HIFI apparatuur
Metingen aan de AG9006
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jul 2011 10:21 #6942
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Metingen aan de AG9006
Hallo
Ik twijfel ook helemaal niet aan de deskundigheid waarmee dez versterker gereviseerd is.
Maar ik vind het gewoon sport om te ontdekken waar dat vandaan komt.
En het aan de hand van die gegevens proberen weg te krijgen.
Het is ook helemaal geen super brom zoals bij een radio met een gare afvlakcondensator.
Maar het is hoorbaar.
En misschien dat het niet minder kan , mar ergens moet dat brommetje er in komen.
En ik wil gewoon weten waar.
En dan kijken OF er iets aan te doen is.
Zo nee dan hoort het erg gewoon bij , maar je weet maar nooit.
Nogmaals ik twijfel niet aan de deskundigheid waarmee deze versterker gereviseerd is , dat is absoluut mooi gedaan.
En defect is het apparaat al helemaal niet.
Maar misschien wel een kleine ontwerpfout van philips , of gewoon inderdaad het gevolg van de compacte bouw van de 9006.
Gr Bjorn
Ik twijfel ook helemaal niet aan de deskundigheid waarmee dez versterker gereviseerd is.
Maar ik vind het gewoon sport om te ontdekken waar dat vandaan komt.
En het aan de hand van die gegevens proberen weg te krijgen.
Het is ook helemaal geen super brom zoals bij een radio met een gare afvlakcondensator.
Maar het is hoorbaar.
En misschien dat het niet minder kan , mar ergens moet dat brommetje er in komen.
En ik wil gewoon weten waar.
En dan kijken OF er iets aan te doen is.
Zo nee dan hoort het erg gewoon bij , maar je weet maar nooit.
Nogmaals ik twijfel niet aan de deskundigheid waarmee deze versterker gereviseerd is , dat is absoluut mooi gedaan.
En defect is het apparaat al helemaal niet.
Maar misschien wel een kleine ontwerpfout van philips , of gewoon inderdaad het gevolg van de compacte bouw van de 9006.
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 jul 2011 10:13 - 24 jul 2011 10:14 #6941
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Metingen aan de AG9006
Nee peter onder schatten goeden tech man
Maar een hoorbaaren resonatie dat heb ik gehad met
een Philips PA versterker Dze zelf nieuw gekocht indie
Tijd met ook zoo iets . Toe heb ik een tip gekregen
Van een heeeeel goeden tech monteur Di zegt toen je moet
Er eren heel goeden smoorspoel op bouwen VAN Unitran
Heb dat vervolgens gedaan En de versterker was MUIS stil
Het kosten wel een behoorlijk bedragje Want Unitran is
Wel prijzig Maar wel perfekt Alowel ook een philips had
Voldaan , Huub
Maar een hoorbaaren resonatie dat heb ik gehad met
een Philips PA versterker Dze zelf nieuw gekocht indie
Tijd met ook zoo iets . Toe heb ik een tip gekregen
Van een heeeeel goeden tech monteur Di zegt toen je moet
Er eren heel goeden smoorspoel op bouwen VAN Unitran
Heb dat vervolgens gedaan En de versterker was MUIS stil
Het kosten wel een behoorlijk bedragje Want Unitran is
Wel prijzig Maar wel perfekt Alowel ook een philips had
Voldaan , Huub
Laatst bewerkt 24 jul 2011 10:14 door Huub.
