Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips AG9018 probleem veroorzaakt en weer opgelost.

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
08 feb 2014 16:29 #40660 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Philips AG9018 probleem veroorzaakt en weer opgelost.
Hallo Bert , soldeerpasta niet gebruiken , ik heb wel een doosje "kolophonium" (strijkstokhars) over , kan ik als je wilt wel voor je meenemen naar 3bergen .

Groet , Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 feb 2014 15:35 #40658 door Bert Kn
Bij een AG9018 versterker welke probleemloos speelde vond ik afgelopen dinsdag een van de keramische C's , C17 en C117 waarde 470Pf verdacht en besloot ik ze beide te vervangen.
Bij het vervangen had ik omdat de oude tin niet lekker wilde vloeien soldeerpasta gebruikt en achteraf gezien denk ik te overtollig.

Nadat ik de versterker weer aansloot onweerde het flink in het rechter kanaal hetgeen na een minuut of 3 minder werd en na 5 minuten zo goed als weg was.
De volgende dag woensdag ging het bij de koude start net zo, dus vroeg ik me af waar is het misgegaan.
Een van de weerstanden 1Meg/220K R123/110 tijdens het solderen te warm geworden?

Dus meten is weten.
Op het linker kanaal gaf R23 1Meg een keurige waarde op het rechter kanaal gaf deze weerstand R123 een waarde van ongeveer 350K aan, na loshalen aan een kant gaf deze wel de juiste waarde.
Voorlopige conclusie buisvoet?
De betrokken buisvoet heb ik aan beide kanten flink met alcohol ingespoten en met de compressor door geblazen.

Op donderdag en vandaag ging de koude start goed en was het gerommel weg.
Probleem zal waarschijnlijk zijn veroorzaakt door de overtollige pasta welke tussen de bruine plaatjes van de buisvoet was gevloeid.
Weer wat geleerd

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena