Philips BX...nog iets..
Cees PA1DBA schreef : @ Liane,
Als er bij Philips geen kleine schroeven in de zijkant van de knoppen te vinden zijn,mag je ze net zo als bij je gasfornuis er afschuiven.
Als je kabeltelevisie hebt kan je dit toestel het best verbinden met de radio aansluiting op de muurdoos.
Dan zal je bij een werkend toestel ruim 30 stations op FM ontvangen.
Indien FM niets doet eerst buis ECC85 vervangen.
Om het toestel veilig te krijgen dien je de 2 condensators C59 en C64 vervangen.
Dat wordt solderen.
De "bouwtekening" vindt je hier ,waar je ook de positie van die 2 condensators kan vinden: nvhrbiblio.nl/schema/Philips_BX453A.pdf
Succes!
Super! Bedankt!
Was trouwens een leuk 'spelletje'. Ik heb bijna een uur gezocht naar die C64. Daar kan geen woordzoeker tegenop hoor! Ik begrijp nu waarom jullie dit zo leuk vinden. Wat een puzzel!
Ik zal sowieso eerst moeten gaan oefenen met solderen. Ik ben daar (nog) niet zo heel erg goed in.
En volgens mij doet maar 1 lamp van de 8 het. Dat gaat dan wel in de kosten lopen als ik zo eens kijk bij Conrad.
Ik weet nog niet zo goed, of ik er wel aan moet beginnen.
Hij is in ieder geval gered van de schroothoop. Dat vind ik al top!
Eerst maar even verder leren voor ik iets ga doen, of niet.
Ik heb veel aan jullie hulp! Bedankt allemaal! Top!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Als er bij Philips geen kleine schroeven in de zijkant van de knoppen te vinden zijn,mag je ze net zo als bij je gasfornuis er afschuiven.
Als je kabeltelevisie hebt kan je dit toestel het best verbinden met de radio aansluiting op de muurdoos.
Dan zal je bij een werkend toestel ruim 30 stations op FM ontvangen.
Indien FM niets doet eerst buis ECC85 vervangen.
Om het toestel veilig te krijgen dien je de 2 condensators C59 en C64 vervangen.
Dat wordt solderen.
De "bouwtekening" vindt je hier ,waar je ook de positie van die 2 condensators kan vinden: nvhrbiblio.nl/schema/Philips_BX453A.pdf
Succes!
Cees- pa1dba
Ik hoopte dat het net zo gemakkelijk ging als bij mijn gasfornuis (hihi.. tuttebel), maar ik durf geen kracht te zetten. Kan ik ze er gewoon aftrekken vanaf de buitenkant, of moet dat vanaf de binnenkant?
Bedankt alvast!
Huub schreef : Mooi toestel kan wel goed spelen
denk dat het geen anrader is voor jou.?
er staan ook hogen stromen in je moet toch
nog wel wat kennis hebben .
huub succes
Ik ben inderdaad bang dat dit te hoog gegrepen is voor mij als leek.
denk dat het geen anrader is voor jou.?
er staan ook hogen stromen in je moet toch
nog wel wat kennis hebben .
huub succes
Ik zal die eens gaan doormeten dan om te zien of er geen breuken in zitten. Bedankt.