Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Kringloop meevallertje

Meer
19 mrt 2019 00:37 #76612 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Kringloop meevallertje

ik zou me er niet zo druk om maken
gewoon weg gooien dan en pak een ander


Huub,
Dat is voor mij geen optie daar ik de CD104 een tank van een CD speler vindt en hem een warm hart toedraag.
Verder heb ik hier genoeg CD spelers staan om mijn CD tjes op af te spelen.

De laser lens heb ik inmiddels gepoetst.
Afgelopen ochtend heb ik nadat hij vijf minuten aanstond de eerste CD gedraaid wat probleemloos ging.
Vervolgens heeft hij totdat de TV aanging de hele dag zonder problemen zijn werk gedaan.

Er zijn waarschijnlijk een paar kleine axiale elco'tjes uitgedroogd. Ik geloof dat er ook een paar op een printje op het loopwerk kunnen zitten, afhankelijk van de uitvoering.

Verder heeft de CD104 wel eens last van losse verbindingen tussen de beide zijden van de printplaat.


Maarten,
Dat zijn dingen waar ik wel uitkom en ga doen.
Als dat het probleem niet oplost ga ik op zoek naar een reparateur.


Maar nu even wat anders.
Bij de CD speler zwarte uitvoering die ik op mijn GV240 versterker gebruik mistte ik de afstandbediening.
Via MP hier in de regio eenzelfde soort zilverkleurig (defect) maar wel met afstandbediening voor vijf euro gekocht.
De grap is dat deze nadat ik de laser lens had schoongemaakt ook perfect werkt.
Deze past qua kleur beter bij de versterker. :lol:


Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2019 21:12 - 18 mrt 2019 21:15 #76610 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Kringloop meevallertje
@Maarten,
Je meet de laserstroom eerst als het cd,tje speelt ,
en daarna nog eens als het de mist in gaat.
Pas dan bepaal je of de speler afgeregeld moet worden.
Eyepatron observation met de scoop conform de doc. is natuurlijk optimaal.
Oh sorry Tjerk, dit is een Nederlands forum :lol:

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 18 mrt 2019 21:15 door Cees PA1DBA.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2019 21:01 #76609 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Kringloop meevallertje
@Maarten: zou eerst maar eens het oogpatroon observeren voordat ergens aan gezwengeld gaat worden.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2019 21:00 #76608 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Kringloop meevallertje
Hoi Huub,
Gelukkig nog geen oorbel van meneer Philips nodig ??

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2019 19:38 - 18 mrt 2019 19:46 #76607 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kringloop meevallertje
Ik heb ook wel CD spelers gekocht in de kringloop
OA philips sony nooit geen problemen er mee
en kopen voor een prikkie ik heb er zo voldoende op zolder staan
voor reserve . ik zou me er niet zo druk om maken
gewoon weg gooien dan en pak een ander ik hoor er niks anders van onderling
aan geluid mischien een witte dat die anders klinkt ?
wat ik wel gemaakt heb dat zijn papieren verlenging oor schelpen
dat helpt heel goed met slit in knipping om over het oor te trekken en zo gevouwen
dat het beter tot het oog inlaat komt met twee vouwen Probeer maar eens met ouden oren
ik gebruik zo een schelp bij de TV en hoor ook alles dan .. het is een HINT van mij
men denk dat is een lachertje Maar met Goed resultaat en geen kosten
stukje bvb ansicht kaar karton met de schaar .. De huubschelp verlenging
zet bvb de hand maar eens achter de oren . je hoort de KAT stampen op de trap .
huub
Laatst bewerkt 18 mrt 2019 19:46 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2019 19:31 - 18 mrt 2019 19:33 #76605 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Kringloop meevallertje
Lensje oppoetsen kan nooit kwaad, maar dat gaat niet helpen tegen een opwarmfout. Kom ook niet in de verleiding om de laserstroom eerst af te gaan stellen, want afregelen in een defect apparaat is een hachelijke operatie en een laser kan maar 1 keer stukgaan. Daarna is hij stuk.

Er zijn waarschijnlijk een paar kleine axiale elco'tjes uitgedroogd. Ik geloof dat er ook een paar op een printje op het loopwerk kunnen zitten, afhankelijk van de uitvoering.

Verder heeft de CD104 wel eens last van losse verbindingen tussen de beide zijden van de printplaat.
Laatst bewerkt 18 mrt 2019 19:33 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena