- Berichten: 237
Televisie tot 1970
Ombouw hoogspanning TX1422A05
Minder
Meer
20 jul 2011 23:04 - 20 jul 2011 23:05 #6787
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Hallo Klaas,
Hulp vragen doe ik zeker :duizelig: . Als je de documentatie zou willen mailen heel graag. Ik stuur je een PM.
Groeten,
Willem
Hulp vragen doe ik zeker :duizelig: . Als je de documentatie zou willen mailen heel graag. Ik stuur je een PM.
Groeten,
Willem
Laatst bewerkt 20 jul 2011 23:05 door Willem Roseboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 jul 2011 13:12 - 20 jul 2011 13:13 #6753
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Laatst bewerkt 20 jul 2011 13:13 door klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 237
20 jul 2011 10:40 #6752
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Hoi Klaas,
Bedankt voor de tips, die kan ik goed gebruiken. Wordt pas komende winter dat ik er mee aan de slag ga.
Groeten,
Willem
Bedankt voor de tips, die kan ik goed gebruiken. Wordt pas komende winter dat ik er mee aan de slag ga.
Groeten,
Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 jul 2011 10:11 #6751
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Bedankt Willem.
Succes met je tv. Een paar tips: Print eerst het schema uit. Vervang de voedings elco's en test de twee PY82 buizen. Indien je voedingsspanningen +1 = 205V en +2 = 185V te laag uitvallen, zijn je buizen versleten. Haal dan contact 9 en 3 los, en soldeer een diode hiertussen. Laat de buizen intact in het gloei circuit van de buizen.
Vervang ook alle teer condensatoren. Bi-polaire elco C174 en C175 zijn ook een punt van aandacht.
De beeldhoogte wordt mede bepaald door de PL82, B20.
Susses!
Succes met je tv. Een paar tips: Print eerst het schema uit. Vervang de voedings elco's en test de twee PY82 buizen. Indien je voedingsspanningen +1 = 205V en +2 = 185V te laag uitvallen, zijn je buizen versleten. Haal dan contact 9 en 3 los, en soldeer een diode hiertussen. Laat de buizen intact in het gloei circuit van de buizen.
Vervang ook alle teer condensatoren. Bi-polaire elco C174 en C175 zijn ook een punt van aandacht.
De beeldhoogte wordt mede bepaald door de PL82, B20.
Susses!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 237
19 jul 2011 22:19 - 19 jul 2011 22:21 #6744
door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Hoi Klaas,
Volgens de foto is het toch echt Thijs zijn zwemdiploma :smilythumb:
Zet je muis maar eens stil op de foto :woohoo:
Om toch nog even on-topic te zijn, voor mij is dit een mooie bijdrage van je want ik moet zo'n TV ook nog aanpakken en dat wordt dan gelijk de eerste echt oude buizen TV die ik moet gaan doen : mmm :
Groeten,
Willem
Volgens de foto is het toch echt Thijs zijn zwemdiploma :smilythumb:
Zet je muis maar eens stil op de foto :woohoo:
Om toch nog even on-topic te zijn, voor mij is dit een mooie bijdrage van je want ik moet zo'n TV ook nog aanpakken en dat wordt dan gelijk de eerste echt oude buizen TV die ik moet gaan doen : mmm :
Groeten,
Willem
Laatst bewerkt 19 jul 2011 22:21 door Willem Roseboom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jul 2011 21:33 #6740
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Dat is ook mooi, als een kind zijn zwemdiploma haalt. Maar dit is een ander forum, Henk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.