Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Oude Pick-up elementen-heden

Meer
22 jul 2013 23:16 #34456 door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Oude Pick-up elementen-heden
.....en zo is dat
De techniek in 't algemeen kent allerhande voorbeelden van komponenten die vergaan door 't liggen. Elco's die eerst opnieuw geformeerd moeten worden, in mechanismen het smeermiddel dat korrelig is geworden, paraffine die zuur geworden is en niet meer isoleert, noem maar op
Nico
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jul 2013 23:01 #34455 door MauriceH
Oude Pick-up elementen is het heden ten dage heel lastig goed refereren door hun ouderdom.

Ik heb een AG3060 Nieuw uit zijn blikken hulsje gehaald destijds jaar of 8 geleden.
En wat een ramp trok gewoon de plaat aan diggelen.
Gelukkig testte ik met rotzooi platen, doe ik altijd met onbeduidende elementen.
Pak pas een goede plaat als ik zeker weet etc.

Na wat rommelen en prutsen speelt het element nu wel maar uiteraard slechter dan ooit de bedoeling was.
Zo nog wat van die jaren 50 elementen en niet 1 klinkt er hetzelfde.
Kristal idem, allemaal anders hele AG en GP200 serie.Stop ze maar eens 1 voor 1 in de Pu.
Zijn gewoon op.Ook de TX105-88-285

Plaats ze voor display, maar echt luisteren... nee pak dan wat moderns waarvan je weet dat de pick-up is zoals moet zijn 1:1.

Daarom zinloos om heden te discussiëren over elementen die zo'n beetje vergaan zijn van de ouderdom.
Zullen best zijn die nog redelijk presteren, maar niet 1 model die nog gelijk presteert.
Jouw AG3401 zal dus anders klinken dan die van Max.

Met name komt het door veroudering van de ophanging, deze wordt stug door verharding of juist heel week.
Hierdoor functioneert het element niet meer zoals het zou moeten.

Veelal komt er nog zeker wel geluid uit maar bezitters onderling zullen geheel andere interpretaties hebben
van prestaties.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena