Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips BX...nog iets..

Meer
04 jan 2020 17:38 #81404 door Liane
Beantwoord door Liane in topic Philips BX...nog iets..

Henielma schreef : Je hebt de smaak te pakken. En werkt deze radio ook nog?

Het snoer met stekker is eraf geknipt en als ik via de achterkant naar binnen gluur zie ik maar 1 lamp. Verder heb ik nog niet gekeken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jan 2020 10:46 #81395 door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Philips BX...nog iets..
Hallo Liane,

Ik heb deze radio ook gehad (uit de kringloop in België).
Het grootste probleem dat ik had met dit toestel waren de knoppen. Deze braken in stukjes uiteen bij het demonteren.
Opgelet dus.

François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Liane

Meer
04 jan 2020 09:55 #81394 door Henielma
Beantwoord door Henielma in topic Philips BX...nog iets..
Je hebt de smaak te pakken. En werkt deze radio ook nog?

Meer
04 jan 2020 07:40 - 04 jan 2020 07:42 #81391 door Liane
Ik ben trouwens nog teruggegaan naar de kringloopwinkel, omdat ik wist dat daar nog een buizenradio in een kar lag die ze zouden gaan weggooien. Ze waren gelukkig nog niet naar de vuilstortplaats geweest. Ze hadden hem nog en ik mocht hem gratis meenemen. Het is een B3X42A/04. Niet zo mooi, veel plastic, maar toch leuk.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 04 jan 2020 07:42 door Liane.

Meer
04 jan 2020 07:18 #81390 door Liane

Gino schreef : Tja... een welwillend nieuw lid dient zich aan. Leuke oude radio bij de kringloop gekocht.

Ook leuk dat er adviezen komen voor het werkend maken van het toestel. Alleen... houd er dan ook rekening mee dat TS geen terzake deskundige is. En meteen aanzetten tot het vervangen van componenten lijkt mij een enkele reis richting problemen.

Misschien is het door een deskundige laten nakijken (TS laten meekijken bij interesse) een beter idee.

Dank je wel Gino, je hebt helemaal gelijk. Ik waardeer je bezorgdheid.
Gelukkig ben ik doodsbang voor stroom en dus heeeel voorzichtig. Ik ben er ook echt nog niet aan toe om onderdelen te gaan vervangen als die gesoldeerd moeten worden. Daar ga ik pas aan beginnen als ik weet wat ik doe. Ik ben niet helemaal a-technisch gelukkig, dat scheelt wel een stuk. Als je een stofzuiger, een wasmachine, een espressoapparaat, of de controllers van de playstation kan repareren, dan ben je toch best wel handig toch? Voor een meisje dan? ;-)
Maar als er deskundigen in de buurt van Spijkenisse wonen hoor ik het graag hoor!
Haha.
Groetjes!

Meer
30 dec 2019 19:03 #81295 door Liane

Franc schreef : @Rene,

Ik had gereageerd op een bijdrage van Cees.
Maar ik meende toch in het topic te zitten van de B5X23A waarin Cees het had over splitsen vd Kathode R’s.

Foutje dus..........

Groet Frank

Geen probleem Frank

Gemaakt door Kunena