Radio's van 1950 tot 1970
B4X82A PHILIPS geluid erg zacht
18 mei 2022 08:33 #94689
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic B4X82A PHILIPS geluid erg zacht
Probeer eerst eens pickup. Waarschijnlijk meerdere problemen in dit oude toestel. Altijd achteraan beginnen. Eerst de voeding: spanningen OK? Dan de eindversterker (PU!).
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 mei 2022 08:02 #94688
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic B4X82A PHILIPS geluid erg zacht
Adrie,
Als je schema kan lezen
Zit de koppel condensator tussen de buis voor de eind buis de El84
Dus eabc80 naar weerstand pen 2 EL 84
Als je even een meet pan van een multimeter op pen 2 EL84 zet moet je een harde brom horen zoniet buis stuk of je uitgangstrafo condensator van uitgangstrafo naar massa chassis zeker vervangen anders kost het een uitgangs trafo.
Naar vervangen koppel kondensator zul je geluid krijgen
Misschien niet perfect maar dat is een kwestie eond de eindtrap de condensatoren te vervangen .
Niet spelen FM kan in eerste instantie een rotte ECC85 zijn
Zet 1 uit een werkende radio in zoniet kan in het tunerblok zitten
schema staat in de schematheek NVHR
succes
Als je schema kan lezen
Zit de koppel condensator tussen de buis voor de eind buis de El84
Dus eabc80 naar weerstand pen 2 EL 84
Als je even een meet pan van een multimeter op pen 2 EL84 zet moet je een harde brom horen zoniet buis stuk of je uitgangstrafo condensator van uitgangstrafo naar massa chassis zeker vervangen anders kost het een uitgangs trafo.
Naar vervangen koppel kondensator zul je geluid krijgen
Misschien niet perfect maar dat is een kwestie eond de eindtrap de condensatoren te vervangen .
Niet spelen FM kan in eerste instantie een rotte ECC85 zijn
Zet 1 uit een werkende radio in zoniet kan in het tunerblok zitten
schema staat in de schematheek NVHR
succes
René Daemen
- adrie franse
- [adrie franse]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 mei 2022 07:27 #94687
door adrie franse
B4X82A PHILIPS geluid erg zacht werd gestart door adrie franse
Hoi,
Ik heb een B4X82A van PHILIPS op de werkbank liggen. Om kort te zijn : lg en mg erg zacht geluid met volume vol open, bijna niet e horen.. FM doet helemaal niets. Voor ik ga meten zou ik graag willen weten welke van de condensatoren de koppelcondensatoren zijn? Wie kan me dat vertellen? Evt. andere suggesties ook welkom. Groet Adrie
Ik heb een B4X82A van PHILIPS op de werkbank liggen. Om kort te zijn : lg en mg erg zacht geluid met volume vol open, bijna niet e horen.. FM doet helemaal niets. Voor ik ga meten zou ik graag willen weten welke van de condensatoren de koppelcondensatoren zijn? Wie kan me dat vertellen? Evt. andere suggesties ook welkom. Groet Adrie