Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman

Meer
20 aug 2017 10:55 #68296 door peter1952
Het commentaar van Huub slaat weer nergens op. Ik heb veel van de luidsprekerexperimenten van Herman meegemaakt en waren allemaal zeer geslaagd.
Het gaat hier beslist niet om alleen maar herrie te maken maar ook een goed stuk muziek.
En die moderne Rambo muziek wordt er helemaal niet op gedraaid.

Als bron gebruikt Herman heel veel de Tivoli CD speler maar ook een platenspeler met prima MD element en voorversterker.

Groeten,
Peter



Wat ik allemaal gehoord heb klinkt zeer overtuigend.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2017 09:56 #68294 door Franc
Herman,

Een 9710 speaker maar ook een 3700 kun je zover uitsturen zonder dat het geluid dichtslaat totdat je hem vernielt, hetzij mechanisch( conus rand scheurt of tegen magneet pool klappen) of dat de speaker dan doorbrandt. Ik heb het zelf nog nooit getest.

Wel een keer een 3700M op zijn donder gegeven met 25 watt door een experimenteer fout .
Gevolg: spoel liep iets aan maar dat heeft zich hersteld en de unit speelt nog hetzelfde als de andere die ik heb.

Met de AG9006 heb ik ook div ervaringen, tis een versterker met een heel eigen karakter.
En op 800 ohm speelt hij beroerd!
Ik heb die nog niet optimaal getest met 1200 ohm belasting, wel met UGT erachter op een laagohmige speaker. Mits goede UGT klinkt het ook goed.

Ik stuur je tzt een pm.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 aug 2017 09:47 - 20 aug 2017 09:52 #68293 door Huub
Met wat voor een geluids drager word dat
gedaan een CD speler of met platen speler
het maakt ook veel uit om dar de indruk van te verkrijgen
en wat voor soort elementen en soort muziek
Dat alles maakt uit Het dak er af is nou niet
zo intresant het is ook maar net wat men horen wilt
Ik ga Nooit uit van een zootje herry dat is gouw aanwezig
vertel er toch eens wat meer bij met de belevenis
Kom bij mij niet aan met modene Rambho .
huub
Laatst bewerkt 20 aug 2017 09:52 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hermanherman
  • [hermanherman]
Meer
20 aug 2017 02:10 #68290 door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Hoi Frank,

Het geluid slaat totaal niet dicht, ook bij hoger volume,het dak vliegt eraf, maar ja 20 watt buizen mag er wel zijn.HaHa

Van faseverschillen is totaal geen sprake zoals je al aangaf.

Klinkt echt perfect, mag ik wel zeggen.

Met groet,

Herman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 aug 2017 23:44 #68289 door Franc
Mooie opstelling met de 3 9710's in serie.
Filtering gebeurt min of meer mechanisch door de bloempot.

Last van faseverschillen zijn er dan ook niet.
Verder kan de 9710 flink vermogen verwerken zonder een krimp te geven.
Dat resulteert ook in een rustiger klankbeeld.
En de kast is ook nog behoorlijk groot.

Ik heb genoeg opstellingen gehoord waarbij met hoger volume het geluid dichtslaat!

@Sebastiaan: een AG9006 is wel een beetje veel voor een 3700.
Een 3700 slaat overigens ook niet snel dicht, het geluidsbeeld blijft goed intact, ook als het volume wat open gaat. Alleen is het vermogen slechts 3 Watt zodat de spoel tegen de magneet pool kan klappen als de bas wat open gaat.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 aug 2017 20:49 - 19 aug 2017 20:50 #68287 door bvdkruijt
Mooi project Herman!

Mooi geworden, gefeliciteerd!
Zelf heb ik een poosje een setje AD3700AM met een weerstand van 400 ohm in serie gebruikt voor mijn AG9006'jes.
AD3700's geplaatst in Hedlund horns.
Dit klonk al erg goed moet ik zeggen maar met de 9710's die jij gebruikt hebt moet het helemaal feest zijn!

Bastiaan
Laatst bewerkt 19 aug 2017 20:50 door bvdkruijt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena