Ik wil een oude 506K buis voorzien van een inhoud met diodes en serie weerstandjes. de buis uit de voet krijgen lijkt mij geen probleem. Over het doorsnijden van de onderkant van de buis heb ik zo mijn bedenksels.
Ik denk er aan om een draad op de juiste plek aan te brengen, Deze draad is gedompeld in een brandbaar materiaal, De fik er in en hierna in koud water, Op de plek van de draad moet het glas dan eenvoudig breken. met een wat steviger fles al eens geprobeerd en dat werkt. Gaat dit ook goed met het dunne glas van een buis. Iemand hiermee ervaring??
Ik lees het graag.
Henk