- Berichten: 7698
Radio's van 1970 tot heden
Kringloop meevallertje
28 mrt 2019 23:02 #76835
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Kringloop meevallertje
Rina zat en zit nog darten te kijken en ik ben aan de gang gegaan met de CD104.
De elco’s op de servo print zijn inmiddels vervangen.
Moet zeggen dat deze speler zeer service vriendelijk is.
De elco’s op de servo print zijn inmiddels vervangen.
Moet zeggen dat deze speler zeer service vriendelijk is.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
19 mrt 2019 20:00 #76640
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Kringloop meevallertje
CD104 is nog een 14 bitter , die volgens zeggen fijner klinkt dan de latere 16 bitters.
Er zijn wel wat modificaties voor te vinden op het net.
Heb in het verleden heel wat van die Tivoli's gerepareerd, en vond het maar een eng loopwerkje,
met zo'n brievenbus loader. printen van matige Chinese kwaliteit met veel hitte lijm,
De radio's van dit merk lijden aan krakend folie afstem C's, en afbrekend plastic.
Zelf gebruik ik een goedkope Cambridge cd speler, waarvan ik alleen de digitale uitgang gebruik.
Er zijn wel wat modificaties voor te vinden op het net.
Heb in het verleden heel wat van die Tivoli's gerepareerd, en vond het maar een eng loopwerkje,
met zo'n brievenbus loader. printen van matige Chinese kwaliteit met veel hitte lijm,
De radio's van dit merk lijden aan krakend folie afstem C's, en afbrekend plastic.
Zelf gebruik ik een goedkope Cambridge cd speler, waarvan ik alleen de digitale uitgang gebruik.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mrt 2019 17:37 #76639
door Bert Kn
Nou Huub,
Daar denk ik dan toch anders over.
Zeven kilo schoon aan de haak durf ik wel een tank te noemen.
En hoe kan het dan dat ik deze CD104 en zijn grotere broer de CD304 min of meer hetzelfde apparaat met een koptelefoon aansluiting en afstandbediening beter vindt klinken dan mijn duur gekochte veel recentere Tivoli CD speler?
Even een update wat betreft de vorderingen van de CD104.
Naast het soms moeizaam inlezen van een CD deed zich vanmorgen nog een probleem voor.
Storend en af en toe wegvallend geluid.
Dit euvel was ik al snel achter zodra ik maar wat spanning op de onderste grote decoder PCB uitoefende was dat weg.
Oké de zolderingen en ja ook die van de SMD componenten met een super fijne soldeerpunt in de buurt van de print waar ik wat spanning op uitoefende opnieuw gesoldeerd, en het probleem is opgelost.
Vervolgens op de andere grote PCB (servo) ook de zolderingen onder handen genomen.
De kleine blauwe elcotjes ga ik preventief nog vervangen zodra ik de nieuw bestelde binnen heb.
Ik heb hem vandaag heel wat CD’s laten inlezen ook gekopieerde geen enkel probleem meer tot nu toe.
Het kiezen van het volgende nummer next in Engels ja dat het er op zijn Engels opstaat kan ik ook niet helpen Tjerk (grapje) gaat nu ook een stuk sneller.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Kringloop meevallertje
Of die CD 104 nou zo,n Tank is
hij heeft altijd al naast het zgz spoor gelopen
Nou Huub,
Daar denk ik dan toch anders over.
Zeven kilo schoon aan de haak durf ik wel een tank te noemen.
En hoe kan het dan dat ik deze CD104 en zijn grotere broer de CD304 min of meer hetzelfde apparaat met een koptelefoon aansluiting en afstandbediening beter vindt klinken dan mijn duur gekochte veel recentere Tivoli CD speler?
Even een update wat betreft de vorderingen van de CD104.
Naast het soms moeizaam inlezen van een CD deed zich vanmorgen nog een probleem voor.
Storend en af en toe wegvallend geluid.
Dit euvel was ik al snel achter zodra ik maar wat spanning op de onderste grote decoder PCB uitoefende was dat weg.
Oké de zolderingen en ja ook die van de SMD componenten met een super fijne soldeerpunt in de buurt van de print waar ik wat spanning op uitoefende opnieuw gesoldeerd, en het probleem is opgelost.
Vervolgens op de andere grote PCB (servo) ook de zolderingen onder handen genomen.
De kleine blauwe elcotjes ga ik preventief nog vervangen zodra ik de nieuw bestelde binnen heb.
Ik heb hem vandaag heel wat CD’s laten inlezen ook gekopieerde geen enkel probleem meer tot nu toe.
Het kiezen van het volgende nummer next in Engels ja dat het er op zijn Engels opstaat kan ik ook niet helpen Tjerk (grapje) gaat nu ook een stuk sneller.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mrt 2019 10:34 - 19 mrt 2019 10:45 #76626
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Kringloop meevallertje
Of die CD 104 nou zo,n Tank is
hij heeft altijd al naast het zgz spoor gelopen
dus de muziek kwaliteit was dus nooit zo optimaal
als ik zo lees wat je er allen maal aan moet doen advies van deskundigen
het had nooit moeten gebeuren dan met zo,n tank type max
het is ook nog een heeel oude de zilveren .
huub
hij heeft altijd al naast het zgz spoor gelopen
dus de muziek kwaliteit was dus nooit zo optimaal
als ik zo lees wat je er allen maal aan moet doen advies van deskundigen
het had nooit moeten gebeuren dan met zo,n tank type max
het is ook nog een heeel oude de zilveren .
huub
Laatst bewerkt 19 mrt 2019 10:45 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
19 mrt 2019 09:54 - 19 mrt 2019 09:54 #76620
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Kringloop meevallertje
Zit wel een groot katteoog op :lol:
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 19 mrt 2019 09:54 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mrt 2019 06:40 #76613
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Kringloop meevallertje
Mooi! Die andere CD speler heeft ook vacuum technologie overigens.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.