Radio's van 1950 tot 1970
Portable radio's in zwang!
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Minder
Meer
04 okt 2011 09:41 #10081
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: Portable radio's in zwang!
Hallo Maarten,
Ik heb de ERRES eens open geschroefd. Het typenummer zit in het batterij-compartiment en het ERRES stickertje meldt; RS 1537.
Productienummer ; A 026729.
Achterop de print staat met koeieletters ; RFT 6253. : mmm :
Ik vond er tevens condensatoren in van Oost-Duits fabrikaat ; Frolyt, Productiedatumcode; 665.
Of dit nu 6e maand 1965 is of 5e maand 1966, weet ik nog niet...
Ook vond ik verscholen onder de DDR luidspreker(VEB Electro-akustik.....)een verscholen TESLA elco.
Hoe duidelijk wil je het hebben
Het hele apparaat ademt van binnen echt DDR.........
Geen schroefje Hollands!
Ik hoop je op weg te hebben geholpen, dit is wat ik kon vinden.Zal nog es kijken of ik foto,s kan maken.
Vriendelijke groeten, :thumbsup: TT:thumbsup:
Ik heb de ERRES eens open geschroefd. Het typenummer zit in het batterij-compartiment en het ERRES stickertje meldt; RS 1537.
Productienummer ; A 026729.
Achterop de print staat met koeieletters ; RFT 6253. : mmm :
Ik vond er tevens condensatoren in van Oost-Duits fabrikaat ; Frolyt, Productiedatumcode; 665.
Of dit nu 6e maand 1965 is of 5e maand 1966, weet ik nog niet...
Ook vond ik verscholen onder de DDR luidspreker(VEB Electro-akustik.....)een verscholen TESLA elco.
Hoe duidelijk wil je het hebben
Het hele apparaat ademt van binnen echt DDR.........
Geen schroefje Hollands!
Ik hoop je op weg te hebben geholpen, dit is wat ik kon vinden.Zal nog es kijken of ik foto,s kan maken.
Vriendelijke groeten, :thumbsup: TT:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 okt 2011 21:04 - 03 okt 2011 21:19 #10075
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Portable radio's in zwang!
Ik ben benieuwd. 1 van mijn interesses is de verbanden tussen diverse merken en fabrikanten. Als ik goed gok, zal het typenummer niet meer met RP beginnen maar met RS en zal het bouwjaar tussen 1967 en 1972 liggen ruwweg, net als het geval is met de Oost-Duitse Erres-tafelradio's RS2233 en RS2234. Een stellige conclusie durf ik daar nog niet helemaal uit te trekken, maar eerst maar eens kijken wat er uit jouw onderzoekje komt (als je foto's kan maken is dat natuurlijk ook interessant).
Hierbij wel de aantekening dat Oost-Duitsland opzich prima apparatuur voortbracht, en dat jouw radio hoe dan ook een stukje geschiedenis vertegenwoordigt. Enige teleurstelling dat het geen VdH bleek te zijn, kan ik me wel voorstellen maar een grote ramp is het ook niet denk ik.
Hierbij wel de aantekening dat Oost-Duitsland opzich prima apparatuur voortbracht, en dat jouw radio hoe dan ook een stukje geschiedenis vertegenwoordigt. Enige teleurstelling dat het geen VdH bleek te zijn, kan ik me wel voorstellen maar een grote ramp is het ook niet denk ik.
Laatst bewerkt 03 okt 2011 21:19 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TransistorTube
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Minder
Meer
03 okt 2011 20:37 #10074
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: Portable radio's in zwang!
Hallo Maarten,
Ik ga je dat morgen even melden.......Moet em even opendraaien, heb wel een ERRES typesticker gezien.
Mijn verbazing was ook groot, daar velen weten te melden dat dit de laatste volledige ERRES radio is, en geen PHILIPS.
Nu, het is dus geen van beiden...:banghead: De voormalige DDR groet u, compleet met Russische transistoren en oostblok elco,s!: mmm :
Grusse, :thumbsup: TT.:thumbsup:
Ik ga je dat morgen even melden.......Moet em even opendraaien, heb wel een ERRES typesticker gezien.
Mijn verbazing was ook groot, daar velen weten te melden dat dit de laatste volledige ERRES radio is, en geen PHILIPS.
Nu, het is dus geen van beiden...:banghead: De voormalige DDR groet u, compleet met Russische transistoren en oostblok elco,s!: mmm :
Grusse, :thumbsup: TT.:thumbsup:
02 okt 2011 21:42 - 02 okt 2011 21:53 #10051
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Portable radio's in zwang!
Laatst bewerkt 02 okt 2011 21:53 door klaas.
02 okt 2011 13:57 #10035
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Portable radio's in zwang!
Hoi TT,
Ik ben wel nieuwsgierig naar die Erres. Welk type is het en is er een precies datumstempel te vinden?
Ik ben wel nieuwsgierig naar die Erres. Welk type is het en is er een precies datumstempel te vinden?
02 okt 2011 12:51 - 02 okt 2011 12:52 #10031
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Portable radio's in zwang!
Met hoeveel een welken battrijen word die
Sterke Greatz gebruikt .3,5 W. ?
overgens RFT is goed niks mis mee ik heb
ook welspullen van RFT speelt goed mooi solide
Huub
Sterke Greatz gebruikt .3,5 W. ?
overgens RFT is goed niks mis mee ik heb
ook welspullen van RFT speelt goed mooi solide
Huub
Laatst bewerkt 02 okt 2011 12:52 door Huub.