HIFI apparatuur
Is magnetisme erg voor een element?
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
02 jan 2014 20:42 #39454
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Is magnetisme erg voor een element?
Hi Niels,
Goede vraag, Ik las ergens dat een MC element ook af en toe zelfs gedemagnetiseerd moet worden. Hierbij een discussie op een Belgische forum, waar dit ook min of meer aan de orde komt..
Discussie belgische forum MM en MC element
Goede vraag, Ik las ergens dat een MC element ook af en toe zelfs gedemagnetiseerd moet worden. Hierbij een discussie op een Belgische forum, waar dit ook min of meer aan de orde komt..
Discussie belgische forum MM en MC element
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 jan 2014 08:41 - 02 jan 2014 08:42 #39437
door Niels
Niels
Is magnetisme erg voor een element? werd gestart door Niels
Hallo,
Recent dit element gekocht. Een SONY VC-7P. Het is van het Moving Coil principe maar heeft toch een verwisselbare naald.
Wat mij, naast zijn zwaarte, ook opviel was zijn sterke magneet werking. Toevallig lag er een PIONEER PC-35 element naast (MM) welke gelijk werk aangetrokken door het SONY element.
Dit riep bij mij de vraag op in hoevere (langdurig) contact van een magneet met een element gevolgen heeft voor het element.
Excuses voor de slecte fotokwaliteit.
Groeten,
Niels
Recent dit element gekocht. Een SONY VC-7P. Het is van het Moving Coil principe maar heeft toch een verwisselbare naald.
Wat mij, naast zijn zwaarte, ook opviel was zijn sterke magneet werking. Toevallig lag er een PIONEER PC-35 element naast (MM) welke gelijk werk aangetrokken door het SONY element.
Dit riep bij mij de vraag op in hoevere (langdurig) contact van een magneet met een element gevolgen heeft voor het element.
Excuses voor de slecte fotokwaliteit.
Groeten,
Niels
Niels
Laatst bewerkt 02 jan 2014 08:42 door Niels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.