Hi-Q apparatuur
Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
21 aug 2017 22:39 #68326
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Bert,
Dank,kunnen we wat mee.
Gr,
Herman
Dank,kunnen we wat mee.
Gr,
Herman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 aug 2017 22:11 #68324
door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Klopt, de AD3700 is (maar) 3 watt maar meer heb ik persoonlijk ook niet nodig i.v.m. de hoge gevoeligheid.
Ik stuur de AG9006 versterkers ook zeker niet volledig uit wat mijn luidspekers spaart
Maar je hebt wel gelijk wat betreft het vermogen, de AG9006 is in staat om 20 watt te leveren wat in mijn ogen een groot vermogen is!
Voor de bas weergave zou de AD9710AM veel geschikter zijn inderdaad, ik heb hier ook een setje van en deze ga ik binnenkort eens proberen in de hoorns.
Ik stuur de AG9006 versterkers ook zeker niet volledig uit wat mijn luidspekers spaart
Maar je hebt wel gelijk wat betreft het vermogen, de AG9006 is in staat om 20 watt te leveren wat in mijn ogen een groot vermogen is!
Voor de bas weergave zou de AD9710AM veel geschikter zijn inderdaad, ik heb hier ook een setje van en deze ga ik binnenkort eens proberen in de hoorns.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 aug 2017 16:16 - 21 aug 2017 16:18 #68319
door Bert Kn
Huub,
Hangt ervan af op welke zender je afstemt.
Voor ons (ouwe lullen) is er nog genoeg op de FM te beleven.
Hier staat de radio dagelijks aan op de lokale zender lekker makkelijk als ik met de hobby klussen bezig ben en je hoeft niet om de haverklap een CD of LP te wisselen.
En ja de jeugd en de herrie die er met evenementen soms bij hoort.
Laten we niet vergeten dat we zelf ook jong zijn geweest.
Herman mulder,
Een aantal wel maar het merendeel niet.
Overigens zijn ze allemaal van mij ook die van jou afkomstig zijn
De Labyrints van jou afkomstig worden van hoog Ohmige units voorzien en ingezet op de AG9014. hetgeen ik HIER vermeld had.
Wat dat betreft mijn mening.
De AG9006 is zoals Frank ook al aangaf een versterker met een heel eigen klank.
Zoals bekend heeft deze een impedantie van 1200 ohm nodig, met 800 ohm klinkt die erg beroerd (kil).
Bij een hogere impedantie, 1600 ohm klinkt deze overigens ook verdienstelijk.
Drie maal een 400 Ohm 9710 (1x 9710BM afgeschermd en 2 x een 9710B), (deze speakers hebben zich bewezen) en in de bekende ruime A5 behuizing zal dan ook zeker een goed resultaat opleveren, daar twijfel ik niet aan.
De voor en eindversterker waar ik mee doende ben zullen het met de ASW speakers moeten doen waar ik overigens zeer over te spreken ben.
Deze krijgt een vaste plek in de woonkamer.
In eerste instantie was het mijn bedoeling daar twee ingangen op te maken, CD en Phono.
Nu heb ik gisteren van Cees een input schakelaar gekregen (max 6 inputs) en overweeg ik een derde ingang te creëren zodat hij ook als front versterker voor de Dolby DTS receiver ingezet kan worden, deze receiver heeft die mogelijkheid en scheelt twee speakers in de woonkamer.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Luister maar naar de FM zenders.
Huub,
Hangt ervan af op welke zender je afstemt.
Voor ons (ouwe lullen) is er nog genoeg op de FM te beleven.
Hier staat de radio dagelijks aan op de lokale zender lekker makkelijk als ik met de hobby klussen bezig ben en je hoeft niet om de haverklap een CD of LP te wisselen.
En ja de jeugd en de herrie die er met evenementen soms bij hoort.
Laten we niet vergeten dat we zelf ook jong zijn geweest.
Het meeste aan luidsprekers wat je in huis hebt is van mij.
Herman mulder,
Een aantal wel maar het merendeel niet.
Overigens zijn ze allemaal van mij ook die van jou afkomstig zijn
De Labyrints van jou afkomstig worden van hoog Ohmige units voorzien en ingezet op de AG9014. hetgeen ik HIER vermeld had.
dus geef ook eens je mening zou ik zeggen
Wat dat betreft mijn mening.
De AG9006 is zoals Frank ook al aangaf een versterker met een heel eigen klank.
Zoals bekend heeft deze een impedantie van 1200 ohm nodig, met 800 ohm klinkt die erg beroerd (kil).
Bij een hogere impedantie, 1600 ohm klinkt deze overigens ook verdienstelijk.
Drie maal een 400 Ohm 9710 (1x 9710BM afgeschermd en 2 x een 9710B), (deze speakers hebben zich bewezen) en in de bekende ruime A5 behuizing zal dan ook zeker een goed resultaat opleveren, daar twijfel ik niet aan.
De voor en eindversterker waar ik mee doende ben zullen het met de ASW speakers moeten doen waar ik overigens zeer over te spreken ben.
Deze krijgt een vaste plek in de woonkamer.
In eerste instantie was het mijn bedoeling daar twee ingangen op te maken, CD en Phono.
Nu heb ik gisteren van Cees een input schakelaar gekregen (max 6 inputs) en overweeg ik een derde ingang te creëren zodat hij ook als front versterker voor de Dolby DTS receiver ingezet kan worden, deze receiver heeft die mogelijkheid en scheelt twee speakers in de woonkamer.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 21 aug 2017 16:18 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
21 aug 2017 02:29 #68312
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Bert Knoop,
Waarom hoor ik je niet.
Het meeste aan luidsprekers wat je in huis hebt is van mij,dus geef ook eens je mening zou ik zeggen.
Zal mij benieuwen hoe het allemaal uitpakt in je luisterkamer met je voor en eind versterker op mijn Labyrint's.
Gr,
Herman.
Waarom hoor ik je niet.
Het meeste aan luidsprekers wat je in huis hebt is van mij,dus geef ook eens je mening zou ik zeggen.
Zal mij benieuwen hoe het allemaal uitpakt in je luisterkamer met je voor en eind versterker op mijn Labyrint's.
Gr,
Herman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
21 aug 2017 02:14 #68311
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Beste Huub,
Daar luister ik dus nooit naar,maar je kunt de jongeren niet over één kam scheren.
De radio uitzendingen van nu luister ik echt nooit naar.
De enige zender waar ik naar luister is NPO 1 maar daar erger ik me vaak ook mateloos aan.
Allemaal dubbelop vaak.
Wij hebben net in Appelscha de drie dolle nachten en dagen gehad,nou als je dit hebt meegemaakt dan lul je niet meer.
Wij wonen op nog geen vijfenzeventig meter van de geluidsbron af.
Verbaasd mij dat ons huis nog niet ingestort is,dit noem ik kolere herrie,heeft niets met muziek te maken.
Maar nu dwalen we af van de topic,dus laten we het daar maar over hebben.
Ik weet precies wat je bedoelt.
Met groet,
Herman.
Daar luister ik dus nooit naar,maar je kunt de jongeren niet over één kam scheren.
De radio uitzendingen van nu luister ik echt nooit naar.
De enige zender waar ik naar luister is NPO 1 maar daar erger ik me vaak ook mateloos aan.
Allemaal dubbelop vaak.
Wij hebben net in Appelscha de drie dolle nachten en dagen gehad,nou als je dit hebt meegemaakt dan lul je niet meer.
Wij wonen op nog geen vijfenzeventig meter van de geluidsbron af.
Verbaasd mij dat ons huis nog niet ingestort is,dit noem ik kolere herrie,heeft niets met muziek te maken.
Maar nu dwalen we af van de topic,dus laten we het daar maar over hebben.
Ik weet precies wat je bedoelt.
Met groet,
Herman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 aug 2017 00:15 #68310
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Luister maar naar de FM zenders
huub
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.