Skip to main content
GESPOT

Radio's uit de jaren vijftig, of ....

Meer
05 jul 2014 12:25 - 05 jul 2014 12:26 #44658 door Niels
Beantwoord door Niels in topic Radio's uit de jaren vijftig, of ....
Hoi,

Enkele dagen geleden stond ook een kort stukje in Het Parool, vandaag zaterdag, een volledige pagina in de Volkskrant.





Een hoop geld, maar slimme gedachte.

Niels

Niels
Bijlagen:
Laatst bewerkt 05 jul 2014 12:26 door Niels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jul 2014 19:13 - 02 jul 2014 19:20 #44542 door maarten
Het kan natuurlijk iemand uit 'het wereldje' zijn die liever onbekend blijft (hetzij omdat hij prutswerk levert hetzij vanwege de kinnesinne)... MAAR alsnog is het dan weinig vertrouwenwekkend. Ik ga ervan uit dat je om een bedrijf te runnen er met naam en toenaam achter moet kunnen staan. Als ik voor zoiets in de markt was (quod non) dan zocht ik wel een ander.

De prijs daarentegen is niet helemaal onbegrijpelijk, mits hij elke radio volledig inwendig en uitwendig restaureert alvorens er de blauwe tand in te zetten. Daar gaan simpelweg uren inzitten, en voor 500 euro kan dat alsnog niet meer dan een uur of 10 zijn als je commercieel verantwoord te werk wilt gaan.
Laatst bewerkt 02 jul 2014 19:20 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jul 2014 17:16 #44532 door Rene Daemen
Idd is de site heel vaag
Als het een Nederlander is kan men de site in 2 talen doen
Dan evt contact adres
En evt gastenboek of iemand tevreden is
Maar€500 geeft niemand er aan uit daar heb je een komplete Sonos set voor
Op marktplaats heeft ook eens iemand zo iets neergezet en nul biedingen gehad
Als je een radio wilt ombouwen voor je eigen best maar niet iedereen wil een verknutselde radio hebben
Er worden tegenwoordig FM en AM zendertjes in de handel gebract waar een Mp 3 mobiel iPad enz
Op aangesloten kan worden zo kun je muziek via FM of AM op je radio luisteren en hoeft niets aan de techniek gewijzigd worden
En als je op je toestel uitgekeken ben kun je die overdoen naar een andere verzamelaar
En op de site vermeld dat de radio's uit het rotterdamsradiomuseum vandaan komen zegt ook niet veel
Het museum houd de knapste stukken in de collectie en de 10 andere dubbel die meer gebruikersschade zet men in de verkoop 2x per jaar.
En om het makkelijk te houden kost weinig tot niets bijna elke radio heeft een pickup ingang
Daar kun je ook alles op,aansluiten
Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
01 jul 2014 14:46 #44500 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Radio's uit de jaren vijftig, of ....
"Ik lees toch echt alleen en uitsluitend Engels hoor, volgens mij is het een buitenlandse site."

Een Whois lookup van het domein levert wel degelijk een NL registrant op. Misschien richt deze "gezonde Hollandse ondernemer" zich wel op het naïeve deel der Noord-Amerikaanse natie.

Of e.e.a. koosjer is, is natuurlijk de vraag. Misschien moeten we de eigenaar van de site eens vragen deel te nemen aan deze "discussie".

Pim.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Offline
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
29 jun 2014 23:53 - 30 jun 2014 00:02 #44484 door Jeroen Landman
"Gezonde Hollandse ondernemersgeest" ??

Ik lees toch echt alleen en uitsluitend Engels hoor, volgens mij is het een buitenlandse site.

Verder:
-Geen welkom, voorstellen van de initiatiefnemer cq verkoper, o.i.d.
-Geen vestigingsplaats en adres.
-Geen KVK-gegevens.
-Geen telefoonnummer of emailadres.

Het komt op mij zeer vaag en onbetrouwbaar over.
Ik vermoed als je zo "slim" bent om hier een radio te bestellen, je héél lang kunt wachten op je toestel.

De enige Bluetoothmuziek die je dan hoort is gefluit....fluiten naar je centen.

Misschien een Amerikaan die de overschotten van de verkoopdagen bij Correct te Rotjeknor opkoopt?
Gelijktijdig heeft hij een bult Bluetooth-ontvangertjes gescoord in de Koopjeskelder van de Rotterdamse electronicagigant... bigfun :woohoo:

Als het wel een Nederlands bedrijf blijkt te zijn, is het naast de vage site mijns inziens nogal dom om ook nog eens voor Engels te kiezen...dat verhoogd de drempel nog meer.

Als het wel bonafide blijkt te zijn:

-Voor een verzamelaar heeft het (verbouwde toestel) nihil waarde, zijn de bekende 13-in-een-dozijn/elke straathoek modellen.
-Voor een niet-verzamelaar/kenner is het idioot duur, waarde van de getoonde toestellen na revisie is circa 50 tot 75 Euro.
Bluetooth ontvangertje wat hopelijk en hoogstwaarschijnlijk met kabeltje op de p.u.-ingang zit en met een klodder lijm aan de zijwand hangt, is voor een paar Euro's uit het verre oosten geïmporteerd.

Goed, je moet ook wat verdienen dus de helft van de vraagprijs (die volgens de site ook nog eens "vanaf" is, lijkt me realistischer.

Als dit een website is van een Amerikaans ondernemer zijn die torenhoge prijzen wel verklaarbaar, alles wat "vintage-European" is daar "rare" en "collectible"

Ik heb op de Amerikaanse Ebay ook wel eens plano's aangeboden zien staan voor exorbitante prijzen...

Maar goed, waar maken we ons druk om?
Al spuit men zijn radio metallic roze met zilveren glitters en plant er 100 ledjes op....ze doen maar!
bigfun :P

Groet,
Jeroen
Laatst bewerkt 30 jun 2014 00:02 door Jeroen Landman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jun 2014 20:42 #44481 door Rene Daemen
Of als je het toestel open maakt
Zit er misschien een steen in
Dan ben je genept voor €499,-
Ik vind het helemaal niks
Neem gewoon je eigen radio en zet daar een zendertje op en je laptop platen speler
Internet radio enz
Heb je die Bluetooth niet nodig en scheelt je een hoop ducaten
Mvg René

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena