voor de doe-het-zelver
René R schreef : Hoi
Hier een luidspreker voor de echte doe-het-zelver...
En dan in tweevoud uiteraard.
Dames en heren,
In de forumregels staat het volgende:
"Op dit forum mag vrijwel alles binnen de perken van het fatsoenlijke (normen en waarden), en dan weet iedereen eigenlijk wel wat wel en wat niet kan. Het spreekt daarbij voor zich dat een geplaatst bericht ergens over moet gaan, en dat het daarbij gaat over onderwerpen die voor de doelgroepen van dit forum interessant zijn."
Als je een discussie begint met slechts een foto en een opmerking, dan geef je vind ik niet echt aan wat je nou met de discussie wilt bereiken: je geeft geen richting of doel aan.
Dat er dan vervolgens reacties van diverse aard loskomen vind ik niet verbazingwekkend.
Het werkt echter wel in de hand dat er ongewenste discussies ontstaan.
Ik wil een ieder dan ook verzoeken om mooie foto's, eventueel met een opmerking daarbij, in het fotoarchief te plaatsen.
Zomaar doelloos een foto in een nieuwe draad zetten heeft in mijn ogen weinig nut, tenzij je duidelijk aangeeft welk doel je daarmee voor ogen hebt (een vraag, aandacht voor een opmerkelijk stukje vormgeving, enz).
Bedankt!
Groeten van Marcel - Forumbeheer
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
"Maakt het uit van welk materiaal deze hoorns gemaakt zijn?"
In feite niets; het belangrijkste is dat het volkomen vormvast is. Meebuigen- in welke richting dan ook_ verpest het effect. Dat gaat trouwens op voor èlke luidspreker behuizing! Ik heb in de jaren '60 zelfs boxen gezien die van gewapend beton waren gemaakt (2,5 cm dik, met uiterst fijn grint en als bewapening kippengaas)
Nico
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Zelf vind ik ze "horrific" :sick: om aan te zien, en niet echt practisch om in je gemiddelde huiskamer te zetten.
Smaken verschillen, en daar valt niet over te twisten!
Dus mag je ze gewoon lelijk vinden! en dat mag je ook gewoon zeggen! Eenieders goed recht.....
En om te weten hoe een Opel of Ferrari rijdt, moet je wel een rijbewijs hebben :lachuh:
Gr, TT-Kees :thumbsup:
- hkruis
- [hkruis]
-
antoine schreef : Elk 'koper' muziekinstrument is omwille van praktische bruikbaarheid een gebogen buis: hoorn, tuba, trombone, trompet etc. Moeten die dan ook klinken zoals hier denigrerend wordt geschreven? Zelfs oren zijn gebogen resonantieruimtes, klinken ook slecht? Ik versta de steeds afbrekende kritiek niet als het even buiten de bekende wereld gaat!
Ik lees ook geen kritiek, slecht een discussie, en dat is altijd zinvol.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Hartelijke dank voor je prachtige uitleg, waarbij duidelijk geworden
is wat de functie is of kan zijn van dergelijke luidsprekers.
Op hifi forums komen ze toch zeer geregeld langs.
Maakt het uit van welk materiaal deze hoorns gemaakt zijn?
Ik weet bij de vroege slingergrammofoons dat de houten hoorns iets
warmer moeten klinken. Waren tevens de duurste hoorns meen ik.
: prima :