24 jul 2011 09:59 #6939
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Metingen aan de AG9006
Kijk dat Brommen valt wel mee
je kan van een mug een OLIFANT maken en nu zeer dramatisch doen
kijk wat men nu doet is vergelijken met hedendaags spul en dat is dit immers niet
buizen versterkers brommen ietsje maar dat is alleen als je geen plaat heb opstaan
dus veel platendraaien hoor je het niet en en ben je uitgedraaid versterker uit
kijk als je zo aan stoort aan een brommetje moet je een transistor versterker nemen
Dit apparaat is door een buizenkenner gereviceerd en niet door 1 of andere iemand die geen verstand heeft
Ik heb deze versterker gehoord en is perfect
Let wel dit is 1 uit de jaren 50 en niet 2011 de eissen lagen toen ook anders
Wil je de brom niet horen ga een weekje staan bij de boxen van een discotheek
dan wordt je een beetje doof en hoor je de brom niet meer
Jongens sta gewoon niet te mieren
dit is echt vergezocht
Grt René Daemen
je kan van een mug een OLIFANT maken en nu zeer dramatisch doen
kijk wat men nu doet is vergelijken met hedendaags spul en dat is dit immers niet
buizen versterkers brommen ietsje maar dat is alleen als je geen plaat heb opstaan
dus veel platendraaien hoor je het niet en en ben je uitgedraaid versterker uit
kijk als je zo aan stoort aan een brommetje moet je een transistor versterker nemen
Dit apparaat is door een buizenkenner gereviceerd en niet door 1 of andere iemand die geen verstand heeft
Ik heb deze versterker gehoord en is perfect
Let wel dit is 1 uit de jaren 50 en niet 2011 de eissen lagen toen ook anders
Wil je de brom niet horen ga een weekje staan bij de boxen van een discotheek
dan wordt je een beetje doof en hoor je de brom niet meer
Jongens sta gewoon niet te mieren
dit is echt vergezocht
Grt René Daemen
René Daemen
24 jul 2011 09:41 - 24 jul 2011 09:42 #6934
door Huub
Op de stuurversterker Mist mischien een smoorspoel.?
gewoon er een opzetten. nalatig mischien van Philips
Zoo heb ik ook HF 10 versterker gehad Zonder En later Met smoorspoel
En Was stil. Ja het kost meer geld .Huub
gewoon er een opzetten. nalatig mischien van Philips
Zoo heb ik ook HF 10 versterker gehad Zonder En later Met smoorspoel
En Was stil. Ja het kost meer geld .Huub
Laatst bewerkt 24 jul 2011 09:42 door Huub.
24 jul 2011 09:30 - 24 jul 2011 09:32 #6933
door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: Metingen aan de AG9006
Op beide anode's van de eindbuizen is een 100Hz brom aanwezig van 5V tt , en deze is in fase.
Op de kathodes is deze 100hz brom bij de ene versterkt aanwezig en bij de ander in verhouding nagenoeg niet.
Op de uitgang van het toestel is een 100Hz brom aanwezig van 5Vtt.
Natuurlijk is de brom op de anodes in fase, die komt nota bene van dezelfde voeding.
Ook op de kathodes is de rimpel in fase, maar dan wel gemeten t.o.v. de nul van de voeding. De luidspreker zit echter niet aan de nul, maar aan de twee kathodes. Hoe groot het signaal op de kathodes ook is, zolang het op beide kathodes het signaal gelijk is zul je in theorie niets horen in de luidspreker, Tussen twee punten met dezelfde spanning kan namelijk geen stroom lopen.
Komt er wel iets hoorbaars uit de luidspreker dan zijn de signalen op de kathodes dus niet gelijk, maar om te bereiken dat ze wel gelijk zijn, moeten de buizen wel erg aan elkaar gelijk zijn. In de practijk is het ideaal nauwelijks haalbaar zonder afregeling en ook gedurende de levensduur van de buizen, zal de gelijkheid niet gehandhaafd blijven.
Overigens storing is er altijd, het gaat echter over de signaal ruisverhouding.
Soundman2
Op de kathodes is deze 100hz brom bij de ene versterkt aanwezig en bij de ander in verhouding nagenoeg niet.
Op de uitgang van het toestel is een 100Hz brom aanwezig van 5Vtt.
Natuurlijk is de brom op de anodes in fase, die komt nota bene van dezelfde voeding.
Ook op de kathodes is de rimpel in fase, maar dan wel gemeten t.o.v. de nul van de voeding. De luidspreker zit echter niet aan de nul, maar aan de twee kathodes. Hoe groot het signaal op de kathodes ook is, zolang het op beide kathodes het signaal gelijk is zul je in theorie niets horen in de luidspreker, Tussen twee punten met dezelfde spanning kan namelijk geen stroom lopen.
Komt er wel iets hoorbaars uit de luidspreker dan zijn de signalen op de kathodes dus niet gelijk, maar om te bereiken dat ze wel gelijk zijn, moeten de buizen wel erg aan elkaar gelijk zijn. In de practijk is het ideaal nauwelijks haalbaar zonder afregeling en ook gedurende de levensduur van de buizen, zal de gelijkheid niet gehandhaafd blijven.
