Radio's van 1970 tot heden
Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Minder
Meer
20 aug 2013 16:18 #35385
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Hoi Peter
Het verhaal is eigenlijk mijn cassette deck destijds
die had tulp aan sluiting en de radio combi 5 polig
daar ging het destijds goed mee allebei philips
Met de CD recorder bestaan CD RW rewritable
daar kun je ook een track wissen als je de mist mee in ging
ik deed altijd op rw en brandde daarna het rw schijfje op een goede CD rom plaatje via de PC
Niels kan gewoon eens proberen wat het op de Dual doet misschien valt het mee
Als hij aan de Rw schijfje kan komen is er niet mee verloren als het misgaat
je kan hem dan wissen.
Media Markt of Zwarte markt Beverwijk zal die plaatjes vast nog wel verkopen
Let wel for music use only computer CDR gaat niet vanwege software recorder bij Philips
dus bij Pioneer heb ik geen ervaring.
of pc schijfjes wel kunnen.
Grt René Daemen
Het verhaal is eigenlijk mijn cassette deck destijds
die had tulp aan sluiting en de radio combi 5 polig
daar ging het destijds goed mee allebei philips
Met de CD recorder bestaan CD RW rewritable
daar kun je ook een track wissen als je de mist mee in ging
ik deed altijd op rw en brandde daarna het rw schijfje op een goede CD rom plaatje via de PC
Niels kan gewoon eens proberen wat het op de Dual doet misschien valt het mee
Als hij aan de Rw schijfje kan komen is er niet mee verloren als het misgaat
je kan hem dan wissen.
Media Markt of Zwarte markt Beverwijk zal die plaatjes vast nog wel verkopen
Let wel for music use only computer CDR gaat niet vanwege software recorder bij Philips
dus bij Pioneer heb ik geen ervaring.
of pc schijfjes wel kunnen.
Grt René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 aug 2013 14:49 #35383
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Hoi,
Welke instel potmeters raden jullie dan aan?
Moeten beide potmeters dan die 1MOhm overbruggen?
Niels
Welke instel potmeters raden jullie dan aan?
Moeten beide potmeters dan die 1MOhm overbruggen?
Niels
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 aug 2013 12:30 - 20 aug 2013 12:34 #35381
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Hoi,
Voor de beeldvorming, is/was mijn intentie wel degelijk om de recorder te gebruikem zoals ik vroeg een cassetterecorder gebruikte om verzamelbandjes mee samen te stellen.
Nu gebruiken weinige mensen nog cassettes (en misschien ceedees ook, omdat alles tegenwoordig online gaat) vandaar mijn intentie voor een cd-recorder.
Een liedje opzetten, op de recorder de opname toets indrukken, als het nummer is afgelopen de pause knop. Het volgende nummer zoeken etc. totdat het vol is. Zelf een hoesje c.q. doosje in elkaar knutselen.
Was altijd genieten met die kassettes.
Ik had de simpele gedachte dat zoiets met een cd-recorder ook mogelijk was. Deze kwam goedkoop voorbij, dus ik dacht waarom niet eens uitproberen. Het is ook een stukje nostalgie.
Ik kreeg laatst van iemand van Lenco Heaven een zelfgebrande ceedee van zijn 78 toeren collectie toegstuurd en dan kun je zoiets beantwoorden uit mijn eigen 8 meter vinyl.
Zo simpel zit het dus niet in elkaar.
Niels
Voor de beeldvorming, is/was mijn intentie wel degelijk om de recorder te gebruikem zoals ik vroeg een cassetterecorder gebruikte om verzamelbandjes mee samen te stellen.
Nu gebruiken weinige mensen nog cassettes (en misschien ceedees ook, omdat alles tegenwoordig online gaat) vandaar mijn intentie voor een cd-recorder.
Een liedje opzetten, op de recorder de opname toets indrukken, als het nummer is afgelopen de pause knop. Het volgende nummer zoeken etc. totdat het vol is. Zelf een hoesje c.q. doosje in elkaar knutselen.
Was altijd genieten met die kassettes.
Ik had de simpele gedachte dat zoiets met een cd-recorder ook mogelijk was. Deze kwam goedkoop voorbij, dus ik dacht waarom niet eens uitproberen. Het is ook een stukje nostalgie.
Ik kreeg laatst van iemand van Lenco Heaven een zelfgebrande ceedee van zijn 78 toeren collectie toegstuurd en dan kun je zoiets beantwoorden uit mijn eigen 8 meter vinyl.
Zo simpel zit het dus niet in elkaar.
Niels
Niels
Laatst bewerkt 20 aug 2013 12:34 door Niels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 aug 2013 11:23 #35380
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Beste René,
Het verschil tussen DIN en Rca is niet alleen de aansluitplug. Het verschil zit hem ook in de manier waarop het opnamesignaal tot stand komt. Bij RCA wordt het opnamesignaal rechtstreeks vanuit lijnniveau toegevoerd. Bij DIN aansluiting wordt het signaal via een weerstand van c.a. 1 MOhm toegevoerd van uit de versterker. Voordeel is dat er nagenoeg geen belasting van de versterker plaats vindt en dat je desnoods de microfooningang van de recorder kan gebruiken.
Dat het bij jou goed ging komt door de gebruikte schakeling in de recorder. Normaal treedt er een verzwakking van ongeveer 10 x op bij aansluiting van een recorder met RCA ingang . En: dat het toevallig bij jou goed gaat, wil nog niet zeggen dat het altijd goed gaat.
Maar waarom maak je gebruik van een verloopkabel als zowel de recorder als de versterker een DIN aansluiting hebben?
Dan die CD: Het nadeel van analoog opnemen is dat je het meteen goed moet doen. Vergissen is je CD verprutsen. Als je weet om welke nummers het gaat vind ik het kopiëren vanaf CD's toch een stuk simpeler.
Overigens vind ik de potmetertjes van Cees wel een goed idee. Heb je altijd een goed signaal.
Groeten,
Peter
Het verschil tussen DIN en Rca is niet alleen de aansluitplug. Het verschil zit hem ook in de manier waarop het opnamesignaal tot stand komt. Bij RCA wordt het opnamesignaal rechtstreeks vanuit lijnniveau toegevoerd. Bij DIN aansluiting wordt het signaal via een weerstand van c.a. 1 MOhm toegevoerd van uit de versterker. Voordeel is dat er nagenoeg geen belasting van de versterker plaats vindt en dat je desnoods de microfooningang van de recorder kan gebruiken.
Dat het bij jou goed ging komt door de gebruikte schakeling in de recorder. Normaal treedt er een verzwakking van ongeveer 10 x op bij aansluiting van een recorder met RCA ingang . En: dat het toevallig bij jou goed gaat, wil nog niet zeggen dat het altijd goed gaat.
Maar waarom maak je gebruik van een verloopkabel als zowel de recorder als de versterker een DIN aansluiting hebben?
Dan die CD: Het nadeel van analoog opnemen is dat je het meteen goed moet doen. Vergissen is je CD verprutsen. Als je weet om welke nummers het gaat vind ik het kopiëren vanaf CD's toch een stuk simpeler.
Overigens vind ik de potmetertjes van Cees wel een goed idee. Heb je altijd een goed signaal.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 aug 2013 23:15 #35375
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Ook een manier is om de ver zwakker te overbruggen met twee instel pot meters.
Dat heb ik in het verleden wel gedaan met een vissenoog Philips versterker om er
goede voldoende sterke opname signalen uit te halen voor een Sony TC377 bandrecorder
deck. De L-R opname signalen kunnen dan mooi gelijk en op de juiste sterkte worden
ingesteld met de instel potjes.
Door verbinden van de ver zwakker heeft vaak tot gevolg dat de versterker te laag
ohmig belast word en vervorming optreed of de balans tussen hoog en laag veranderd.
Het instellen van de pot m moet dan ook met beleid gebeuren.
Dus niet meteen helemaal open draaien die instel pot metertjes maar zodanig
instellen dat het signaal net voldoende is om een redelijk goede signaal ruis
verhouding te verkrijgen.
Ik heb dat vroeger in mijn werk vaker zo opgelost met een aanvaardbaar resultaat.
Succes vr gr Cees.
Dat heb ik in het verleden wel gedaan met een vissenoog Philips versterker om er
goede voldoende sterke opname signalen uit te halen voor een Sony TC377 bandrecorder
deck. De L-R opname signalen kunnen dan mooi gelijk en op de juiste sterkte worden
ingesteld met de instel potjes.
Door verbinden van de ver zwakker heeft vaak tot gevolg dat de versterker te laag
ohmig belast word en vervorming optreed of de balans tussen hoog en laag veranderd.
Het instellen van de pot m moet dan ook met beleid gebeuren.
Dus niet meteen helemaal open draaien die instel pot metertjes maar zodanig
instellen dat het signaal net voldoende is om een redelijk goede signaal ruis
verhouding te verkrijgen.
Ik heb dat vroeger in mijn werk vaker zo opgelost met een aanvaardbaar resultaat.
Succes vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 aug 2013 21:58 #35374
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Hoe weet ik welke DIN pin aan welke RCA zit?
Hoi Peter
Hier gaat iets niet goed
Niels wil zijn plaatjes opnemen met de CD recorder top 10 1983 van 1 of ander hitlijst
hij had mij gemaild hier over vandaar die kabel op de Dual CV 80
waarschijnlijk heeft hij dat ergens voor nodig
Misschien dat daar geen draaitafel is waar platen te draaien is
En waarom zou dat niet gaan platen opnemen met een CD recorder
heb zelf ook nog 1 staan en vroeger veel gebruikt
kwaliteit heel goed zelfs analoog kan best wordt omgezet in de recorder
Mits je heel goede platen heb kun je mooie CD's maken
en zelfs beter dan die USB draaitafels met een ingebouwde recorder er in.
Maar wat bij niet ingaat dat je met kabel Rca naar din niet kan opnemen
er zitten alleen RCA stekers aan meer niet
Ik heb vroeger een cassette deck philips met din en RCA pluggen en met rca naar din
op de philips radio combi platen opgenomen en normale meter uitslag
zelfs ging het goed met een 8 track recorder
Dus van slecht signaal geen last van ook geen vervorming
Bij de cv 80 is het lastig om bij de weerstanden te komen pluggen zitten
afgeschermd in blikken behuizing
je moet de versterker dan slopen.
om bij te komen
Grt René Daemen
Hier gaat iets niet goed
Niels wil zijn plaatjes opnemen met de CD recorder top 10 1983 van 1 of ander hitlijst
hij had mij gemaild hier over vandaar die kabel op de Dual CV 80
waarschijnlijk heeft hij dat ergens voor nodig
Misschien dat daar geen draaitafel is waar platen te draaien is
En waarom zou dat niet gaan platen opnemen met een CD recorder
heb zelf ook nog 1 staan en vroeger veel gebruikt
kwaliteit heel goed zelfs analoog kan best wordt omgezet in de recorder
Mits je heel goede platen heb kun je mooie CD's maken
en zelfs beter dan die USB draaitafels met een ingebouwde recorder er in.
Maar wat bij niet ingaat dat je met kabel Rca naar din niet kan opnemen
er zitten alleen RCA stekers aan meer niet
Ik heb vroeger een cassette deck philips met din en RCA pluggen en met rca naar din
op de philips radio combi platen opgenomen en normale meter uitslag
zelfs ging het goed met een 8 track recorder
Dus van slecht signaal geen last van ook geen vervorming
Bij de cv 80 is het lastig om bij de weerstanden te komen pluggen zitten
afgeschermd in blikken behuizing
je moet de versterker dan slopen.
om bij te komen
Grt René Daemen
René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.