Skip to main content
GESPOT

Radio's uit de jaren vijftig, of ....

Meer
06 jul 2014 20:31 #44708 door Rene Daemen
Zelf heb ik de iPad in gebruik en ook wel eens voor die Philips radio
Als je eerste keer contact maakt met die radio kun je een app downloaden
En kun je de iPad als afstandsbediening gebruiken Dab station en FM band
Dan kun je via Bluetooth streamen via de iPad bvb 192 radio of anders
Of muziek.van you tube
Geen gedoe met kabeltjes
Het zal ook met de iPad mini kunnen die is wat goedkoper in aanschaf
Grt René

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2014 20:11 #44707 door maarten
Zo'n radio heb ik zelf ook. Eigenlijk moet ik er voor de 'verzamelcompleetheid' nog een of ander onding van Apple bij zien te versieren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2014 17:16 #44702 door Rene Daemen
Peter

ik doe het anders
ik heb philips Ort 7500 radio


deze gebruik ik met iPad als Afstandbediening en bluetooth
hier zend ik Radio 192 naar de philips radio
en het toestel klinkt helemaal niet zo gek
neem hem zaterdag eens mee naar de camping kijken of dab + werkt op de veluwe
grt René

René Daemen
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2014 17:05 #44701 door peter1952
Logitech heeft een heel mooi Blue Tooth moduul voor een schappelijke prijs, zo rond 40 Euro.
Prima van kwaliteit en gaat prima via de PU aansluiting.
Modern en authentiek tegelijk, je streamt vanaf smartphone of tablet en je hebt nog afstandsbediening ook.

Mijn SA5029 hangt aan een airport express, gaat ook prima.
Alternatieven genoeg.

Nog even voor René: Niet alle jongelui zijn zoals jij beschrijft. Ik ken er genoeg die helemaal niet van die bonke-bonke muziek houden en wel degelijk oog hebben voor kwaliteit.


Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2014 15:51 #44700 door peters0076
Gewoon van Philips 199,99
Hoeft er ook geen echte oude radio verneukt.

www.philips.nl/c/original-radio-ord7100c_10/prd/nl/

Of voor de knutselaars:

www.okaphone.com/artikel.asp?id=468952

Veel goedkoper ook.

Gr Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2014 15:15 - 06 jul 2014 15:19 #44699 door NGG
Beantwoord door NGG in topic Radio's uit de jaren vijftig, of ....
dawntime.nl/2014/01/13/manon-van-essen-d...sje-wordt-aangezien/

Achtergrondinfo betreffende de onderneemster. Een jonge blonde yuppendeerne uit Amsterdam.
Dus geen "mogelijk anonieme NVHR man" zoals iemand suggereerde.
(John, dank voor de link).

Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 06 jul 2014 15:19 door NGG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena