- Berichten: 8947
Hi-Q apparatuur
Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
22 aug 2017 12:11 - 22 aug 2017 12:11 #68343
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Ja begrijpenlijk bert
met hoog ohmige sistemen dan kom je niet goed weg met koop
boxen en trafo,s er tussen geeft afval minder mooi
van hoog naar laag gaat beter als optransformeren
van laag ohmig naar hoog ohmig het kan wel
Maar dat alles valt tegen .
heb zo nog wel goede 100 volt HIFI trafo,s liggen De
Moderne Philips LBC 12watt ,s van 50 tot 12 kHz spec voor 9710 M PH
met tappen aansluit baar deze doen het redelijk
op 800 ohm .
huub
met hoog ohmige sistemen dan kom je niet goed weg met koop
boxen en trafo,s er tussen geeft afval minder mooi
van hoog naar laag gaat beter als optransformeren
van laag ohmig naar hoog ohmig het kan wel
Maar dat alles valt tegen .
heb zo nog wel goede 100 volt HIFI trafo,s liggen De
Moderne Philips LBC 12watt ,s van 50 tot 12 kHz spec voor 9710 M PH
met tappen aansluit baar deze doen het redelijk
op 800 ohm .
huub
Laatst bewerkt 22 aug 2017 12:11 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 aug 2017 10:41 #68340
door Bert Kn
Huub,
Goede koop boxen is niets mis mee.
Maar als je een versterker zoals de AG9006 die 1200 Ohm is wil gebruiken wordt dat wat lastiger.
De bijbehorende luidsprekers AD5040 en AD5032 liggen niet voor het oprapen.
Zelf bouwen geeft ook een voldoening, althans mij wel.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Maar sorry als ik het zo zeg ik gebruik alleen koop boxen
die mijn wel aanstaan en ben er dik tevreden mee
Huub,
Goede koop boxen is niets mis mee.
Maar als je een versterker zoals de AG9006 die 1200 Ohm is wil gebruiken wordt dat wat lastiger.
De bijbehorende luidsprekers AD5040 en AD5032 liggen niet voor het oprapen.
Zelf bouwen geeft ook een voldoening, althans mij wel.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 aug 2017 10:22 - 22 aug 2017 10:28 #68339
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Ja goed mono daar is niks mis mee
Maaaar je bezit toch twee oren ?
Maar ik gebruik ook stereo buizen versterkers
en transistor maar ik zet nooit de luidsprekers
niet zo ver uit elkaar . maakt ook uit hoe ver
men van de luidsprekers af zit .
en hoe groot de kamer is . maar goed mono
is beter als slecht stereo .
maar ik gebruik ook Mono meer voor ook mono platen
Ja er zijn platen die zo wel mono als stereo afgespeelt kunnen worden
Maar sorry als ik het zo zeg ik gebruik alleen koop boxen
die mijn wel aanstaan en ben er dik tevreden mee
Dat kan engelsen of PH boxen zijn .
Kant en klaar fabrieks voldoet zeer goed
ik heb voor zeer kort 7 stuks aan PH 9710 laag ohmig verkocht
ik doe er niks mee .. ik word ook ouder met mijn trillende hande
ruim wat op het is mooi geweest . hou alleen wat voor mijn zelf nog voorkomt
doe zo langzamer hand opruiming er is nog genoeg .
huub
Maaaar je bezit toch twee oren ?
Maar ik gebruik ook stereo buizen versterkers
en transistor maar ik zet nooit de luidsprekers
niet zo ver uit elkaar . maakt ook uit hoe ver
men van de luidsprekers af zit .
en hoe groot de kamer is . maar goed mono
is beter als slecht stereo .
maar ik gebruik ook Mono meer voor ook mono platen
Ja er zijn platen die zo wel mono als stereo afgespeelt kunnen worden
Maar sorry als ik het zo zeg ik gebruik alleen koop boxen
die mijn wel aanstaan en ben er dik tevreden mee
Dat kan engelsen of PH boxen zijn .
Kant en klaar fabrieks voldoet zeer goed
ik heb voor zeer kort 7 stuks aan PH 9710 laag ohmig verkocht
ik doe er niks mee .. ik word ook ouder met mijn trillende hande
ruim wat op het is mooi geweest . hou alleen wat voor mijn zelf nog voorkomt
doe zo langzamer hand opruiming er is nog genoeg .
huub
Laatst bewerkt 22 aug 2017 10:28 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 aug 2017 10:20 - 22 aug 2017 10:32 #68338
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
De Mono Revival
Niks mis met een goede mono opstelling.
Een goede stereo opstelling spuug ik ook niet op :lol:
Niks mis met een goede mono opstelling.
Een goede stereo opstelling spuug ik ook niet op :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 aug 2017 10:32 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
22 aug 2017 03:00 #68331
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Hoi Bert,
De AD9710BM doet inderdaad totaal niet mee in het laag,dat had ik al waargenomen.
De twee AD9710B's doen dat volledig.
Klinkt echt geweldig,hier hoef ik geen stereo meer voor te horen,dus ik verkoop de rest maar.HaHaHa
Als ik zo'n setje als dit op m'n 16 de had gehoord was ik nooit aan stereo begonnen,maar ja daar had ik de centjes niet voor.
De tegenwoordige bands gaan voor mono,google maar eens.
Groet,
Herman.
De AD9710BM doet inderdaad totaal niet mee in het laag,dat had ik al waargenomen.
De twee AD9710B's doen dat volledig.
Klinkt echt geweldig,hier hoef ik geen stereo meer voor te horen,dus ik verkoop de rest maar.HaHaHa
Als ik zo'n setje als dit op m'n 16 de had gehoord was ik nooit aan stereo begonnen,maar ja daar had ik de centjes niet voor.
De tegenwoordige bands gaan voor mono,google maar eens.
Groet,
Herman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 aug 2017 00:12 #68329
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9006 LS box - ingezonden door Herman
Herman,
Omdat je de 9710BM met een bloempot met demping materiaal erin heb afgeschermd doet deze in de laagweergave amper mee in het laag, het laag er uit filteren zonder gebruik te maken van een filter en dan heb je geen last van fase verschuiving .
Binnenkort maar eens naar het tuincentrum hier om te kijken of ze geschikte kunststof bloempotten hebben.
Omdat je de 9710BM met een bloempot met demping materiaal erin heb afgeschermd doet deze in de laagweergave amper mee in het laag, het laag er uit filteren zonder gebruik te maken van een filter en dan heb je geen last van fase verschuiving .
Binnenkort maar eens naar het tuincentrum hier om te kijken of ze geschikte kunststof bloempotten hebben.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.