Televisie tot 1970
Lijntrafo
21 dec 2019 13:44 - 21 dec 2019 13:45 #81097
door Jan Bus
Kun je een foto plaatsen met beeldinhoud? Zodat er een betere inschatting gemaakt kan worden. Ik heb hier maar 1 foto van het beeld gezien en daarop zie ik alleen maar wat storing , maar geen duidelijk beeld waarvan de synchronisatie verstoord is. Hoeft niet een fout in de synchronisatie-scheider te zijn. Ook oversturing van het toestel kan de synchronisatie verstoren (AVR -fout). Hoe is de kwaliteit van het geluid? Vrij van ratel? Fijnregeling kanaalkiezer goed ingesteld? Enz...
Groet, Jan
Groet, Jan
Laatst bewerkt 21 dec 2019 13:45 door Jan Bus. Reden: toevoeging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 dec 2019 12:59 #81095
door Rene Daemen
21 dec 2019 12:57 #81094
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Lijntrafo
www.nvhr.ml
schematheek
Typenummer merk in voeren en zie daar de complete service doc
Heb wel even een fragment uit genomen
Tyoe staat soms in het onderdeel weerstand anders staat bvb R271 dan kijk je bij de onderdelenlijst zit daarbij
Spuit even je potmeters in met tuner600 bij vervuiling is het beeld ook niet stil te krijgen .
Typenummer merk in voeren en zie daar de complete service doc
Heb wel even een fragment uit genomen
Tyoe staat soms in het onderdeel weerstand anders staat bvb R271 dan kijk je bij de onderdelenlijst zit daarbij
Spuit even je potmeters in met tuner600 bij vervuiling is het beeld ook niet stil te krijgen .
René Daemen
21 dec 2019 11:23 #81093
door sander33
de condensatoren zijn allemaal vervangen ze waren allemaal verlopen
ik heb in het schema gekeken naar de waarde van de weerstanden rond de buis ech83
maar die staan niet in het schema mvg sander
ik heb in het schema gekeken naar de waarde van de weerstanden rond de buis ech83
maar die staan niet in het schema mvg sander