Radio's van 1950 tot 1970
De Staudigl Standard I type 767 nr124 .
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
24 jun 2020 22:59 #84279
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 .
:thumbsup: :radio:
ziet er goed uit zo,mooie aanwinst.
ziet er goed uit zo,mooie aanwinst.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 jun 2020 19:56 #84276
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 .
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
17 jun 2020 19:06 #84199
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 is thuis.
Dus 220 uF /63 volt axiaal om hem niet fysiek te klein te nemen .
Cees- pa1dba
17 jun 2020 17:35 #84197
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 is thuis.
Voor een kathodeelco is 250 µF inderdaad wat aan de grote kant. Maar 220 µF zal het zeker goed doen. Het is allemaal niet zo kritisch. Heb een zo grote waarde ook wel in Aristona’s en Duitse Philipsen gezien. En elco”s hebben een zeer grote telerantie. Moet dus geen enkel probleem zijn. En die oude elco’s zijn vaak beter dan je denkt. Als je hem persé wilt vervangen zal 220 µF prima voldoen.
Dat verschil in kathodespanning zal weinig uitmaken. Volgens het buizenboek is voor de EL34 13,5 V. negatief juist.
Groeten,
Peter
Dat verschil in kathodespanning zal weinig uitmaken. Volgens het buizenboek is voor de EL34 13,5 V. negatief juist.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
17 jun 2020 15:58 #84192
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 is thuis.
Hallo,
De stroomaansluiting op de achterkant heb ik niet meer aangesloten. Als laatste vandaag een nieuwe gelijkrichter erin gezet. Die zwarte originele werd me toch een beetje te warm. Alle voltages zijn prima nu. De enige Elektroliet die ik niet vervangen heb is de 250mF aan de kathode van de EL34. Lijkt me een ongewone grote condensator. Waarom zou dat zijn gedaan. Kan geen 250 vervangende vinden bij JB revival. Zou 220 mF ook goed genoeg zijn? Het Kathode voltage is 14 Volt, dat lijkt wel goed op het moment, het schema zegt 13 Volt.
Nu de externe luidspreker aansluiting ik heb 3 jaren 1990/2020 panasonic luidsprekers in serie gezet en aangesloten op de 15 Ohm uitgang (aan de voorkant) van de radio. Geluid is prima. Dacht er twee links en rechts en eentje op de achterklep in te bouwen. Op de foto zijn de zijplaatjes te zien waardat ik ze op wil monteren. Moet ik nog eens over denken om geen sporen na te laten voor het geval ik ze er alsnog uit haal.
MVG
Frans
De stroomaansluiting op de achterkant heb ik niet meer aangesloten. Als laatste vandaag een nieuwe gelijkrichter erin gezet. Die zwarte originele werd me toch een beetje te warm. Alle voltages zijn prima nu. De enige Elektroliet die ik niet vervangen heb is de 250mF aan de kathode van de EL34. Lijkt me een ongewone grote condensator. Waarom zou dat zijn gedaan. Kan geen 250 vervangende vinden bij JB revival. Zou 220 mF ook goed genoeg zijn? Het Kathode voltage is 14 Volt, dat lijkt wel goed op het moment, het schema zegt 13 Volt.
Nu de externe luidspreker aansluiting ik heb 3 jaren 1990/2020 panasonic luidsprekers in serie gezet en aangesloten op de 15 Ohm uitgang (aan de voorkant) van de radio. Geluid is prima. Dacht er twee links en rechts en eentje op de achterklep in te bouwen. Op de foto zijn de zijplaatjes te zien waardat ik ze op wil monteren. Moet ik nog eens over denken om geen sporen na te laten voor het geval ik ze er alsnog uit haal.
MVG
Frans
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
14 jun 2020 22:32 #84138
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic De Staudigl Standard I type 767 nr124 is thuis.
@Frans,
Als de lamp van de projector via de transformator werd gevoed, wellicht zijn motor via het stopcontact op de achterplaat .
Als de lamp van de projector via de transformator werd gevoed, wellicht zijn motor via het stopcontact op de achterplaat .
Cees- pa1dba