Radio's van 1970 tot heden
Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
31 aug 2013 23:39 #35616
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Marantz maakte toen reclame voor hun "kleinste CD speler ter wereld".
En wat was dat dan wel voor een ding? Nou, gewoon een exacte kopie van de CD 100 van Philips.
Marantz was toen al niet meer het kwaliteit merk dat het eens was.
Sommigen zweren ook nu nog met dat merk, maar het is duur en dat is alles.
Het is nu gewoon gemiddelde kwaliteit. Te vergelijken met b.v Philips.
Alleen de prijs is anders...
Vr gr Cees.
En wat was dat dan wel voor een ding? Nou, gewoon een exacte kopie van de CD 100 van Philips.
Marantz was toen al niet meer het kwaliteit merk dat het eens was.
Sommigen zweren ook nu nog met dat merk, maar het is duur en dat is alles.
Het is nu gewoon gemiddelde kwaliteit. Te vergelijken met b.v Philips.
Alleen de prijs is anders...
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31 aug 2013 16:29 #35605
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Hoi Peter
kun je even de type nummers geven zal eens kijken op mfb.com
daar staan de oude philips catalogus op misschien staat erdan bij de platen speler
die aan bevolen wordt hopelijk niet de lichte plastic fantastic spelers
daar gooide ze eigen hun naam mee te grabbel met de GP 330 elementen
uit de F serie.
Marantz had begin Jaren 80 philips trekjes dat had ik eens gezien bij een CD speler
kastje was ietsje ander dan philips maar de rest het zelfde
Later zal men wel hun eigen weg ingeslagen zijn.
Mvg René Daemen
kun je even de type nummers geven zal eens kijken op mfb.com
daar staan de oude philips catalogus op misschien staat erdan bij de platen speler
die aan bevolen wordt hopelijk niet de lichte plastic fantastic spelers
daar gooide ze eigen hun naam mee te grabbel met de GP 330 elementen
uit de F serie.
Marantz had begin Jaren 80 philips trekjes dat had ik eens gezien bij een CD speler
kastje was ietsje ander dan philips maar de rest het zelfde
Later zal men wel hun eigen weg ingeslagen zijn.
Mvg René Daemen
René Daemen
31 aug 2013 09:13 - 31 aug 2013 09:15 #35601
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Maar Marantz is wel van philips
Maar mischien in aandelen ?
En of philips nog verderen invloed heeft?
Huub
Maar mischien in aandelen ?
En of philips nog verderen invloed heeft?
Huub
Laatst bewerkt 31 aug 2013 09:15 door Huub.
31 aug 2013 07:39 #35600
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
René,
De herkomst van dat voorversterkertje is mij bekend, ik heb zelf de hele set, bestaande uit een cassettedeck, tuner, voorversterker en eindversterker van 2 x 50 W.
Best een mooie set. Eigenlijk is het geen Philips, maar Marantz. Het cassettedeck was geschikt voor metal tape en bijzonder luxe uitgevoerd. Welke platenspeler er bij geadviseerd werd weet ik niet, ik denk eentje uit de grijze serie.
Groeten,
Peter
De herkomst van dat voorversterkertje is mij bekend, ik heb zelf de hele set, bestaande uit een cassettedeck, tuner, voorversterker en eindversterker van 2 x 50 W.
Best een mooie set. Eigenlijk is het geen Philips, maar Marantz. Het cassettedeck was geschikt voor metal tape en bijzonder luxe uitgevoerd. Welke platenspeler er bij geadviseerd werd weet ik niet, ik denk eentje uit de grijze serie.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
30 aug 2013 19:04 #35595
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
Peter,
het philips voorversterkertje of versterkertje kwam van mini setje af ergens eind jaren 70 begin 80
dit gebruikte hij volgens mij voorde platenspeler er zit geen md voorziening op de xindak
ik vermoed de andere ingang voor CD en mengtafel is gebruikt de toonregeling ging via de mengtafel
mijn mengpaneeltje stond ook met de grote in verbinding maar kon zelf mengen tussen pu 1 en 2
op mijn eigen mengpaneeltje
In principe klonk het ook goed
niks verkeerd aan
Grt René Daemen
het philips voorversterkertje of versterkertje kwam van mini setje af ergens eind jaren 70 begin 80
dit gebruikte hij volgens mij voorde platenspeler er zit geen md voorziening op de xindak
ik vermoed de andere ingang voor CD en mengtafel is gebruikt de toonregeling ging via de mengtafel
mijn mengpaneeltje stond ook met de grote in verbinding maar kon zelf mengen tussen pu 1 en 2
op mijn eigen mengpaneeltje
In principe klonk het ook goed
niks verkeerd aan
Grt René Daemen
René Daemen
30 aug 2013 18:48 #35593
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Dynaco PAT-4 stereo voorversterker
René,
Toch had hij op de een of andere manier dat Philips voorversterkertje er tussen zitten. Of heeft hij dat thuis zo? Inderdaad zat het mengpaneel er tussen. Ik weet wel dat hij alleen de Xintac gebruikte bij de CD speler of hij had de mengtafel op een andere ingang zitten.
Hoe het ook zij, het resultaat was prima.
Het probleem is echter dat de AG9007 maar liefst 5 V. nodig heeft, de meeste voorversterkers redden dat niet of met grote vervorming. Vandaar de aanpassing bij Phonogram.
Het versterkertje van Bert geeft veel mogelijkheden, zo te zien kun je de correctie voor de PU wijzigen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Groeten,
Peter
Toch had hij op de een of andere manier dat Philips voorversterkertje er tussen zitten. Of heeft hij dat thuis zo? Inderdaad zat het mengpaneel er tussen. Ik weet wel dat hij alleen de Xintac gebruikte bij de CD speler of hij had de mengtafel op een andere ingang zitten.
Hoe het ook zij, het resultaat was prima.
Het probleem is echter dat de AG9007 maar liefst 5 V. nodig heeft, de meeste voorversterkers redden dat niet of met grote vervorming. Vandaar de aanpassing bij Phonogram.
Het versterkertje van Bert geeft veel mogelijkheden, zo te zien kun je de correctie voor de PU wijzigen. Ben benieuwd naar het resultaat.
Groeten,
Peter
Peter Boin,