Leven in de AG9004/9007-I
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
De set is gearriveerd en werkt!
Wat een power...
Verder wel weer ff wennen, toch weer een wat ander geluid.
Bovendien weet ik niet hoe de eindbuizen zijn.
Op de beurs krijg ik nieuwe.
Maar het klinkt helemaal niet verkeerd.
Alles is aangesloten op de AG9004.
Beide platenspelers en de cd speler.
Er kan dus nog een tuner en een bandrecorder op.
Ook is het opletten met de correctieknoppen.
Maar je hoort het verschil meteen.
Zoals jullie zien staat de eindversterker
verdekt opgesteld. Toch de beste oplossing.
(jaja, begin nou niet over de rok van Tut Hola...
Voorlopig maar eens lekker experimenteren, muzikaal gezien.
:thumbsup:
René (R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
hkruis schreef : Peter,
Ik vermoedde al dat jij de ratel losgeknipt had, hij is niet nodig dus ik laat het zo. Voor de stekers is ondertussen een oplossing gevonden. Rene zoekt nu alleen nog een andere 230 volt stekker. Misschien dat hij dat even aan kan vullen hier.
De AG9004 en 9006 heb ik op alle mogelijke plaatsen gecontroleerd op spanningen, en stromen en die zijn allemaal prima in orde. Je kunt aan de hele opbouw, b.v. soldeerverbindingen, gebruikte materialen, montage wijze zien dat Philips aan deze app. meer aandacht besteedde dan aan de vele radio's die de band afrolde in die tijd.
Gr. Henk
Mooi om allemaal te horen en ik kan niet wachten om de weergave resultaten aan te horen!
Een stekker vind ik nog wel op de NVHR beurs.
Heb ik daar weer een doel.
De AG9007-I is lange tijd (na zijn carrière bij Phonogram) als
versterker voor een orgel gebruikt. Er zit uit die tijd zo'n lelijke rubberen stekker
bij om aan te sluiten op de AG9004. Dat kan natuurlijk niet meer. Geen gezicht.
Als thuisgebruiker is elk esthetisch detail ook van groot belang, voor zover bereikbaar.
:smilythumb:
René (R)
- hkruis
- [hkruis]
-
Elco,s getest met Megger op maximale werkspanning , de Fluke voert zelf de spanning op naar de instelbare maximum waarde. Hiervoor had ik ook nog even gemeten met een Peak tester en wist eigenlijk al dat de Elco's een goede waarden en ESR hadden, wilde het eens proberen. De resultaten kan ik nog printen, staan op een SD kaart.
Gr. Henk
- hkruis
- [hkruis]
-
Ik vermoedde al dat jij de ratel losgeknipt had, hij is niet nodig dus ik laat het zo. Voor de stekers is ondertussen een oplossing gevonden. Rene zoekt nu alleen nog een andere 230 volt stekker. Misschien dat hij dat even aan kan vullen hier.
De AG9004 en 9006 heb ik op alle mogelijke plaatsen gecontroleerd op spanningen, en stromen en die zijn allemaal prima in orde. Je kunt aan de hele opbouw, b.v. soldeerverbindingen, gebruikte materialen, montage wijze zien dat Philips aan deze app. meer aandacht besteedde dan aan de vele radio's die de band afrolde in die tijd.
Gr. Henk
Maar ehm... Elco's meggeren op 1000V? Ik neem aan dat dat alleen op 1000V papiercondensatoren gedaan is.
De bewuste zwarte ratelcondensator heb ik aan één kant losgeknipt, ik vond het risico op doorslaan veel te groot en ik heb droeve ervaringen met zwarte knollen die direct over het lichtnet zitten. Als ze ook maar een klein beetje lekken, worden ze warm, ze gaan nog meer lekken en er is geen houden meer aan: Er volgt een enorme knal en vervolgens zit je in het donker.
Dan die knoppen: Als je de gemonteerde knoppen er af haalt, zie je duidelijk een afdruk van een schroef op de as.
De originele zaten gewoon met een schroefje op de as vastgeklemd. Ik heb dat bij het exemplaar van Max ook duidelijk gezien.
Henk: Bedankt voor het compliment. Zo doe ik het altijd, zoveel mogelijk als origineel.
Lukt het niet om de condensatoren met het stripje te klemmen domweg omdat de nieuwe condensatoren veel dunner en kleiner zijn, dan monteer ik op de plaats van het metalen plaatje een driedelige draadsteun, steek de draden van de nieuwe condensator door de buitenste lippen en soldeer ze daaraan vast. De draden van de schakeling soldeer ik nu met de originele soldeerveertjes aan de nieuwe condensator (draden dus niet op de draadsteun afknippen!).
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Wat voor steker zoek je precies Henk? Misschien heb ik wel wat.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.