Skip to main content
Televisie tot 1970

Ombouw hoogspanning TX1422A05

Meer
20 jul 2011 23:04 - 20 jul 2011 23:05 #6787 door Willem Roseboom
Hallo Klaas,

Hulp vragen doe ik zeker :duizelig: . Als je de documentatie zou willen mailen heel graag. Ik stuur je een PM.

Groeten,

Willem
Laatst bewerkt 20 jul 2011 23:05 door Willem Roseboom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jul 2011 13:12 - 20 jul 2011 13:13 #6753 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Willem, stel dan tzt gerust vragen. Ik heb ook veel geleerd van oa Hein en Soundman2 op het buurforum. Dit zijn oude rotten uit het vak, met een gedegen opleiding en achtergrond.

Schema en documentatie kan ik je wel mailen.;)


Bijlagen:
Laatst bewerkt 20 jul 2011 13:13 door klaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jul 2011 10:40 #6752 door Willem Roseboom
Hoi Klaas,

Bedankt voor de tips, die kan ik goed gebruiken. Wordt pas komende winter dat ik er mee aan de slag ga.

Groeten,

Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jul 2011 10:11 #6751 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Bedankt Willem.

Succes met je tv. Een paar tips: Print eerst het schema uit. Vervang de voedings elco's en test de twee PY82 buizen. Indien je voedingsspanningen +1 = 205V en +2 = 185V te laag uitvallen, zijn je buizen versleten. Haal dan contact 9 en 3 los, en soldeer een diode hiertussen. Laat de buizen intact in het gloei circuit van de buizen.

Vervang ook alle teer condensatoren. Bi-polaire elco C174 en C175 zijn ook een punt van aandacht.
De beeldhoogte wordt mede bepaald door de PL82, B20.

Susses!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 jul 2011 22:19 - 19 jul 2011 22:21 #6744 door Willem Roseboom
Hoi Klaas,

Volgens de foto is het toch echt Thijs zijn zwemdiploma :smilythumb:

Zet je muis maar eens stil op de foto :woohoo:

Om toch nog even on-topic te zijn, voor mij is dit een mooie bijdrage van je want ik moet zo'n TV ook nog aanpakken en dat wordt dan gelijk de eerste echt oude buizen TV die ik moet gaan doen : mmm :

Groeten,

Willem
Laatst bewerkt 19 jul 2011 22:21 door Willem Roseboom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 jul 2011 21:33 #6740 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Ombouw hoogspanning TX1422A05
Dat is ook mooi, als een kind zijn zwemdiploma haalt. Maar dit is een ander forum, Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena