HIFI apparatuur
Leven in de AG9004/9007-I
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
24 jun 2011 19:37 #5883
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Leven in de AG9004/9007-I
Hij wist toen al, eens komt er een meneer RR en dan moet er wel een stukje papier bij:lachuh:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jun 2011 19:29 #5882
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Leven in de AG9004/9007-I
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
24 jun 2011 19:20 #5881
door hkruis
Ja dat kan toch ook niet anders, van een mooie AG2006 met 2xEL81 buizen in een balansschakeling overgestapt naar een pre-amp met optimale afstemming op the beast met 4x een EL36. Hier staan 4 jongens fluitend hun werk te doen.:whistle:
Heb je het mailtje al gezien over je reserve ingang?:banghead:
Heb je het mailtje al gezien over je reserve ingang?:banghead:
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jun 2011 19:10 - 24 jun 2011 19:12 #5880
door René R
Laatst bewerkt 24 jun 2011 19:12 door René R.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 jun 2011 14:55 - 24 jun 2011 15:00 #5877
door René R
Zoals bekend zaten er bij mijn AG9004 de verkeerde knoppen op.
Bij veel exemplaren zijn de beruchte ster-knoppen vervangen.
Philips gebruikte ze op veel OTL toestellen en je kan je afvragen of ze mooi zijn.
Maar ze horen er nu eenmaal op, dus enkele maanden geleden al op zoek geweest naar
een viertal en die uiteindelijk gevonden dankzij de hulp van twee heren die er elk
twee afstonden.
Nu is het wel zo dat de knoppen op de radio's anders zijn. Zowel de verbinding als
de kleur van het frontschildje. Die is bij de radio's goudkleurig en bij de AG9004
zilverkleurig. Maar de originelen vinden van de AG9004 is een crime (wellicht vind ik
ze later nog wel eens).
Henk heeft gelukkig prima gereedschap en machines, dus hij ging aan het boren.
Hierbij de foto's van de viervoudige klus. Zoals jullie zien zitten ze er mooi op
en is het veel beter dan de voormalige jaren 70 knoppen.
De potmeters voor het volume en de toonregeling lopen zeer soepel en zijn de knoppen
wel te harden. Alleen bij de aan/uit schakelaar voelt hij wat irritant aan.
Kniesoor die daar op let.
Ondanks de "foute" kleur geven de knoppen toch iets terug van het oorspronkelijke
karakter van de voorversterker.
Het geluidsniveau van de verschillende apparaten is nu ongeveer gelijk.
Dat is ook prettig.
Belangrijk is dat de Shure M4D op de Garrard 4HF nu heel goed aansluit op de versterker.
Voor het eerst kan ik met platen draaien de ramen uit zijn kozijnen blazen... terwijl
de regeling van het volume toch prettig is.
De cd speler heb ik op "reserve" staan en werkt uitstekend. In principe is er geen
toonregeling correctie nodig. Maar zoals altijd is dat ook weer per plaat verschillend.
Dat geldt zelfs voor lp's. Grappig om te constateren is dat de cd's met oude opnames
beter aansluit op de versterker/luidsprekerset dan moderne opnames. Bij de laatste
wil ik het hoog nog wel eens iets terugdraaien. Maar goed, ik ben allang blij dat de
moderne techniek goed aansluit op de oude.
De Philips platenspeler met de Ronette elementen zit op de rechte (X-tal) ingang en tot
nu toe klinken de schellak platen zeer bevredigend. Daar dient deze platenspeler dan ook
hoofdzakelijk voor. Op het toetsenbord van de voorversterker zit ook een 78 toeren
correctie trouwens.
Zoals gezegd is er nog ruimte voor een tuner en een bandrecorder.
Beide vind ik echter niet noodzakelijk. Een tuner al helemaal niet.
Ik ga lekker van de radiozenders genieten van de B8X72A zo gauw die arriveert.
Met de AG1005 platenspeler en de beide Philips MD elementen is daarop prettig mijn
singels en 25cm lp's te beluisteren.
Een beetje variatie moet er ook wezen.
Groet
René (R)
Bij veel exemplaren zijn de beruchte ster-knoppen vervangen.
Philips gebruikte ze op veel OTL toestellen en je kan je afvragen of ze mooi zijn.
Maar ze horen er nu eenmaal op, dus enkele maanden geleden al op zoek geweest naar
een viertal en die uiteindelijk gevonden dankzij de hulp van twee heren die er elk
twee afstonden.
Nu is het wel zo dat de knoppen op de radio's anders zijn. Zowel de verbinding als
de kleur van het frontschildje. Die is bij de radio's goudkleurig en bij de AG9004
zilverkleurig. Maar de originelen vinden van de AG9004 is een crime (wellicht vind ik
ze later nog wel eens).
Henk heeft gelukkig prima gereedschap en machines, dus hij ging aan het boren.
Hierbij de foto's van de viervoudige klus. Zoals jullie zien zitten ze er mooi op
en is het veel beter dan de voormalige jaren 70 knoppen.
De potmeters voor het volume en de toonregeling lopen zeer soepel en zijn de knoppen
wel te harden. Alleen bij de aan/uit schakelaar voelt hij wat irritant aan.
Kniesoor die daar op let.
Ondanks de "foute" kleur geven de knoppen toch iets terug van het oorspronkelijke
karakter van de voorversterker.
Het geluidsniveau van de verschillende apparaten is nu ongeveer gelijk.
Dat is ook prettig.
Belangrijk is dat de Shure M4D op de Garrard 4HF nu heel goed aansluit op de versterker.
Voor het eerst kan ik met platen draaien de ramen uit zijn kozijnen blazen... terwijl
de regeling van het volume toch prettig is.
De cd speler heb ik op "reserve" staan en werkt uitstekend. In principe is er geen
toonregeling correctie nodig. Maar zoals altijd is dat ook weer per plaat verschillend.
Dat geldt zelfs voor lp's. Grappig om te constateren is dat de cd's met oude opnames
beter aansluit op de versterker/luidsprekerset dan moderne opnames. Bij de laatste
wil ik het hoog nog wel eens iets terugdraaien. Maar goed, ik ben allang blij dat de
moderne techniek goed aansluit op de oude.
De Philips platenspeler met de Ronette elementen zit op de rechte (X-tal) ingang en tot
nu toe klinken de schellak platen zeer bevredigend. Daar dient deze platenspeler dan ook
hoofdzakelijk voor. Op het toetsenbord van de voorversterker zit ook een 78 toeren
correctie trouwens.
Zoals gezegd is er nog ruimte voor een tuner en een bandrecorder.
Beide vind ik echter niet noodzakelijk. Een tuner al helemaal niet.
Ik ga lekker van de radiozenders genieten van de B8X72A zo gauw die arriveert.
Met de AG1005 platenspeler en de beide Philips MD elementen is daarop prettig mijn
singels en 25cm lp's te beluisteren.
Een beetje variatie moet er ook wezen.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 24 jun 2011 15:00 door René R.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
24 jun 2011 14:27 #5875
door hkruis
Ze krijgt wel warme kuiten op deze manier. Wat de buizen betreft, de emissie was prima wel wat onderling verschil, maar merk je waarschijnlijk niet. De stijlheid is wat meer verschillend. Ik moet nog ergens een uitdraai hebben of het staat nog op de PC in de werkplaats. Zoek ik nog even op.