Skip to main content
Televisie tot 1970

De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
28 jul 2011 21:41 #7249 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3
Beste Maarten,

Wat een leuke hobby heb jij dan ook. Kun jezelf die toestellen ook weer repareren ? Ik neem aan at zo'n K-6 of K-7 van Philips nogal eens wat nukken wil vertonen ...

p.s. wat hebben Michiel en jij dan op jullie nachtkastje ? Misschien staat er bij mij wel hetzelfde op ... ben benieuwd ...

groeten van Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 jul 2011 18:19 #7246 door Michiel
Beste Maarten,

Als het buizen monitoren zijn, dan heb ik wel interesse.
Daar heb ik nog wel een plekje voor op mijn nachtkastje :-)

Groeten,
Michiel

Meer
28 jul 2011 17:24 - 28 jul 2011 17:25 #7245 door maarten
Als het bij Michiel net zo gesteld is als bij mij, weet ik wel wat er op dat nachtkastje staat ;-)

De afgelopen beurzen in Driebergen ben ik bezig om objecten die niet in m'n verzameling passen (radio, telefoon, audio enz) en wat voorraad van TV's te verkopen, en ik mag tot zover niet klagen maar ruimte voor -zeg- een partij K7's heb ik niet. Ruimte is duur in de randstad en mijn hobbybudget gaat daar deels al aan op.

@michiel: Jammer, maar bij mij verzuren ze alsnog voorlopig niet. Hooguit dat ik een keer een buis leen om een ander toestel op te knappen.

@henk: camera's laat ik aan Michiel en Marcel (en verdere liefhebbers) over voorlopig. Naast televisies zelf is mijn verzamelthema informatie, documentatie en geschiedenis (ook wel breder dan alleen televisies, momenteel met een focus op Philips). Videorecorders komen er niet veel aan te pas en camera's helemaal niet. Wel heb ik wat professionele apparatuur zoals modulatoren en een kabelkrant om een toekomstige opstelling van beeld te voorzien. Op dat gebied zoek ik nog wel iets, maar daar loop ik nog niet actief achteraan

Wat de website betreft... Die staat nog niet online, misschien besluit ik wel om dat te doen als hij nog niet helemaal af is aangezien het anders nog een paar jaar kost.
Laatst bewerkt 28 jul 2011 17:25 door maarten.

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
28 jul 2011 16:33 #7244 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3
Beste Michiel,

Ik weet een leuk plaatsje voor die BOSCH monitoren ... op je nachtkastje ...

groetjes van Henk ...

Meer
28 jul 2011 14:31 #7240 door Michiel
Beste Maarten en Henk,

Ik ben inderdaad blij dat ik de boel nu aardig compleet heb.
Onderdelen is erg lastig te vinden, dus ik was erg blij met de posting van René.
Het klopt dat ze zeldzaam zijn, omgerekend bediende 1 camera iets van 100.000 televisies.
Maar helaas geldt hier ook de regel:
Onbekend maakt onbemind.
Maar ach, ik vind het een leuke hobby, daar gaat het toch om?
@Maarten, doe maar geen moeite meer voor de Bosch monitoren, ik zou niet weten waar ik die moet laten :-(

Groeten,

Michiel

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
28 jul 2011 07:46 #7223 door buurjongen
Beste Maarten,

Ik ben benieuwd naar jou eigen website. Komen daar ook foto's van de camera's zoals Michiel heeft? Of heb jij zelf ook wat van die camera's? Mij lijkt het namelijk heel moeilijk om aan die apparatuur van de NTS/NOS te komen, vooral in deze tijd. Televisietoestellen zijn gewoon in de winkel verkocht, de camera's uiteraard niet. Dat wil overigens niet zeggen dat daardoor televisietoestellen minder intreressant zijn, maar ik denk persoonlijk dat daar in verhouding makkelijker aan te komen is dan aan professionele studio-apparatuur. Heb jij je verzameling op een kamer staan of gewoon een beetje verspreid in je huis ( net als ik met mijn radio's gedaan heb en mijn partner vindt het gelukkig ook allemaal mooi ) ? Er zullen niet zo gek veel verzamelaars zijn van televisietoestellen, omdat ze zo groot zijn en daardoor moeilijk op te bergen. Ik heb trouwens allerlei videobanden van avro's toppop, misschien leuk voor jou om een copie te draaien om op je oude K-7 ofzo af te spelen ... back to the seventies ...

groeten van Henk.

Gemaakt door Kunena