Overigens storing is er altijd, het gaat echter over de signaal ruisverhouding.
Soundman2
Laatst bewerkt 24 jul 2011 09:32 door soundman2.
24 jul 2011 08:14 - 24 jul 2011 08:22 #6926
door Huub
Ja geheel stil Word het nooit met buizen voorversterkers .
Maar een zoemertje In het middengebied .Ik heb daar nog wel eens
een goed resultaat mee gemaakt Dat als ik met ,een Condensator
Wat de stroomlijn wat afzocht , Zels bij de voeding ,Gewoon uitproberen
Het word ook veelal veroorzaakt Door de gloei stroom . Het kan zelfs nu zoo
Zijn dat met deze ,220 net stroom DIE nu verhoogt is ,Dater op de EF 86 geen 6,3 staat
Maar meer dan 7.volt Dat heb ik ook wel meegemaakt .En dan is een weerstandje op zijn
Plaats .En werkt OOK nog als Smoorspoel ,Zoo asls ik Buizen voorverstekers Heeft gemaakt
Is mij voorgekomen ,ommeden ook nog maar eeen buisje gevoed word ,Dat er veel tehogen
Gloei stroom staat .En ik heb dat verminder Tot 6,3 En het resultaat is merkbaar
ja men moet zoo het een en asnder Wel uitproberen ,ook een Ratel C.kan nog wel eens
Goed doen .Maar ook dan wel de 220 AC net stekker goed om .Dus geen lek sroom op het schassis
Met de spannigs zoeker merk baar ,Dat maakt allemaal uit .ook van de anderen componenten,
Maaar geheel stil is een buizen sissteem Niet, Maar wel op zijn Minst hoorbaar,
En gezien dat schema van deze versterker Dat er is ook geen smoorspoel aanwezig.
Het had ook betergeweest als philips dat wel Gedaan had, Zoo heb ik wel bij een
PA verstreker met twee keer el 81 een Unitran smoorspoel aangebracht .En muistil was de versterker
Deze had ook een resonatie brom, Daarom meen ik ook HEEL sterk dat de versterker GEHEEL STIL IS
Met een heel goed smoorspoel . HET IS VOOR MIJ EEN BEKENT GEGEVEN met vooral EL 81, huub
Maar een zoemertje In het middengebied .Ik heb daar nog wel eens
een goed resultaat mee gemaakt Dat als ik met ,een Condensator
Wat de stroomlijn wat afzocht , Zels bij de voeding ,Gewoon uitproberen
Het word ook veelal veroorzaakt Door de gloei stroom . Het kan zelfs nu zoo
Zijn dat met deze ,220 net stroom DIE nu verhoogt is ,Dater op de EF 86 geen 6,3 staat
Maar meer dan 7.volt Dat heb ik ook wel meegemaakt .En dan is een weerstandje op zijn
Plaats .En werkt OOK nog als Smoorspoel ,Zoo asls ik Buizen voorverstekers Heeft gemaakt
Is mij voorgekomen ,ommeden ook nog maar eeen buisje gevoed word ,Dat er veel tehogen
Gloei stroom staat .En ik heb dat verminder Tot 6,3 En het resultaat is merkbaar
ja men moet zoo het een en asnder Wel uitproberen ,ook een Ratel C.kan nog wel eens
Goed doen .Maar ook dan wel de 220 AC net stekker goed om .Dus geen lek sroom op het schassis
Met de spannigs zoeker merk baar ,Dat maakt allemaal uit .ook van de anderen componenten,
Maaar geheel stil is een buizen sissteem Niet, Maar wel op zijn Minst hoorbaar,
En gezien dat schema van deze versterker Dat er is ook geen smoorspoel aanwezig.
Het had ook betergeweest als philips dat wel Gedaan had, Zoo heb ik wel bij een
PA verstreker met twee keer el 81 een Unitran smoorspoel aangebracht .En muistil was de versterker
Deze had ook een resonatie brom, Daarom meen ik ook HEEL sterk dat de versterker GEHEEL STIL IS
Met een heel goed smoorspoel . HET IS VOOR MIJ EEN BEKENT GEGEVEN met vooral EL 81, huub
Laatst bewerkt 24 jul 2011 08:22 door Huub.