- Berichten: 3849
wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
30 mrt 2017 09:08 #66057
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Intussen is de kraak gevonden. Er zaten toch nog wat slechte Ero C'tjes in. Die gaan er alle acht uit. Maar da's dus geen reparatie meer maar een renovatie...
Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 mrt 2017 11:35 - 26 mrt 2017 11:36 #65975
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Effe
goed lezen
Huub.
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 26 mrt 2017 11:36 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 mrt 2017 10:42 #65973
door Huub
Beantwoord door Huub in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Tjerk 9pzzzzz
Waarom help jij pierre niet dan ?
jij zit toch dicht bij
Huub
Waarom help jij pierre niet dan ?
jij zit toch dicht bij
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 mrt 2017 23:50 - 26 mrt 2017 00:13 #65971
door Bert Kn
Tjerk,
Uiteindelijk kon hij wel terecht zoals je in zijn bijdrage hebt kunnen lezen.
Dat heb ik zelf geconstateerd toen hij zijn Greatz 822 op de tafel bij een van de reparateurs plaatste.
Daar ontstond een discussie over het zogenaamde quasi stereo effect van deze radio wat Pierre hier al eerder vermeld heeft.
Ik ga daar verder niet op in.
Organisatorisch kan het natuurlijk altijd beter, en daar hebben we een evaluatie en andere middelen voor om dat kenbaar te maken.
Ik vind het ongepast hoe humanistisch ook dit hier openbaar te vermelden.
Pierre mag dan wel denken en zeggen dat ik zijn verhaal niet goed gelezen of begrepen heb en me als negatieveling afschilderen daar denk ik heel anders over.
Vanaf de zijlijn is het inderdaad makkelijk praten, als ik in de regio Amsterdam zou wonen zou ik je met alle plezier een lift geven om het zelf te ervaren.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Als hij in al z'n enthousiasme dan niet terecht kan bij de reparatiedag is dat wel spijtig.
Tjerk,
Uiteindelijk kon hij wel terecht zoals je in zijn bijdrage hebt kunnen lezen.
Dat heb ik zelf geconstateerd toen hij zijn Greatz 822 op de tafel bij een van de reparateurs plaatste.
Daar ontstond een discussie over het zogenaamde quasi stereo effect van deze radio wat Pierre hier al eerder vermeld heeft.
Ik ga daar verder niet op in.
Organisatorisch kan het natuurlijk altijd beter, en daar hebben we een evaluatie en andere middelen voor om dat kenbaar te maken.
Ik vind het ongepast hoe humanistisch ook dit hier openbaar te vermelden.
Pierre mag dan wel denken en zeggen dat ik zijn verhaal niet goed gelezen of begrepen heb en me als negatieveling afschilderen daar denk ik heel anders over.
Bert heeft niets van mn verslag begrepen en met negatieve bril gelezen
Vanaf de zijlijn is het inderdaad makkelijk praten, als ik in de regio Amsterdam zou wonen zou ik je met alle plezier een lift geven om het zelf te ervaren.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 mrt 2017 00:13 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25 mrt 2017 23:06 - 25 mrt 2017 23:12 #65968
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
@Pierre: ik zal die kraak ook nog wel effe vermanend toespreken. Komt goed.
Wat betreft reparatiedag: ik kan Pierre's frustratie zeer goed begrijpen. Als je ergens binnenkomt waar je geen idee hebt van de mores is het uitermate lastig om te krijgen wat je zoekt, namelijk iemand die geheel onbezoldigd een probleem moet oplossen. Zelf zit ik vaak bij Repair Cafe en hoewel van de klanten aldaar toch wel enige participatie wordt verlangd zal ik toch zeker niet accepteren dat in mijn gereedschapkoffer wordt gegraaid. Hooguit zal ik een stuk gereedschap aanreiken ofzo. Ik kan niet gaan verwachten dat mensen verstand van zaken hebben anders hadden ze het probleem zelf wel opgelost. Toevallig ken ik Pierre vrij aardig en ik weet dat hij de techniek echt niet in de vingers gaat krijgen. Als hij in al z'n enthousiasme dan niet terecht kan bij de reparatiedag is dat wel spijtig.
Tenslotte: het sleutelwoord in dit topic is "humoristisch".
Edit: en dan nog wat. Ik ben mij ervan bewust dat ik makkelijk praten heb van langs de zijlijn. Misschien moet ik eens een keer meerepareren. Welnu, als ik de volgende keer een lift kan krijgen vanuit de regio Amsterdam wil ik dat zeker doen want ik wil het nu ook weleens meemaken. Neem ik uiteraard ook gereedschap mee en wat meetinstrumenten (signaalgenerator, scoop, multimeter).
Wat betreft reparatiedag: ik kan Pierre's frustratie zeer goed begrijpen. Als je ergens binnenkomt waar je geen idee hebt van de mores is het uitermate lastig om te krijgen wat je zoekt, namelijk iemand die geheel onbezoldigd een probleem moet oplossen. Zelf zit ik vaak bij Repair Cafe en hoewel van de klanten aldaar toch wel enige participatie wordt verlangd zal ik toch zeker niet accepteren dat in mijn gereedschapkoffer wordt gegraaid. Hooguit zal ik een stuk gereedschap aanreiken ofzo. Ik kan niet gaan verwachten dat mensen verstand van zaken hebben anders hadden ze het probleem zelf wel opgelost. Toevallig ken ik Pierre vrij aardig en ik weet dat hij de techniek echt niet in de vingers gaat krijgen. Als hij in al z'n enthousiasme dan niet terecht kan bij de reparatiedag is dat wel spijtig.
Tenslotte: het sleutelwoord in dit topic is "humoristisch".
Edit: en dan nog wat. Ik ben mij ervan bewust dat ik makkelijk praten heb van langs de zijlijn. Misschien moet ik eens een keer meerepareren. Welnu, als ik de volgende keer een lift kan krijgen vanuit de regio Amsterdam wil ik dat zeker doen want ik wil het nu ook weleens meemaken. Neem ik uiteraard ook gereedschap mee en wat meetinstrumenten (signaalgenerator, scoop, multimeter).
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 25 mrt 2017 23:12 door PE9ZZ.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 259
25 mrt 2017 12:21 #65956
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Ik zag gelukkig veel blije mensen die met een radio of platenspeler in grote getale naar binnen liepen.
gewoon rustig op een stoel met koffie wachten tot ze aan de beurt waren geen stress gezien.
ook zag ik leden die niet aan het repareren waren deze mensen begeleiden naar een reparateur.
veel respect voor de reparerende leden die met veel mensen om zich heen en aangeboden reparatie objecten geduldig bezig bleven met "hun" toestel.
En dit allemaal gratis.
mijn complimenten
gr peter
gewoon rustig op een stoel met koffie wachten tot ze aan de beurt waren geen stress gezien.
ook zag ik leden die niet aan het repareren waren deze mensen begeleiden naar een reparateur.
veel respect voor de reparerende leden die met veel mensen om zich heen en aangeboden reparatie objecten geduldig bezig bleven met "hun" toestel.
En dit allemaal gratis.
mijn complimenten
gr peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.