Radio's van 1950 tot 1970
Technisch vraagje, voeding universele radio SBR
13 feb 2018 01:50 #70873
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Technisch vraagje, voeding universele radio SBR
Deze spoelen zijn berekend voor AM ontvangst.
In toestellen met FM zie je spoeltjes in serie staan met de gloeidraden.
Of ook wel ferriet kraaltjes om de toevoer draden voor de ff.
Ook deze dienen er voor dat HF FM frequenties niet kunnen afvloeien.
Ook in de antenne versterkers uit de tijd van de analoge VHF en UHF
TV zie iets dergelijks in de voeding. Dient het zelfde doel.
Cees.
In toestellen met FM zie je spoeltjes in serie staan met de gloeidraden.
Of ook wel ferriet kraaltjes om de toevoer draden voor de ff.
Ook deze dienen er voor dat HF FM frequenties niet kunnen afvloeien.
Ook in de antenne versterkers uit de tijd van de analoge VHF en UHF
TV zie iets dergelijks in de voeding. Dient het zelfde doel.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
12 feb 2018 16:30 #70861
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Technisch vraagje, voeding universele radio SBR
Hallo beste mensen,
De vraag is beantwoord!!!!
Deze namiddag de technische beschrijving van deze radio toegekregen.
En in de beschrijving van de voeding staat duidelijk in dat de 2 afvlakkingspoelen het binnenvloeien van Hoogfrekwentstromen in de ontvanger belet. Meer niet.:thumbsup:
Zie foto’s
MVG
François
De vraag is beantwoord!!!!
Deze namiddag de technische beschrijving van deze radio toegekregen.
En in de beschrijving van de voeding staat duidelijk in dat de 2 afvlakkingspoelen het binnenvloeien van Hoogfrekwentstromen in de ontvanger belet. Meer niet.:thumbsup:
Zie foto’s
MVG
François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
12 feb 2018 13:41 #70859
door maarten
Lezen en schrijven blijft een kunst, als iemand voor jou doen raar uit de hoek komt, even lezen wat hij bedoelt. Maurice is bekend van grote klappen snel thuis, jij of ik weer om andere dingen. Als je weet hoe iemand schrijft, dan is die toon het basisniveau, heeft niets met welk forum te maken maar met welke schrijver.
Hans constateert dat er in de praktijk geen verschil is. Betekent niet dat het onder omstandigheden geen nut heeft.
Rudie bedoelt.. Ja wat eigenlijk? Het principe dat hij beschrijft klopt, voor stoorpulsen en niet voor het aanzetten van een radio, want daar maakt die microseconde vertraging niets uit.
Maurice bedoelt.. Zo'n spoel zit er niet voor niets dus als Hans een conclusie had getrokken (in plaats van de constatering die hij deed) had dat niet geklopt.
En ik zie nu dat er nog een hele pagina discussie tussenzit die ik niet heb gelezen. Soit.
Beantwoord door maarten in topic Technisch vraagje, voeding universele radio SBR
Komt wat minachtend over Maurice, wordt op andere fora misschien wel geapriceert .....
Lezen en schrijven blijft een kunst, als iemand voor jou doen raar uit de hoek komt, even lezen wat hij bedoelt. Maurice is bekend van grote klappen snel thuis, jij of ik weer om andere dingen. Als je weet hoe iemand schrijft, dan is die toon het basisniveau, heeft niets met welk forum te maken maar met welke schrijver.
Hans constateert dat er in de praktijk geen verschil is. Betekent niet dat het onder omstandigheden geen nut heeft.
Rudie bedoelt.. Ja wat eigenlijk? Het principe dat hij beschrijft klopt, voor stoorpulsen en niet voor het aanzetten van een radio, want daar maakt die microseconde vertraging niets uit.
Maurice bedoelt.. Zo'n spoel zit er niet voor niets dus als Hans een conclusie had getrokken (in plaats van de constatering die hij deed) had dat niet geklopt.
En ik zie nu dat er nog een hele pagina discussie tussenzit die ik niet heb gelezen. Soit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
12 feb 2018 09:03 #70856
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Technisch vraagje, voeding universele radio SBR
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
12 feb 2018 07:52 #70854
door Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
11 feb 2018 22:20 #70852
door Francois129
Beste,
Ik denk dat in de SBR 384U er een andere toepassing moet zijn. Er wordt hier volgens mij geen koppeling gemaakt tussen de antenne en het net.
Zie totaal schema 85.144.192.2/nvhr/SBR_384U.pdf
MVG
François
Ik denk dat in de SBR 384U er een andere toepassing moet zijn. Er wordt hier volgens mij geen koppeling gemaakt tussen de antenne en het net.
Zie totaal schema 85.144.192.2/nvhr/SBR_384U.pdf
MVG
François