- Berichten: 834
wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
22 mrt 2017 23:36 #65908
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2017 22:16 #65906
door Franc
Beantwoord door Franc in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Ik was er zaterdag wezen kijken.
In de reparatiehoek stonden best veel apparaten te wachten.
Maar vooral veel pick ups.
Bv 3 keer Philips 212 tegelijk.
ik vond het wel leuk om een reparatiepoging te volgen.
In dit geval een GP412 element in een GA209 speler die geen signaal afgaf aan de RCA pluggen die er aan zaten.
Je zag wel dat het repareren regelmatig werd verstoord door vragen en improviseren.
Groet Frank
In de reparatiehoek stonden best veel apparaten te wachten.
Maar vooral veel pick ups.
Bv 3 keer Philips 212 tegelijk.
ik vond het wel leuk om een reparatiepoging te volgen.
In dit geval een GP412 element in een GA209 speler die geen signaal afgaf aan de RCA pluggen die er aan zaten.
Je zag wel dat het repareren regelmatig werd verstoord door vragen en improviseren.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2017 21:37 #65905
door Bert Kn
Henk,
Tijdens de topdrukte zondag middag ben ik geruime tijd in de reparatiehoek aanwezig geweest.
Stress is me daar niet opgevallen.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Het geeft een goed beeld van de stress die er bij de reparateurs en bezoekers met radio's onder de arm aanwezig moet zijn geweest.
Henk,
Tijdens de topdrukte zondag middag ben ik geruime tijd in de reparatiehoek aanwezig geweest.
Stress is me daar niet opgevallen.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
22 mrt 2017 20:44 #65904
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
HENK...........Ik zal vanavond laat of morgen vroeg een foto plaatsen van de gerepareerde plek en onderdelen.. Dat hoort er eigenlijk bij, bij zo een verslag. Ook voor de volgers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 mrt 2017 19:35 #65902
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
Pierre, ik heb je belevenis met plezier gelezen. Het geeft een goed beeld van de stress die er bij de reparateurs en bezoekers met radio's onder de arm aanwezig moet zijn geweest. En dat kan ook haast niet anders na een oproep op RTVNH, KOMT ALLEN. Was in ieder geval een mooie promotie voor de vereniging.
Je vraag over het reinigen van de Symfonia 822 contactjes is toch wel goed mogelijk bij deze radio. De radio moet in ieder geval uitgekast zijn om een contactcleaner, in het contactblok te sprayen. Hierna filnk piano spelen, dan wat naspoelen met alcohol en een nabehandeling om te smeren met kontakt 61 is raadzaam.
De condensatoren die vervangen zijn, zijn waarschijnlijk 501 en 502. Dit om problemen verder te voorkomen.
Je vraag over het reinigen van de Symfonia 822 contactjes is toch wel goed mogelijk bij deze radio. De radio moet in ieder geval uitgekast zijn om een contactcleaner, in het contactblok te sprayen. Hierna filnk piano spelen, dan wat naspoelen met alcohol en een nabehandeling om te smeren met kontakt 61 is raadzaam.
De condensatoren die vervangen zijn, zijn waarschijnlijk 501 en 502. Dit om problemen verder te voorkomen.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 834
22 mrt 2017 19:20 #65901
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic wel en wee bezoek reparatiedag een humoristische beschouwing
P.S. HUUB.........ja Huub je herinnerd me weer aan de cursus die ik nog steeds niet gevolgd heb.....Heeft redenen, maar het staat na jou tip hoog op de agenda. Dank voor je stimulans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.