Skip to main content
HIFI apparatuur

Is magnetisme erg voor een element?

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
08 jan 2014 00:06 #39652 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Is magnetisme erg voor een element?

Cees schreef :
En die laatst genoemden moeten er dan voor oppassen dat ze nog aan het
genieten van de muziek toe komen.

Cees , de spijker op z'n kop ! Dat bedoelde ik dus : dat een hoop mensen ver van de muziek staan .Ik behoor ook tot die laatst genoemden , dat komt mede door het opnamewerk , ik moet wel . Maar ik kan van een goed stuk muziek uit een "lullig" setje gelukkig ook nog steeds uit m'n dak gaan !!

Groet , Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 jan 2014 23:16 #39651 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Is magnetisme erg voor een element?
Ja Cees al men maar in zijn Element is
Met luisteren . Huub

Meer
07 jan 2014 21:58 #39646 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Is magnetisme erg voor een element?
Zo dat was het weer, de Hi Fi Hi End discussies die altijd weer opnieuw terug komen...
Dus óók weer in dit nieuwe jaar en dat zal altijd wel zo blijven.
Gewoon nuchter blijven en goed de oren gebruiken en je bent aardig op de goede weg.
De één is eerder tevreden over de weergave, de ander wil óók het kleinste triangeltje of
geluidje horen. En die laatst genoemden moeten er dan voor oppassen dat ze nog aan het
genieten van de muziek toe komen. Het gaat om het plezier wat men er aan beleeft.
Dus; allen veel muziek luister plezier toegewenst in dit nieuwe jaar.
Vr muziek gr van Cees.

Meer
04 jan 2014 22:48 - 04 jan 2014 22:51 #39571 door mrphonograph
ik snap de hele discussie niet zo ik digitaliseer 1000+ platen(+ cylinders) op jaar basis en ik heb de simple regel werkt een element niet naar behoren ondanks dat de naald goed is dan is het tijd voor een nieuw exemplaar(de naald hergebruiken we)
het internet is vol met nieuwe new-old stock en 2e hands voor redelijke prijzen of vraag desnoods bij de t.d. van plaatselijke grote kringloop of ze elementen hebben grote kans dat je voor een paar tientjes een doosje vol elementen hebt misschien niet alemaal goed maar toch zeker een aantal
ik heb over de jaren al heel wat gevonden op deze manier op het gebied van naalden(safier-diamand)voor 78 toeren hoef ik nooit meer wat te kopen ik heb genoeg voor decenia

tino
Laatst bewerkt 04 jan 2014 22:51 door mrphonograph.

Meer
04 jan 2014 08:45 - 04 jan 2014 08:46 #39527 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Is magnetisme erg voor een element?
De meesten dyn elementen zijn gevat in een metalen behuizing
Dus worden niet gemetaliseert . Ik heb er ook geen last van .
En wbtr stalen platou,s dat de magneten aantrekt
Nou er zit een rubber mat tussen en dan nog de plaat
Dus dat zie ik ook niet gebeuren dat het element naar beneden trekt .
Ja er word zoo veel KUL geroepen in de HIFI keten .
Zelf verslechteringen worden uit gevoerd .
Ik wil het daar niet over hebben meer . Ze doen maar .

Huub
Laatst bewerkt 04 jan 2014 08:46 door Huub.

• Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
04 jan 2014 00:20 - 04 jan 2014 00:45 #39522 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Is magnetisme erg voor een element?

Rene Daemen schreef :
Daar ben ik niet mee eens ik hoor het niet een set Van 20000 euro
Of er meer uit komt met een goede hifiset bereik je nog meer

Maar ik vond hem voor geen meter klinken.

En bij Phonogram gram zijn alle platen afgemixt met 9710 luidsprekers

ik zit niet te wachten op een piepende stoel of dat een saxofonist een wind laat dan draai ik hem op mijn Philips en hoor alles zuiver

Voor Highend moet je een Highend portemonnee hebben

Beste Rene , als jij het verschil niet kunt horen zegt dat misschien meer over jouw gehoor dan over de prestaties van de apparatuur .

Je bewering over het afmixen (wat je trouwens met een opnametape doet) op 9710 speakers stamt waarschijnlijk uit een grijs verleden of is complete nonsens . Ik ben bij de mastering van alle door mij opgenomen lp's aanwezig geweest , geen 9710 te bekennen . Zou trouwens ook niet best zijn om daar je kwaliteitsnorm mee te checken !

Wat de scheet van de saxofonist betreft : als die op de plaat staat wil ik hem horen , als je die op je Philips niet hoort dan is er met die Philips iets zwaar niet in orde !

Voor high end heb je dus in de eerste plaats een paar goeie oren nodig .

Wat de high end idioten betreft geef ik je voor een deel gelijk , men fokt mekaar op zonder zich druk te maken hoe de muziek ècht zou moeten klinken . En je hebt ook mensen die zeggen dat iets "klinkt zoals het hoort" als ze horen wat ze wìllen horen , in feite dus precies hetzelfde , ze staan mijlen van de muziek af .
Wat ook vaak gebeurt is dat mensen zich krampachtig vastklampen aan wat ze al jaren gewend zijn , alles wat anders klinkt dan ze al die jaren gewend zijn is per definitie niet goed .
Dat is dus , net als bij een hoop high end freaks apparatuur met apparatuur vergelijken , niet weergave vergelijken met èchte muziek .

Een goed weekend , Henk
Laatst bewerkt 04 jan 2014 00:45 door Tonmeister Henk.

Gemaakt door Kunena