Althans heb ik dat niet zo ervaren.
Allen dus veel hobby plezier toegewenst en Pierre succes met de
BX750.
Cees.
En zo is dat.
Overigens heb ik hier in deze draad geen onprettige dingen over de
belevenis van andermans hobby's gezien.
Althans heb ik dat niet zo ervaren.
Allen dus veel hobby plezier toegewenst en Pierre succes met de
BX750.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Offline
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
- Berichten: 468
06 nov 2015 22:07 - 06 nov 2015 22:13 #56293
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Grundig Ferndirigent op marktplaats
Henk,
Helemaal mee eens!
Verzamelaars, techneuten en nostalgisten zijn nu eenmaal gepassioneerde mensen en verre van standaard.
Zij onderscheiden zich van de saaie grijze massa en laten zich niet in een hokje plaatsen.
Als je je thuis voelt in deze kolonie van nostalgisten, verzamelaars en reparateurs, dan moet je elkaar toch wel een beetje kunnen begrijpen? !
Iedereen heeft recht op een afwijking!
De mijne heb ik nog dagelijks profijt en plezier van.
Fijn weekend allen .
Groet,
Jeroen
Helemaal mee eens!
Verzamelaars, techneuten en nostalgisten zijn nu eenmaal gepassioneerde mensen en verre van standaard.
Zij onderscheiden zich van de saaie grijze massa en laten zich niet in een hokje plaatsen.
Als je je thuis voelt in deze kolonie van nostalgisten, verzamelaars en reparateurs, dan moet je elkaar toch wel een beetje kunnen begrijpen? !
Iedereen heeft recht op een afwijking!
De mijne heb ik nog dagelijks profijt en plezier van.
Fijn weekend allen .
Groet,
Jeroen
Laatst bewerkt 06 nov 2015 22:13 door Jeroen Landman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.