- Berichten: 8947
Radio's van 1970 tot heden
Oude Pick-up elementen-heden
23 jul 2013 12:03 - 23 jul 2013 12:04 #34488
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Oude Pick-up elementen-heden
Het is wel zoo dat philips bij de lateren Kristal
Element een specificatie geeft . Van 30 tot 16.000.htz
Dat leest men bij anderen niet.Dat weten ze niet maals
zoo komt dat over ? .De lateren philips opsteek zijn gewoon
PERFECKT mooi . en men kan een weerstandje zetten naar maasa
Als men niet zoo geheel tevreden is . naar wens de waarde. in
k.ohm .Ik kom er ook altijd goed mee uit de weg . Huub
Element een specificatie geeft . Van 30 tot 16.000.htz
Dat leest men bij anderen niet.Dat weten ze niet maals
zoo komt dat over ? .De lateren philips opsteek zijn gewoon
PERFECKT mooi . en men kan een weerstandje zetten naar maasa
Als men niet zoo geheel tevreden is . naar wens de waarde. in
k.ohm .Ik kom er ook altijd goed mee uit de weg . Huub
Laatst bewerkt 23 jul 2013 12:04 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jul 2013 10:19 #34478
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Oude Pick-up elementen-heden
Hierbij zet ik wel even een kanttekening
en mijn ervaringen.
Maurice heeft zover gelijk betrefd de Philips AG3301-3304-3060
die klinken niet goed meer.
de ronette DC 284 mono wel heb er velen van en nog goed na 50 jaar
de GP 300 AG3310 zijn ook goed vaak zijn Tonar naalden ook debet aan dat het klinkt zoals het hoort
maar originele philips naalden zijn goed
De GP 316 is vaak ook goed behalve AG3016 met het zuurhouden gel die het kristal oplost
Niet Alle kristal elementen zijn slecht Dual CDS 2 CDS 530 630 zijn ook goed
alsmede de Jaren 70 Dual CDS650-651-660 enz.
De ronette St 105 is gewoon beroerd maar altijd geweest geluid dun en magertjes voor een stereo element
tegen over een Dual 620 turnover element.
Mvg René Daemen
en mijn ervaringen.
Maurice heeft zover gelijk betrefd de Philips AG3301-3304-3060
die klinken niet goed meer.
de ronette DC 284 mono wel heb er velen van en nog goed na 50 jaar
de GP 300 AG3310 zijn ook goed vaak zijn Tonar naalden ook debet aan dat het klinkt zoals het hoort
maar originele philips naalden zijn goed
De GP 316 is vaak ook goed behalve AG3016 met het zuurhouden gel die het kristal oplost
Niet Alle kristal elementen zijn slecht Dual CDS 2 CDS 530 630 zijn ook goed
alsmede de Jaren 70 Dual CDS650-651-660 enz.
De ronette St 105 is gewoon beroerd maar altijd geweest geluid dun en magertjes voor een stereo element
tegen over een Dual 620 turnover element.
Mvg René Daemen
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jul 2013 09:13 #34468
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Oude Pick-up elementen-heden
Gezien de reacties leerzaam en waarvoor mijn dank het volgende.
Ik heb een aantal 22GP316 elementen die nog verrassend goed werken mazzel

Bert
Ik heb een aantal 22GP316 elementen die nog verrassend goed werken mazzel

Bert
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jul 2013 07:54 - 23 jul 2013 07:55 #34465
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Oude Pick-up elementen-heden
Ja ik geloof ook dat het nooit meer als een nieuw
de weergave zal geven .En het is ook precies werk met het juiste
gereed schap en kennis daar mee. Als het even kan is ook beter
gewoon van een ander merk nieuw in de kop inbouwen .
Daar heb ik ook altijd en beter succes mee gekregen .
Huub
de weergave zal geven .En het is ook precies werk met het juiste
gereed schap en kennis daar mee. Als het even kan is ook beter
gewoon van een ander merk nieuw in de kop inbouwen .
Daar heb ik ook altijd en beter succes mee gekregen .
Huub
Laatst bewerkt 23 jul 2013 07:55 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 1095
23 jul 2013 06:55 #34462
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Oude Pick-up elementen-heden
àls het met een element al kan
Dan heb je daar wel allerlei uiterst fijn en gespecialiseerd gereedschap bij nodig
Verder zijn de eigenschappen van het rubber belangrijk, daar stop je niet zómaar een eindje binnenband in
Sommige kristalsoorten zijn hygroscopisch en raken op de duur vervloeid
Het aansluiten van de draadjes op de verzilverde oppervlakjes van het kristal
Onuitvoerbaar voor de meesten van ons
Nico
Dan heb je daar wel allerlei uiterst fijn en gespecialiseerd gereedschap bij nodig
Verder zijn de eigenschappen van het rubber belangrijk, daar stop je niet zómaar een eindje binnenband in
Sommige kristalsoorten zijn hygroscopisch en raken op de duur vervloeid
Het aansluiten van de draadjes op de verzilverde oppervlakjes van het kristal
Onuitvoerbaar voor de meesten van ons
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudie2013
- [Rudie2013]
-
Minder
Meer
23 jul 2013 06:35 #34461
door Rudie2013
Beantwoord door Rudie2013 in topic Oude Pick-up elementen-heden
Ouwe schipper en maurice.
Ik had begrepen dat een goed geformeerde elco weer jaren mee kon en een gereinigd mechaniek ook. Waarom zou dat niet kunnen gelden voor een element??, of is het weggooien.?
Ik had begrepen dat een goed geformeerde elco weer jaren mee kon en een gereinigd mechaniek ook. Waarom zou dat niet kunnen gelden voor een element??, of is het weggooien.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.