Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Lenco L76s Platenspeler - na revisie afregel hulp nodig -

Meer
16 nov 2015 13:45 - 16 nov 2015 14:26 #56556 door swamsander
Huub/ Lee,
vriendelijk bedankt voor het snel antwoorden en de tips.
@Lee: ik stuur je een PB om te kijken of we een afspraak kunnen maken. Venlo is zeker niet te ver om expertise in te winnen en ervoor te zorgen dat de geluidskwaliteit toeneemt.
@Huub: ik heb reeds een mail gestuurd naar Pickupnaalden.com om te kijken of er een vervanging te vinden is.

Ondertussen dit al gevonden:

Among the parts included with the turntable you'll find two small weights: a 1g one and a 1,7g one, choose the proper one according to VTF.
Insert the weight you choose on the antiskate lever (number 3), as seen in picture n.1, and fasten a bit the weight's little screw.
Use a blank records to set antiskate force, if you don't have one, please refer to the following table:
VTF (1st column); Weight (2nd column); Position on the antiskate lever A/B/C (3rd column)

Bijlagen:
Laatst bewerkt 16 nov 2015 14:26 door swamsander. Reden: plaatje goed zetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 nov 2015 10:57 #56553 door Huub
Ja kan zo lang je niet het orcieneel gewichtje bezit
Vragen om het gewichtje na te wegen en bij jou met vis hengel sillk ween stukje passen vislood te gebruiken
Het zal ook niet gemakkelijk zijn om aan het orcienelen te komen
Daar moet je al met toeval tegen op lopen . of een stukje van bepaalt rond af zagen met
Juisten gewicht ..
Huub
De volgende gebruiker (s) zei dank u: swamsander

Meer
16 nov 2015 10:33 #56552 door Lee
Hoi Sander,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met deze mooie Lenco.
Ik ben ook liefhebber van o.a. Lenco en voor dagelijks gebruik heb ik een L76 in de huiskamer.
Deze lenco heb ik ook zelf helemaal gerestaureerd.
Met het gewichtje kan ik je helaas niet helpen maar ik zou het hier eens proberen.

www.pickupnaalden.com/default.asp

Als het niet op zijn site staat kan je hem mailen, meestal kan hij je wel helpen
Het afstellen van de arm houd in anti skating, naalddruk en het afstellen van het element voor dit laatste gebruik ik een instel sjabloon om te zien of het element er op d e juiste manier en recht inzit.
Allemaal niet zo moeilijk maar je moet het wel even weten.
Ik denk dat Venlo te ver uit de buurt van Eindhoven is maar je bent van harte welkom hoor.
Je mag mij ook een pb sturen.

Lee
De volgende gebruiker (s) zei dank u: swamsander

Meer
16 nov 2015 09:45 - 16 nov 2015 10:34 #56550 door swamsander
Geachte forumbezoekers en eigenaren,

Ik ben nieuw hier en sinds kort verslingert geraakt aan oude muziekspelers/ dragers en in het bijzonder grammofoonplaten.
Een jaar geleden heb ik een Lenco mogen ontvangen van mijn pa en die heb ik afgelopen weekend compleet onder handen genomen met behulp van uitstekende tutorials op dit gebied van de collega's bij Lencoheaven.net.

Ik heb o.a. :
  • platter lager uit elkaar gehaald , gesmeerd
  • Motorlagers uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gesmeerd
  • Aarde toegevoegd aan chassis maar ook stekker en motor. (daarna -ve vanuit toonarm doorgeknipt om aardeloop te doorbreken)
  • Nieuw element en naald aangebracht

Gisteren wilde ik de toonarm afstellen en viel me op dat ik een gewichtje mis die aan het anti-skating element hoort (zie foto, gele pijl). Mijn vraag is , is er iemand in de buurt van Eindhoven die wellicht zo'n gewichtje heeft liggen en kwijt wil?
Is er iemand die me kan helpen om de toonarm fatsoenlijk af te stellen (dat ik bijvoorbeeld langs kom met de Lenco) ?
Uiteraard hoeft dit niet kosteloos.

Alvast vriendelijk bedankt en als ik iemand kan helpen met revisie of tips mbt Lenco dan laat me weten.

Sander Neijenhuis

Bijlagen:
Laatst bewerkt 16 nov 2015 10:34 door admin.

Gemaakt door Kunena