Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 17TX 140U

Meer
23 jun 2012 09:41 #18671 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Philips 17TX 140U
Dankjewel! Ik werd inmiddels ook al gemaild met wat gegevens. Zo rond 1956 moet het overgangspunt liggen. Wat het betekent is me nog niet helemaal duidelijk. Mogelijk dat men toen een nieuwe fabriek heeft ingericht of simpelweg een administratieve verandering. In elk geval niets ergs :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 jun 2012 08:26 #18670 door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Philips 17TX 140U
Laatste nummer is inderdaad een 6...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 jun 2012 07:43 - 23 jun 2012 07:44 #18668 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Re: Philips 17TX 140U
Hoi klaas,

Aan je foto's van de binnenkant is er een jaartal te achterhalen, op de aluminium hulsjes zie je een 3 cijferig nummer dat eindigt met een 6.
Op de speaker zou je ook het jaartal kunnen aflezen.
Ik kan er uit opmaken dat de TV van 1956 is.

Mooi TV'tje trouwens.

groet Frank
Laatst bewerkt 23 jun 2012 07:44 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Klaas Postma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 jun 2012 06:33 #18667 door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Philips 17TX 140U
Is dat erg?
Zou het toestel dan niet van '55 zijn?

Uhh en welke dingen zijn dat? Tsja ik heb der de ballen verstand van.

:smilythumb:
groet Klaas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2012 21:48 #18666 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Philips 17TX 140U
Mooie foto's! Klaas, als je in de gelegenheid bent, zou je eens op wat spoelenbussen kunnen kijken naar de fabricagedatum (het 3-cijferige nummer)? Naar mijn idee is er wat vreemds aan de hand en dateert dit toestel van ongeveer het moment dat men van een E voor het serienummer op een A overstapte. Iets waar ik al een tijd een datum aan probeer te hangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2012 13:29 - 22 jun 2012 13:46 #18642 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Philips 17TX 140U
Mooie foto`s Klaas :smilythumb:

Wat mij eraan herinnert dat ik ook nog foto`s zou plaatsen
Het afspelen van dvd`s gaat bij mij als volgt;
De scartkabel van de dvd gaat in de modulator, vanuit de modulator gaat een coax kabel naar de vhf/uhf splitter (zie foto) vanuit de splitter gaan de vhf en uhf lintkabeltjes in de daarvoor bedoelde ingangen van 2e netkastje, vanuit het 2e netkastje gaat een lintkabeltje naar de vhf ingang van mijn 17 TX123
De modulator staat op kanaal 41 uhf de televisie op kanaal 4 vhf maar dat laatste kan verschillen, het kan ook kanaal 2 zijn.
Het 2e netkastje inschakelen op uhf en dan de dvd laten spelen en dan met de knop op het 2e net kastje gaan zoeken tot het beeld van de dvd verschijnt
Het is een heel verhaal en hopelijk is het duidelijk genoeg maar bij mij werkt het prima

Hierbij wil ik Theo nog even bedanken, dank zij zijn reparatie aan mijn televisie speelt
hij weer prima en kan ik weer van alle oude zwart/wit jeugdserie`s genieten op mijn 17 TX
:thumbsup:

Lee
Laatst bewerkt 22 jun 2012 13:46 door Lee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Klaas Postma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena