Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Dynaco PAT-4 stereo voorversterker

Meer
02 sep 2013 15:00 #35670 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
René schreef.

Numark is zelf ook geen hoogvlieger en wordt gebruikt met de goedkope 1000watt versterkers
die echt te schel gaan klinken

Net als de Numark is de Behringer DJX400 ook geen hoogvlieger.
Bij wijze van proef heb ik deze nu even op de AG9007 aangesloten.
Het knalt er niet zo hard uit als met de AG9004 maar kwalitatief al dan geen HIFI doet het niet onder voor de AG9004.
Het klink zeker niet te schel hetgeen dan meer in de goedkopere 1000 watt versterkers zal zitten.
Het hangt er dus ook vanaf wat je er achter hangt.
Ook deze DJX400 heeft aan de Velleman 4040 gehangen met daaraan de ASW Cantius VI luidsprekers.
Natuurlijk mag je dat niet vergelijken met de op leeftijd zijnde AG9004/9007 combinatie van weleer maar deze combinatie laat de 9004/9007 set toch echt in de schaduw staan :) .

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 sep 2013 14:22 #35668 door Rene Daemen
T.Henk

waar Huub op doelde zijn de huis en tuin mengpaneeltjes
zijn beslist niet hifi en te weinig output voor de 9007
waar je zelf opdoeldt is uit de platen studio en niet iedereen heeft studio tafels in zijn bezit
dat is niet voor jan met de pet op weggelegd zulke hoge aanschaf kosten
Numark is zelf ook geen hoogvlieger en wordt gebruikt met de goedkope 1000watt versterkers
die echt te schel gaan klinken
Studio mengtafels en versterkers hebben een betere norm dan die mengpaneeltjes waar de jeugd
en versterkertjes bij bvb bax shop haalt of een ander internet winkel.
Ik ga hier van uit wat de meeste mensen normaal hebben kwa kosten en niet de studio tafels
die zijn niet te betalen voor een hobbyist.
Een gemini Numark enz is niet geschikt voor de AG 9007 of je moet de eindversterker gaan aanpassen
maarja dan is de originaliteit ook weg
de Dynaco is hier voor een proef en zal straks weer plaats maken voor de AG9004
Grt René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 sep 2013 13:59 #35666 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Henk schreef

Het zou me zelfs niet verbazen dat de Numark van Bert de vijftiger jaren HiFi normen vèr ontstijgt


Henk dat doet hij zeker.
Deze heb ik ook op een Velleman 4040 eindversterker met 8 x EL34 aangesloten gehad.
2 x 90 wat schoon aan de haak en Ware HIFI.
Voor de AG9007 komt hij duidelijk uitgangssignaal tekort.

Bert.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
02 sep 2013 13:33 - 02 sep 2013 14:01 #35664 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker

Rene Daemen schreef :


Een van mijn leraren noemde dit soort oeverloos gezwam "klok-klepel gezwets"

de AG 9007 vraagt een hoge ingangs voltage
en een mengpaneel heeft dat niet


Je hebt het hier over EEN mengpaneel .Weet niet wat je daarme bedoelt . Het zou je verbazen wat mijn oude mengtafel uitsturen kan . Een simpele AG9007 is totaal geen probleem

is ook niet bepaald HiFi


Je hebt blijkbaar totaal eigen normen wat HiFi betreft . Of het nu LP of CD of radio is : het komt allemaal uit een mengpaneel

mengpaneel is meer voor DJ
en met 1000 watt versterker niet bepaald hifi


Weet niet wat je hiermee wilt zeggen . Losstaand van het feit dat ik nooit een mengpaneel met 1000W versterker heb gezien weet ik wel dat er zat PA versterkers bestaan die in een "HiFi" installatie bepaald niet zouden misstaan . Denk daarbij aan de Crown-Amcron DC300 , een voor PA bedoelde krachtpatser die in de seventies terecht en met succes door Iemke Roos op de HiFi markt werd geintroduceerd !

En ja , mijn beste opnames komen ook uit een PA mengpaneel , de eerder genoemde Soundcraft (Delta 200)
Heb zelfs een topopname gemaakt met een low budget Yamaha 1602

Het zou me zelfs niet verbazen dat de Numark van Bert de vijftiger jaren HiFi normen vèr ontstijgt !

TH
Laatst bewerkt 02 sep 2013 14:01 door Tonmeister Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 sep 2013 12:39 - 02 sep 2013 12:41 #35659 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker

Wel bijzonder dat zo'n eenvoudig opgezette voorversterker je AG9007 vol uitstuurt.

Frank.
Daar stond ik inderdaad ook van te kijken.
Wel staat er in de spec's het volgende:

Voltage Output:
10 volts into 10,000 ohms or greater.
5 volts into 600 ohms

De AG9004 levert max 5V maar hoe het met de impedanties zit weet ik niet.

Bert.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 sep 2013 12:41 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 sep 2013 12:04 - 02 sep 2013 12:05 #35657 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Hoi Bert,

Wel bijzonder dat zo'n eenvoudig opgezette voorversterker je AG9007 vol uitstuurt.
Er zitten per kanaal maar 4 transistoren in, incl Pu voortrappen.
Maar als het goed werkt, waarom ook niet.

Verder herken ik veel Philips materiaal.
Geniet ervan!

Groet Frank
Laatst bewerkt 02 sep 2013 12:05 door Franc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena