Skip to main content
Televisie tot 1970

De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
30 jul 2011 11:32 #7332 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3
Beste Maarten,

Ik ben erg benieuwd naar de foto's. Al spaar ik zelf geen televisietoestellen, ik vind ze wel erg mooi, die oude modellen.

Michiel :thumbsup:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jul 2011 22:59 - 29 jul 2011 23:11 #7308 door maarten
Beste Henk, Het zijn allebei toestellen van begin jaren '60. De 19TX330A is een veel voorkomend toestel, uiterlijk mooi maar met een paar versleten condensatoren. De Duitse console is wat zeldzamer; type 23RD361A en heb ik nog niet getest. Plaatjes van deze of soortgelijke types zijn vast wel te vinden maar zal ik t.z.t. zelf ook nog wel maken.

Beste Michiel, Zodra ik weer in Alphen ben waar ik spullen opsla zal ik wat foto's maken en doorsturen. Ik kan de plankruimte opzich best gebruiken, dus mocht hij nog op je nachtkastje passen dan komen we er vast wel uit... :)

P.S. Ik hoop binnen enige tijd mijn 33 die nu met een lekke pakking en wat ander onderhoud langs de kant staat nog weer op te knappen, dan hoeven we voor dat Alfa-reclamespotje niet meer verder te zoeken naar een semi-klassieker uit 1992 ;)
Laatst bewerkt 29 jul 2011 23:11 door maarten.

Meer
29 jul 2011 16:58 #7291 door Michiel
Beste Henk:

: prima :

Beste Maarten,

Stuur eens een foto ervan, en wat wil je ervoor hebben?
Wie weet krijg ik het toch nog op mijn nachtkastje :-)

Groeten,

Michiel

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
29 jul 2011 14:04 #7271 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: De kleuren camera uit de begintijd, de LDK3
Beste Maarten,

Die twee televisies die jij noemt, zijn dat toestellen uit de jaren '50, want die vind ik erg mooi namelijk.

Michiel,

Ook heb ik al een paar titels bedacht voor programma's van ' studio-MICHIEL '
1) Hoezee hoezee we hebben een peugeot een-nul-twee
2) Retteketet, er is weer een Philips 870A gered
3) Je rijdt niet zo :-( maar zo :-) in een Alpha Romeo

groetjes van Henk.

Meer
29 jul 2011 10:52 #7262 door maarten
Beste Michiel,

Helaas all-transistor, ik doelde op de beeldbuis.

Beste Henk,

Wat mijn nachtkastje betreft... Dat valt heel erg mee, maar over de rest zullen we het maar niet hebben ;) Ik kom juist specifiek uit de reparatiehoek (deeltijd/free-lance/hobby, relatief moderne apparatuur), en moet toegeven dat ik bepaald niet dagelijks met mijn hoofd in de K7's zit. Ik heb dus ook nog wel wat achterstallig 'hobbywerk'. De eerstvolgende herstellingen op dat gebied zullen toch een 19TX330A zijn, gevolgd door een 23" consoletoestel met radio die ik beide spelend wil opstellen op mijn kamer.

• buurjongen
  • [buurjongen]
Meer
28 jul 2011 21:46 #7250 door buurjongen
Oh ja Michiel,

Onbekend is onbemind gaat voor mij niet op, omdat ik vind dat jij hele mooie camera's en aanverwante artikelen hebt die ik heel mooi vindt. Het mooiste vind ik nog dat ze het ook nog gewoon echt doen. Als de N.O.S. een keer storing heeft, kun jij dat mooi opvangen met jou ' studio ' met professionele camera's met uitzendkwaliteit ...
Moeten we nog even een naam bedenken voor de ' noodomroep ' ... uuuuhhhh ... Toen de N.O.S. apparatuur uitviel, was daar godzijdank studio MICHIEL ...

Gemaakt door Kunena