Glas snijden 506K
Het vacuum zorgde niet voor de knijpkracht hoor. Het is onderdruk. De luchtdruk van buitenaf drukt op de lege buis met enkele tientallen kilo's. Dat wrodt opgevangen door de rondingen van de buis. Door het verwijderen van de onderzijde, zoals bij de indicatorbuizen, is de ondersteuning aan de rand weg. De buis is daar zeer kwetsbaar geworden voor krachten van buitenaf. Zou je er en precies passend plaatje inlijmen, dan kan de buis wel weer wat "knijpkracht" opvangen.Ben schreef : Henk, ben daar ook mee bezig geweest en inderdaad met de diamandfrees in de dremel gaat het nog het beste.
Wel eerst de pompstengel afbreken en een stuk tape er omheen waar je gaat fresen. Een groot nadeel is wel dat na het opnieuw aan de voet verlijmen, het glas geen 'knijpkracht' meer kan hebben. Het vacuum zorgde ervoor dat dit er voorheen wel was, daarom heb ik die glastruuk ook maar opgegeven. Groet, Ben
Bij de gelijkrichtbuis van TS hoef je m.i.niets van de ballon af te halen. Als je het pompstengeltje toch verwijdert, heb je nog een extra optie. Op de gloeidraadaansluiting zou je een gele led aan kunnen sluiten, waardoor het lijkt of de buis echt gloeit. Twee 3 mm leds antiparrallel met een weerstandje en de "gloeidraad" is geschikt voor wissel en gelijkstroom.
Soundman2
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Henk
Wel eerst de pompstengel afbreken en een stuk tape er omheen waar je gaat fresen. Een groot nadeel is wel dat na het opnieuw aan de voet verlijmen, het glas geen 'knijpkracht' meer kan hebben. Het vacuum zorgde ervoor dat dit er voorheen wel was, daarom heb ik die glastruuk ook maar opgegeven. Groet, Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Rond slijpen . Met de rand van de steen ?
Glas kan men tenslotte afslijpen .
Met een bak water er bij . Huub
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Ik plaatst later nog een paar foto's van dit experiment.
Henk