Radio's van 1970 tot heden
Kringloop meevallertje
16 mrt 2019 19:07 - 16 mrt 2019 19:54 #76550
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Kringloop meevallertje.
Met de grote vierkante toets. Mooi, zwaar apparaat. Metalen chassis. Geen plastic. Klinkt standaard al vrij goed. Begin jaren 90 kocht ik de grijze uitvoering in een tweedehandse hifi zaak op de Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam voor fl.100.
Heb hem enkele jaren later laten modificeren, o.a. zwaardere voeding en betere uitgangen. Klonk gelijk een stuk "groter" en een dieper laag. Tot 2004 gehad. Toen ging hij stuk en kocht ik mijn huidige Dynaco CDV-1 buizen speler. Maximaal gemodificeerd. Deed het op de stereoset met KT90PP en AR v.v. erg goed. Nu op de Philips monoset gaat het ook best aardig.
Kortom, een goede aanwinst de CD104. Heeft ontegenzeglijk potentie.
RR57 moet hem vast nog wel kennen bij ons uit die jaren.
Heb hem enkele jaren later laten modificeren, o.a. zwaardere voeding en betere uitgangen. Klonk gelijk een stuk "groter" en een dieper laag. Tot 2004 gehad. Toen ging hij stuk en kocht ik mijn huidige Dynaco CDV-1 buizen speler. Maximaal gemodificeerd. Deed het op de stereoset met KT90PP en AR v.v. erg goed. Nu op de Philips monoset gaat het ook best aardig.
Kortom, een goede aanwinst de CD104. Heeft ontegenzeglijk potentie.
RR57 moet hem vast nog wel kennen bij ons uit die jaren.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 16 mrt 2019 19:54 door NGG. Reden: aanvulling
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 mrt 2019 17:49 #76547
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Kringloop meevallertje. werd gestart door Bert Kn
Gisteren deze Philips CD 104 bij de kringloop gescoord.
De sticker gaf aan werking onbekend, CD lade sluit niet goed.
Oké dacht ik bekend euvel snaartje zal wel vervangen moeten worden.
Ik heb de gok maar gewaagd en hem voor dat luttel bedrag meegenomen.
Speelt prima zodra hij een minuut of acht aan staat, voor die tijd gaat het inlezen van een CD wat moeizaam.
De sticker gaf aan werking onbekend, CD lade sluit niet goed.
Oké dacht ik bekend euvel snaartje zal wel vervangen moeten worden.
Ik heb de gok maar gewaagd en hem voor dat luttel bedrag meegenomen.
Speelt prima zodra hij een minuut of acht aan staat, voor die tijd gaat het inlezen van een CD wat moeizaam.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.