Philips BX...nog iets..
super bedankt voor al jullie hulp, maar ik vind deze radio toch een beetje te groot.
Ik heb hem op catawiki geplaatst.
www.catawiki.nl/l/36745659
Groetjes, Liane
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
dat je bij KK zeer rijk bent als je dst te horen krijgt
goed verzekeren dan maar
alowel Zij van KK de magzijnen en winkels vol hebben liggen
dus houd de prijs maar hoog denken zij
huub... succes
Heb zelf weinig herinneringen aan deze radio's. Ben zelf van 1975. Mijn opa had er wel 1 en mijn moeder speelde als kind 'piano' op de toetsen. Haha. Ze vraagt zich nog steeds af of je er ook morse mee kan verzenden.
Dat kacheltje op de foto is leuk zeg! Jammer dat bij mij in 2007 de gashaard is vervangen door die cv. Dag hoor vlammetjes, dag hoor, charme.
Die opberg-poef die ernaast staat heb ik ook, alleen zijn bij mij de pootjes eraf. En die gatenplant, daar heb ik er 2 van. Pas nog 1 bij het vuilnis vandaan gered.
Pas je wel op met je kat? Deze planten zijn onwijs giftig!
Ben op het moment even niet zo druk bezig met de radio. Ik heb een chinees monnik beeld gevonden in de kringloop en een ivoren snuif flesje in de vorm van een kikker, dus ik ben nu even heel druk met proberen te achterhalen hoe oud het is. Heb nog geen gelijke exemplaren gevonden, dus wie weet ben ik straks te zien bij Tussen Kunst&Kitsch.
Liane schreef :
Wat een geweldige foto Rene!! Uw vader kon mooi sfeer vastleggen.
Bent u die baby? Het lijkt wel of er licht vanaf straalt, of is het nou van de moeder? Prachtig! Bijna een kerststal tafereel, alleen mis ik Josef, maar die maakte de foto natuurlijk.
Ik was eigenlijk van plan om niet te gaan verzamelen. Ik woon in een klein flatje en heb de ruimte er niet eens voor in dit 'kippenhok', maar ja, ik weet nu al, als ik straks een hele mooie zie in de kringloopwinkel, dan kan ik hem waarschijnlijk niet laten staan.
Naast deze nieuwe hobby, hou ik ook van fotograferen. Ik heb een grote doos in m'n kast staan vol met attributen zoals vintage kleding, vintage hoedjes en handschoenen en van alles en nog wat. Het zou leuk zijn om in helemaal in stijl een leuke fotoshoot te doen mét de radio.Pin-up stijl zou geweldig zijn. Ik zie al een model op mijn radio zitten.
Zo is dat Liane, jij begint ook al meerwaarde van je radio te zien: de bijpassende
sfeer, entourage, wellicht geschiedenis en de functionaliteit ervan. De tijd dat de
radio nieuw is gekocht.
Voor mij is daar de bijpassende sfeer 25 jaar geleden bijgekomen. Het appartement
van mijn ouders (nieuwbouw 1952 dus de wederopbouw van Nederland) dient met
al die foto's deels ook als inspiratie om bij de twee radio's in de woonkamer ook de
entourage te maken als extra hobby. Sinds bijna vijf jaar is het zelfs ook een apparte-
ment dat in 1957 is gebouwd. Dat was een extra boost om nog meer vintage spullen te
verzamelen om er echt een interieur van rond 1960 te maken. De twee radio's
zijn daar de stralende middelpunten van.
Een nostalgist? Maar ook wel in deze tijd hoor.
Zo zie je, er kan veel meer mee te doen zijn dan de radio alleen.
Er valt ook nog heel fijn mee te leven en eveneens ook nog bijvoorbeeld van bijpassende
favoriete muziek te genieten.
Zo is iedereen op zijn eigen manier er aanvullend mee bezig.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
zo veel aan geluid hij behoort er dan ook bij ?
hij krijgt nu de fles ?
Zo zal het dan ook wel geweest zijn
huub
RR1957 schreef : Liane, het hoeft lang niet altijd hoor.
Er zijn ook velen die er één of enkele historische radio's hebben en er net zoveel
van genieten.
Een ieder beleefd zijn hobby op zijn eigen manier.
Een enkele werkende historische radio in de woonkamer kan een ruimschoots
voldoende monumentale uitstraling hebben in elk interieur.
Daar kan je net zo trots op zijn.
Als jouw radio helemaal netjes is en mooi werkt en een goede plek in de woonkamer
heeft, kan het een fraaie, functionele blikvanger zijn waar ook iedere bezoeker
meteen zijn blik op werpt. Voor velen (nog steeds) prettige nostalgie dat fijne
herinneringen oproept. Daar staan dergelijke radio's óók voor.
Nu kan het een verzamelobject zijn, maar toen ze nieuw uit de fabriek kwamen en met
behoorlijk veel trots gekocht werden, stond er uiteraard maar één in de woonkamer
te pronken.
Mijn vader maakte best veel foto's in de jaren vijftig en dat geeft een mooi tijdsbeeld,
mèt een fraaie radio in de woonkamer (foto uit midden 1957). Ik weet nog dat mijn
pa vertelde hoe trots hij toen was de radio te (kunnen) kopen, want het was qua aanschaf
een hele rib uit je lijf. Daar moest je maanden of zelf (meer dan) een jaar voor sparen
want een wat luxere radio was een veelvoud van een maandsalaris van Jan Modaal.
Wat een geweldige foto Rene!! Uw vader kon mooi sfeer vastleggen.
Bent u die baby? Het lijkt wel of er licht vanaf straalt, of is het nou van de moeder? Prachtig! Bijna een kerststal tafereel, alleen mis ik Josef, maar die maakte de foto natuurlijk.
Ik was eigenlijk van plan om niet te gaan verzamelen. Ik woon in een klein flatje en heb de ruimte er niet eens voor in dit 'kippenhok', maar ja, ik weet nu al, als ik straks een hele mooie zie in de kringloopwinkel, dan kan ik hem waarschijnlijk niet laten staan.
Naast deze nieuwe hobby, hou ik ook van fotograferen. Ik heb een grote doos in m'n kast staan vol met attributen zoals vintage kleding, vintage hoedjes en handschoenen en van alles en nog wat. Het zou leuk zijn om in helemaal in stijl een leuke fotoshoot te doen mét de radio.