- Berichten: 249
Televisie tot 1970
Philips 17TX210A/07, oplossing in zicht? (help!)
Minder
Meer
18 jul 2012 21:32 #19503
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Philips 17TX210A/07, oplossing in zicht? (help!)
Hallo Marcel,
Het bovenste deel is de raster terugslag puls(blauw)
Het rode deel is de lijn terugslag puls
Heb je de Kathode elco,s bij de raster eindbuis al vervangen of de buis zelf?
Groet Ton
Het bovenste deel is de raster terugslag puls(blauw)
Het rode deel is de lijn terugslag puls
Heb je de Kathode elco,s bij de raster eindbuis al vervangen of de buis zelf?
Groet Ton
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 jul 2012 19:36 - 19 jul 2012 06:56 #19501
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Philips 17TX210A/07, oplossing in zicht? (help!) werd gestart door Marcel L
Hallo,
Voor de overzichtelijkheid ben ik maar even een nieuwe draad begonnen. Ik kan ze later altijd nog samenvoegen.
Ik heb vanavond nog even gemeten, en ik heb nu een paar vragen:
Het oscillogram bij de rode pijl krijg ik wel op mijn scoop. Het is wel zo dat de 0V lijn in het midden van het diagram ligt, dus de wisselende spanning is ongeveer +/- 20V.
Klopt dit wel?
Het oscillogram bij de blauwe pijl zie ik niet en ik heb het idee dat dat de spanning is die ontbreekt. Kan dat kloppen? En waar zou ik dat moeten zoeken?
EDIT: Ik melde eerder dat de beeldhoogte niet zou kloppen. Dit blijkt door teruggedraaide potmeters te komen: de beeldhoogte is dus goed!
Ook zit ik nog met het "stip" probleem (witte stop in het midden bij uitschakelen TV). Dat duidt ook op een fout. Er is een condensator die daar normaal voor zorgt, maar welke is dat in deze schakeling.
Het complete schema staat hier .
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel
Voor de overzichtelijkheid ben ik maar even een nieuwe draad begonnen. Ik kan ze later altijd nog samenvoegen.
Ik heb vanavond nog even gemeten, en ik heb nu een paar vragen:
Het oscillogram bij de rode pijl krijg ik wel op mijn scoop. Het is wel zo dat de 0V lijn in het midden van het diagram ligt, dus de wisselende spanning is ongeveer +/- 20V.
Klopt dit wel?
Het oscillogram bij de blauwe pijl zie ik niet en ik heb het idee dat dat de spanning is die ontbreekt. Kan dat kloppen? En waar zou ik dat moeten zoeken?
EDIT: Ik melde eerder dat de beeldhoogte niet zou kloppen. Dit blijkt door teruggedraaide potmeters te komen: de beeldhoogte is dus goed!
Ook zit ik nog met het "stip" probleem (witte stop in het midden bij uitschakelen TV). Dat duidt ook op een fout. Er is een condensator die daar normaal voor zorgt, maar welke is dat in deze schakeling.
Het complete schema staat hier .
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 19 jul 2012 06:56 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.