Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 17TX210A/07, oplossing in zicht? (help!)

Meer
18 jul 2012 21:32 #19503 door Ton mijnster
Hallo Marcel,

Het bovenste deel is de raster terugslag puls(blauw)

Het rode deel is de lijn terugslag puls

Heb je de Kathode elco,s bij de raster eindbuis al vervangen of de buis zelf?

Groet Ton

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jul 2012 19:36 - 19 jul 2012 06:56 #19501 door Marcel L
Hallo,

Voor de overzichtelijkheid ben ik maar even een nieuwe draad begonnen. Ik kan ze later altijd nog samenvoegen.

Ik heb vanavond nog even gemeten, en ik heb nu een paar vragen:



Het oscillogram bij de rode pijl krijg ik wel op mijn scoop. Het is wel zo dat de 0V lijn in het midden van het diagram ligt, dus de wisselende spanning is ongeveer +/- 20V.
Klopt dit wel?

Het oscillogram bij de blauwe pijl zie ik niet en ik heb het idee dat dat de spanning is die ontbreekt. Kan dat kloppen? En waar zou ik dat moeten zoeken?

EDIT: Ik melde eerder dat de beeldhoogte niet zou kloppen. Dit blijkt door teruggedraaide potmeters te komen: de beeldhoogte is dus goed!

Ook zit ik nog met het "stip" probleem (witte stop in het midden bij uitschakelen TV). Dat duidt ook op een fout. Er is een condensator die daar normaal voor zorgt, maar welke is dat in deze schakeling.

Het complete schema staat hier .

Alvast bedankt!

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 jul 2012 06:56 door Marcel L.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena