HIFI apparatuur
kwaliteit AG9014 en zijn opvolgers
26 nov 2011 20:41 - 26 nov 2011 20:42 #12097
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Re: kwaliteit AG9014 en zijn opvolgers
Hoi René,
Deze stelling hoor je eigenlijk zelden maar ik neem aan dat dit op mijn beleving doelt.
Verder ben ik nog steeds van mening dat het zo is(voor mijalthans).
Maar mijn smaak is natuurlijk niet ieder zijn smaak.
Ik lees ook dat er meerdere medeliefhebbers lyrisch zijn over de wat zwaardere AG9015/18 en natuurlijkdan ook het F9X38 meubel.
Deze kunnen dan ookm een 8/15 ohm speaker aansturen maar daar heb ik het mijne al van gezegd.
De 9014 is eigenlijk hetzelfde als de HF302 en HF306, alleen is de smoorspoel 3 voudig ipv 2 voudig (zie John Hupse pagina's).
Verder wil ik kwijt dat ik de AG9006 eigenlijk nóg beter vind maar dat zal wel komen door het grotere vermogen. De AG9007 laat ik hier even buiten, deze is wer van een andere orde.
Jammer dat de draad weg is van diegene die net een AG9006 gekocht had met de eerdere MD voortrap, heeft iemand dit draadje nog ergens opgeslagen? Deze stond in het HI-FI forum die opgeheven is..
Ik heb het niet volledig meer kunnen lezen.
Ik hoop wat reacties te lezen.
groet Frank
Deze stelling hoor je eigenlijk zelden maar ik neem aan dat dit op mijn beleving doelt.
Verder ben ik nog steeds van mening dat het zo is(voor mijalthans).
Maar mijn smaak is natuurlijk niet ieder zijn smaak.
Ik lees ook dat er meerdere medeliefhebbers lyrisch zijn over de wat zwaardere AG9015/18 en natuurlijkdan ook het F9X38 meubel.
Deze kunnen dan ookm een 8/15 ohm speaker aansturen maar daar heb ik het mijne al van gezegd.
De 9014 is eigenlijk hetzelfde als de HF302 en HF306, alleen is de smoorspoel 3 voudig ipv 2 voudig (zie John Hupse pagina's).
Verder wil ik kwijt dat ik de AG9006 eigenlijk nóg beter vind maar dat zal wel komen door het grotere vermogen. De AG9007 laat ik hier even buiten, deze is wer van een andere orde.
Jammer dat de draad weg is van diegene die net een AG9006 gekocht had met de eerdere MD voortrap, heeft iemand dit draadje nog ergens opgeslagen? Deze stond in het HI-FI forum die opgeheven is..
Ik heb het niet volledig meer kunnen lezen.
Ik hoop wat reacties te lezen.
groet Frank
Laatst bewerkt 26 nov 2011 20:42 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 nov 2011 18:36 #12088
door brcf01
kwaliteit AG9014 en zijn opvolgers werd gestart door brcf01
Hoi
Ik heb van iemand eens vernomen dat de kwaliteit van de
AG9014 te prefereren is boven de AG9015 en AG9018.
Hij zou superieur zijn aan de twee opvolgers.
www.hupse.eu/radio/frameset.htm?philips_ag9014.htm&ContentFrame
Is dat zo en waarom is dat dan zo?
:thumbsup:
Ik heb van iemand eens vernomen dat de kwaliteit van de
AG9014 te prefereren is boven de AG9015 en AG9018.
Hij zou superieur zijn aan de twee opvolgers.
www.hupse.eu/radio/frameset.htm?philips_ag9014.htm&ContentFrame
Is dat zo en waarom is dat dan zo?
:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.