Skip to main content

wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing

Meer
30 mrt 2017 09:08 #66057 door PE9ZZ
Intussen is de kraak gevonden. Er zaten toch nog wat slechte Ero C'tjes in. Die gaan er alle acht uit. Maar da's dus geen reparatie meer maar een renovatie...

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2017 11:35 - 26 mrt 2017 11:36 #65975 door PE9ZZ
Laatst bewerkt 26 mrt 2017 11:36 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2017 10:42 #65973 door Huub
Tjerk 9pzzzzz
Waarom help jij pierre niet dan ?
jij zit toch dicht bij
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2017 23:50 - 26 mrt 2017 00:13 #65971 door Bert Kn

Als hij in al z'n enthousiasme dan niet terecht kan bij de reparatiedag is dat wel spijtig.


Tjerk,
Uiteindelijk kon hij wel terecht zoals je in zijn bijdrage hebt kunnen lezen.
Dat heb ik zelf geconstateerd toen hij zijn Greatz 822 op de tafel bij een van de reparateurs plaatste.
Daar ontstond een discussie over het zogenaamde quasi stereo effect van deze radio wat Pierre hier al eerder vermeld heeft.
Ik ga daar verder niet op in.
Organisatorisch kan het natuurlijk altijd beter, en daar hebben we een evaluatie en andere middelen voor om dat kenbaar te maken.
Ik vind het ongepast hoe humanistisch ook dit hier openbaar te vermelden.
Pierre mag dan wel denken en zeggen dat ik zijn verhaal niet goed gelezen of begrepen heb en me als negatieveling afschilderen daar denk ik heel anders over.

Bert heeft niets van mn verslag begrepen en met negatieve bril gelezen


Vanaf de zijlijn is het inderdaad makkelijk praten, als ik in de regio Amsterdam zou wonen zou ik je met alle plezier een lift geven om het zelf te ervaren.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 mrt 2017 00:13 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2017 23:06 - 25 mrt 2017 23:12 #65968 door PE9ZZ
@Pierre: ik zal die kraak ook nog wel effe vermanend toespreken. Komt goed.

Wat betreft reparatiedag: ik kan Pierre's frustratie zeer goed begrijpen. Als je ergens binnenkomt waar je geen idee hebt van de mores is het uitermate lastig om te krijgen wat je zoekt, namelijk iemand die geheel onbezoldigd een probleem moet oplossen. Zelf zit ik vaak bij Repair Cafe en hoewel van de klanten aldaar toch wel enige participatie wordt verlangd zal ik toch zeker niet accepteren dat in mijn gereedschapkoffer wordt gegraaid. Hooguit zal ik een stuk gereedschap aanreiken ofzo. Ik kan niet gaan verwachten dat mensen verstand van zaken hebben anders hadden ze het probleem zelf wel opgelost. Toevallig ken ik Pierre vrij aardig en ik weet dat hij de techniek echt niet in de vingers gaat krijgen. Als hij in al z'n enthousiasme dan niet terecht kan bij de reparatiedag is dat wel spijtig.

Tenslotte: het sleutelwoord in dit topic is "humoristisch".

Edit: en dan nog wat. Ik ben mij ervan bewust dat ik makkelijk praten heb van langs de zijlijn. Misschien moet ik eens een keer meerepareren. Welnu, als ik de volgende keer een lift kan krijgen vanuit de regio Amsterdam wil ik dat zeker doen want ik wil het nu ook weleens meemaken. Neem ik uiteraard ook gereedschap mee en wat meetinstrumenten (signaalgenerator, scoop, multimeter).

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 25 mrt 2017 23:12 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2017 12:21 #65956 door peters0076
Ik zag gelukkig veel blije mensen die met een radio of platenspeler in grote getale naar binnen liepen.
gewoon rustig op een stoel met koffie wachten tot ze aan de beurt waren geen stress gezien.
ook zag ik leden die niet aan het repareren waren deze mensen begeleiden naar een reparateur.
veel respect voor de reparerende leden die met veel mensen om zich heen en aangeboden reparatie objecten geduldig bezig bleven met "hun" toestel.
En dit allemaal gratis.
mijn complimenten

gr peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena